[WN] Voorsteltopic: Bueno

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

schumiegirl

Voorsteltopic: Bueno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 23:09

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op het westerndeel en met een aantal heb ik weleens pbcontact gehad. Al jaren vind ik western en dan met name de reining erg leuk. Mee gelopen met aantal trainers maar omdat ik altijd deels mijn geld verdiende met het rijden/africhten en zadelmak maken van paarden in de engelse sport, kwam het maar niet tot een overstap.Door een aantal veranderingen in mijn priveleven heeft er nu vrij plotseling toch een switch naar de westernsport plaatsgevonden.
Ruim vijf weken geleden heb ik mijn mooie man uit Belgie opgehaald. Uiteraard eigenlijk niet geschikt als eerste eigen westernpaard want veel te weinig basis, maar ik was heel onprofessioneel verliefd....
Het is een vijfjarige chestnut ruin van custum wrangler, net zadelmak, 9 maanden stil gestaan wegens omstandigheden eigenaars en zo'n 110 kilo te zwaar. Maar wat kan ik zeggen ik zag er wat in :o

Niveau Bueno:, drie gangen, gas,stuur, rem en nagevelijkheid heb ik er opgezet.
Niveau mijzelf: engels wel wat maar western nul.

Druk op zoek naar een goeie reining gerichte trainer. Dichtsbij zijnde zijn Walter Bouwmeester en Roy willemse. Dus hoor graag ervaringen en tips.
Oh en ook nog op zoek naar een goeie westernsmid. Dus hulp is geboden.

Wel hier komen de foto's, hoop dat jullie beetje aardig zijn maar alle tips zijn welkom. Dit is trouwens ongeveer de 10de keer dat hij onder het zadel is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

superpony

Re: Voorsteltopic: Bueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 00:38

Hey, leuk een foto topic!!! Hij is heel leuk en het komt helemaal goed met jullie.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 08:01

Welkom in de wondere wereld dat Western heet :D

Prachtig dier heb je aangeschaft!

Let even op als je opzadeld dat je het zadel achter de schouder legt en niet erop.
Probeer meer op je kont te zitten en geen holle rug te trekken.

Heel veel plezier en succes gewenst :j

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 08:07

Mooi paardje hoor!!
Ik snap die onprofessionele verliefdheid wel :(:)

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 10:38

Knapperd! Hopelijk vind je gauw een trainer waarmee het klikt en kunnen jullie verder aan de slag! Succes in ieder geval :)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 11:44

O wat een leuk ding, kom maar naar Roy Willemse, is goede trainer en leuke bijkomstigheid: kan ik je paardje bewonderen :)

Nee even serieus, Roy Willemse is een fijne trainer, heb goede verhalen gehoord van zadelmak maken en training en ik volg zo nu en dan een lesje bij hem. Fijne en rustige trainer.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 11:45

PowerReiner schreef:
O wat een leuk ding, kom maar naar Roy Willemse, is goede trainer en leuke bijkomstigheid: kan ik je paardje bewonderen :)

Nee even serieus, Roy Willemse is een fijne trainer, heb goede verhalen gehoord van zadelmak maken en training en ik volg zo nu en dan een lesje bij hem. Fijne en rustige trainer.

O ja, westernsmid, ik heb Arno Volkers, goede smid, rustig met de paarden en ook niet onbelangrijk, leuk om mee te praten en naar te kijken *\o/*

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 11:50

Wat een geweldig mooi beestje!! Ik snap helemaal dat je verliefd bent geworden :D Veel plezier jullie samen, maar volgens mij gaat dat wel goed komen! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 11:54

Leuke q!! Die 110 kilo te zwaar zie ik niet om eerlijk te zijn. Mag wel iets af maar niet zo veel zo ver ik het kan zien zo.
Ik raad ook roy willemse aan (die andere die je noemt geen ervaring mee) ik les zelf bij Roy eens in de zoveel tijd en hij heeft eeft duidelijk en rustig les. Have fun met je paard!

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 12:57

Ik persoonlijk zou kiezen voor Petra van Ede en Walter Bouwmeester. Prachtige lokatie met zeer grote binnenbak en super bodem (zeker voor reining belangrijk). Beide zeer veel ervaring, succesvol in training van zowel jonge als oudere paarden, succesvol in de wedstrijdsport en zeer goede non pro coaching.
Met Roy Willemse heb ik geen ervaring.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:09

VivaLaVida schreef:
Leuke q!! Die 110 kilo te zwaar zie ik niet om eerlijk te zijn. Mag wel iets af maar niet zo veel zo ver ik het kan zien zo.
Ik raad ook roy willemse aan (die andere die je noemt geen ervaring mee) ik les zelf bij Roy eens in de zoveel tijd en hij heeft eeft duidelijk en rustig les. Have fun met je paard!

Hier nog een die het niet ziet, pas wel op dat het een quarter is en geen KWPNer er hoort wel wat vlees op te zitten hoor! :)
Leuk dier, ik snap wel waarom je voor hem bent gevallen...

schumiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 14:18

Bedankt voor alle leuke reacties en tips. De 110 kilo was van ons samen, Bueno is ondertussen de kilo's kwijt,nu ik nog :o ;)
Ik ga bij beide trainers eens informeren naar de mogelijkheden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:27

Ooh sorry! Die snapte ik niet haha.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:46

Gefeliciteerd met je paard! :D Ik zou ook zeggen, ga eens bij allebei lessen en kijk wat je het beste bevalt. Zelf zou ik Walter aanraden, afgaande op wat je ambities zijn.

Ik denk dat 1 van beide trainers je overigens ook een smid kunnen aanