Beeb eerste keer koeienclinic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kellaxy

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:23

Jezus wat gaan sommige mensen hier ver. Ik vraag me altijd af om welke redenen je iemand zo af moet zeiken. Ik vind het er erg leuk uit zien en ik vind jullie als combi suuuuper leuk!

Dat TS Baby met alleen neckrope kan rijden, zegt al genoeg toch! Dat heb ik menig hoog dressuur ruiter nog niet zien doen en vaker zie ik veel nare plaatjes van hoge dressuur. Word daar wat over gezegd? Nope.. Gedraag je gewoon. Om te kotsen zijn sommige reacties! Denies je doet het super en beeb is een heeerlijk paard om te zien. Ga zo door hoor!!

AfricanLady

Berichten: 8007
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Beeb eerste keer koeienclinic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:27

Jemig sommige reacties hier niet normaal.
Ts kent haar paard het best en voelt het vast goed aan wat hij kan.
Misschien moeten jullie dit filmpje even bekijken want volgens jullie doet ze het helemaal op verkeerde manier maar ik zie hier band van vertrouwen
@ts sorrie als ik het filmpje hier niet mocht plaatsen

http://www.youtube.com/v/5CTQOJv1v0U

Mondy

Berichten: 11829
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:34

xDenies schreef:
Nou, wat er over mij gezegd is op facebook is niet om na te vertellen. En dat gaat me toch wel een tikkeltje ver. Is dit wat we met heel bokt willen bereiken?


Misschien een tip om het te melden aan een mod ? Want begrijp dat het meer is dan alleen wat zeuren oid...

Foto's zien er leuk uit :j Echt heel leuk om te ziendat zzo'n jong paard dit al voor je wil doen.. dat geeft een mooi vertrouwen weer !

Qua filmpje, ik heb ook eens een filmpje geplaatst van ons eerste stopje. Uiteraard was die nog lange niet zoals het uiteindelijk moet gaan worden maar toch ben je er trots op. Joker stond zodra hij stil stond op rust en om zich heen te kijken en is altijd erg enthousiast als we het gaan oefenen. Had je de reacties eens moeten lezen van sommigen ...
Iedereen moet het leren, en kritische opmerkingen zoals kirr plaatste zijn nooit verkeerd en kun je van leren. Maar elkaar afzeiken ...gadver.

Dus vooral blijven genieten van je knappe dame en blijven leren. Want hoe goed sommigen hier ook denken te zijn, niemand is perfect.

NRJ

Berichten: 1525
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:46

De foto's zijn leuk! :) Je hebt een ontzettend knap paard waar je erg zuinig op bent, net als ieder ander. Positieve kritiek is om van te leren en de rest moet je je niet al te veel van aantrekken, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan :o
Tot nu toe heb ik over de clinics van Wendy veel positieve geluiden gehoord! En hoewel ik je filmpje niet gezien heb, zijn het momentopnames waar niet al te grote conclusies aan verbonden moeten worden. Wil je echt goed kunnen oordelen, moet je er bij geweest zijn. Als ik naar mijn eigen filmpjes kijk, zie ik ook altijd verbeterpunten en daarvoor zijn de lessen/clinics bedoelt, om ergens beter in te worden.
Ik heb ook je andere filmpje bekeken waar je haar zonder tuig rijdt, en ik doe het je niet na hoor! ;) Vooral veel foto's en filmpjes blijven plaatsen :D

M_Jacky

Berichten: 366
Geregistreerd: 02-10-12
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:50

Leuk hoor! Ik rij nog niet zo lang western maar zo'n koeienclinic lijkt me vreselijk gaaf. Misschien iets voor in de toekomst. In ieder geval hele leuke foto's! :)

Rachelle_DL
Berichten: 1890
Geregistreerd: 18-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:30

MamaJella schreef:
Jadybabe schreef:
Vind het altijd leuk om op het profiel te kijken van mensen die veel commentaar geven.
Zie daar ook dingen waarvan ik denk nou ja....mhm..


Vind ik leuk :D


Vind ik ook leuk *\o/*

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 20:31

_Mondy_ schreef:
xDenies schreef:
Nou, wat er over mij gezegd is op facebook is niet om na te vertellen. En dat gaat me toch wel een tikkeltje ver. Is dit wat we met heel bokt willen bereiken?


Misschien een tip om het te melden aan een mod ? Want begrijp dat het meer is dan alleen wat zeuren oid...



Het is buiten facebook, dus daar zullen ze niets aan gaan doen ;)

xx_denise_xx

Berichten: 673
Geregistreerd: 28-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:36

Altijd jammer dat er op bokt mensen zijn die alles denken te weten.
De beste stuurlui staan aan wal zeggen ze toch..

Als er 1 iemand zuinig is op haar paardje dan is het Denise wel, ze geeft beeb alle tijd om alles over zich heen te laten komen.
Overigens zie ik op het filmpje veel losse teugels, wel eventjes wat anders als de gemiddelde dressuurruiter die het bit door de mond snokt.

Meid, luister niet naar al die negatieve berichten, dat is alleenmaar afgunst.
Iedereen die jou kent weet dat een paard zich geen beter baasje kan wensen als jou!

En om nog even op de leeftijd terug te komen, de meeste quarter horses worden op 2,5 jarige leeftijd ingereden en reizen heel het land door voor wedstrijden.
Dus wat doen we hier dan moeilijk over een 3.5 jarig paard wat met alle rust en tijd wordt beleerd en eens meegenomen wordt naar een enorm leerzame clinic?
Denise kent haar eigen paard het beste en zal haar echt niet 'overvragen'.

Succes met je paardje meid! jullie komen er wel.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 20:43

AfricanLady schreef:
Jemig sommige reacties hier niet normaal.
Ts kent haar paard het best en voelt het vast goed aan wat hij kan.
Misschien moeten jullie dit filmpje even bekijken want volgens jullie doet ze het helemaal op verkeerde manier maar ik zie hier band van vertrouwen
@ts sorrie als ik het filmpje hier niet mocht plaatsen

[ Video ]



Nee hoor, geen probleem. Dat was inderdaad ons eerste keer zonder tuig. Ben en was ik héél erg trots op :)

troi
Berichten: 17012
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Beeb eerste keer koeienclinic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:46

Pff wat een weinig functioneel gezeur hier weer zeg van sommigen. Lekker doorgaan met leren TS, wordt zowel jij als je paard alleen maar beter en completer van.

hutch84

Berichten: 2503
Geregistreerd: 22-01-09
Woonplaats: zeeland

Re: Beeb eerste keer koeienclinic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:05

zo ... ik word even stil van al dit gezeik op de ts...

ik was haar rij maatje en als iemand haar paard met zorg naar de koeien geleidt heeft was het denise wel
ja haar paard is pas 3..maar ik reed op een 5 jarige beide waren ze in eerste instantie bang van de koeien.
maar met behulp van wendy is dit super vriendelijk en super netjes opgelost.
ja er zaten een paar actie momenten tussen.
en ja misschien dreef ze in haar entosiastme te veel aan. maar ze heft haar paard geen moment overvraagt

zo makkelijk veroordelen..
denise had je toevallig ook nog wat fotos van mij ? en super dat wij samen bij uitgelicht staan

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 21:11

hutch84 schreef:
zo ... ik word even stil van al dit gezeik op de ts...

ik was haar rij maatje en als iemand haar paard met zorg naar de koeien geleidt heeft was het denise wel
ja haar paard is pas 3..maar ik reed op een 5 jarige beide waren ze in eerste instantie bang van de koeien.
maar met behulp van wendy is dit super vriendelijk en super netjes opgelost.
ja er zaten een paar actie momenten tussen.
en ja misschien dreef ze in haar entosiastme te veel aan. maar ze heft haar paard geen moment overvraagt

zo makkelijk veroordelen..
denise had je toevallig ook nog wat fotos van mij ? en super dat wij samen bij uitgelicht staan


Heehee,

Nee natuurlijk wel veel stap filmpjes, en natuurlijk dat eind onderdeel. Zodra ik wat meer tijd heb regel ik dat!

hutch84

Berichten: 2503
Geregistreerd: 22-01-09
Woonplaats: zeeland

Re: Beeb eerste keer koeienclinic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:22

ik ga zo mijn fotos ook uploaden en daar sta jij ook op en trek je alsjeblieft niets aan van de ander mensen wij de mensen die er bij waren en dat waren ook een aantal bokkers weten dat jij niets verkeerds gedaan heb

daphneM

Berichten: 3647
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Ane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:20

Jadybabe schreef:
Beste DaphneM.
Jij bent nou net een van die mensen bij wie ik even op het profiel ben gaan kijken.
Zo te zien ben je in ieder geval niet te laat op je paard gestapt als die er met zijn 8 maanden onder het zadel al zo bij loopt als 3 jarige. Kan ik niet zeggen met die van mij van 4,5 lentes jong



Mijn paard was 3.5 toen ik er opgestapt ben hoezo?...
had onderling gestart op de club, en ze is goed tussen de oren, en daarom ontspannen in de ring.
We werden daarom uitgenodigd om door te gaan naar de Overijsselse. zo gezegd zo gedaan, ook hier was ze rustig en liep ze haar proef.. maar met 8 maand kan je de stap, draf en de galop toch wel onder de knie hebben?.
Je kan een paard veel leren in een korte tijd, als jij en je paard het maar snappen. ;)

Maar bij deze zal ik alles terug nemen.
Het is niet mijn bedoeling om de heleboel hier op stelde te zetten, ik heb alleen gekeken naar het filmpje, en daar mijn mening op gegeven.

Ik zal mijn mening terug nemen!.

Succes ik hoop dat je veel plezier heb met dit :)

Chroosje

Berichten: 937
Geregistreerd: 13-11-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Beeb eerste keer koeienclinic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:40

Lieve TS,

Allereerst, wat heb jij een GEWELDIG leuk paardje! Kleurtje, bouw en hoofdje spreken me erg aan. :j
Héle mooie foto's ook, ziet er erg rustig uit! Het filmpje zonder tuig is ook, heel leuk!
Complimenten voor jou en je paardje, meis, lekker blijven doen wat je doet, en natuurlijk héél veel genieten van je prachtpaard :).

En sommige reacties hier, bah mensen, om te kotsen. Normale opbouwende kritiek, oké, maar ga TS alsjeblieft de grond niet in trappen. Zij is hier vreselijk trots op (en terecht!), dus laat haar dat lekker zijn.
Dat het er voor de eerste keer niet perfect uitziet maakt niet uit, TS is rustig met haar paard omgegaan en paardlief zelf had er volgens mij ook plezier in.

Nogmaals TS, complimenten en lekker genieten meis! Je kan trots op jezelf zijn! :)

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 00:06

overdrijven is ook wel een kunst. :roll: zo ernstig zijn de opmerkingen niet.laat staan om te kotsen.
kritiek heb je al gauw hier, en daar moet je tegen kunnen.maar het kan niet allemaal alleen applaus zijn.je kan er ook wat van opsteken..

craiester

Berichten: 617
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 00:09

wat een gezeur van beide kanten, ja sommige reacties waren te fel en kinderachtig naar ts toe. maar nu wordt er enkel maar gezeurd naar de andere kant. leven en laten leven, ts jij voelt jouw paard aan. en doet wat je denkt goed is. dat is toch prima, als het eens niet goed gaat maakt het niet uit, de perfecte ruiter bestaat niet en elke ruiter moet blijven leren. ik zie hier eigenlijk ook van daphneM best normale reacties, zij is de enige van de 'negatieve' reacties die nog wilt onderbouwen en die nog haar mening durft geven. is toch niet erg dat het soms botst. och de wereld is niet perfect waarom zou bokt dan perfect zijn :+

NeverGiveUp

Berichten: 7266
Geregistreerd: 23-12-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 00:12

Chroosje schreef:
Lieve TS,

Allereerst, wat heb jij een GEWELDIG leuk paardje! Kleurtje, bouw en hoofdje spreken me erg aan. :j
Héle mooie foto's ook, ziet er erg rustig uit! Het filmpje zonder tuig is ook, heel leuk!
Complimenten voor jou en je paardje, meis, lekker blijven doen wat je doet, en natuurlijk héél veel genieten van je prachtpaard :).

En sommige reacties hier, bah mensen, om te kotsen. Normale opbouwende kritiek, oké, maar ga TS alsjeblieft de grond niet in trappen. Zij is hier vreselijk trots op (en terecht!), dus laat haar dat lekker zijn.
Dat het er voor de eerste keer niet perfect uitziet maakt niet uit, TS is rustig met haar paard omgegaan en paardlief zelf had er volgens mij ook plezier in.

Nogmaals TS, complimenten en lekker genieten meis! Je kan trots op jezelf zijn! :)


Ik was aan het kijken wat ik wilde gaan typen.... Maar eigenlijk gewoon dit :)

Gerritt

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-10-11
Woonplaats: In een ananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 00:23

Leuk!! Nu nog de gevlekte koeien, :P of waren die er wel? Ik had het filmpje niet gezien, was prive!
Ze zeggen dat veedrijven een heel goede oefening is voor paarden, ook dressuurmatig.

Western heb ik in mijn hoofd....... paarden die heel scherp zijn en al bij het bewegen van je pinkje omstellen, bij de minste druk al reactie geven en waar het over het algemeen heel vriendelijk is.

Koeien zien er ook chillings uit, wel een beetje oplettend maar een koe zal hier geen last van hebben hoor.
Beter dit oefenen dan hals over kop met een slof teugel in de bek over straat vliegen bij het zien van een koe, nu kun je het in alle rust oefenen.
Vind de foto's er vriendelijk uit zien hoor.

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 00:41

..." ja sommige reacties waren te fel en kinderachtig naar ts toe"...
en andersom ook zo.er word schromelijk overdreven.
wat is dan zo fel, en kinderachtig ?

Sweetgirl1
Berichten: 4551
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Beeb eerste keer koeienclinic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 00:58

Wauw Denise,, Ze wordt steeds knapper en wat is ze prachtig onder dr wolle vachtje.
Ook ik ken je ( niet enorm goed tuurlijk ) van HN en dergelijke en met Shiva was je ook altijd super.
Jij laat je paard gewoon paard zijn en behandelt ze met veel liefde en respect en trekt helemaal niet aan teugels of iets,

Laat het gezeik gaan, Jij weet beter met deze prachtige dame onder je kont

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 01:04

spicegirl schreef:
..." ja sommige reacties waren te fel en kinderachtig naar ts toe"...
en andersom ook zo.er word schromelijk overdreven.
wat is dan zo fel, en kinderachtig ?


Misschien doelt ze op de facebook reacties?

CupCakyss

Berichten: 26
Geregistreerd: 28-09-13
Woonplaats: Rotterdam (Vlaardingen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 01:09

Ziet er echt gaaf uit !

Zelf heb ik het nog nooit gedaan maar staat wel op mijn to do list c: !

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 01:18

FB is van horen zeggen.
er is hier niet gequote, dus wie weet wat, en of er wat gezegd is.
ik ben niks tegen gekomen iig.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 01:31

mooi paard heb je ts....foto's zien er rustig en ontspannen uit. Kan filmpje helaas niet zien, maar goed reden daarvan had je al in topic gezet.

Je merrie ziet er niet uit dat ze het te zwaar vond of overdonderd, bovendien bij zulke clinics sta je zoveel stil om te luisteren naar uitleg etc; dat kunnen ze heus wel hebben. Als paard het halverwege te veel was geworden (bv ivm vermoeidheid) had ts er vast voor gekozen om clinic dan vroegtijdig te verlaten.
Als ik zo in dr profiel kijk lijkt ze mij in ieder geval iemand die dr paard echt niet overvraagt had en was gestopt met deelname als het toch te veel was geworden.

Lijkt me best leuk om eens te doen; zo tussen de koeien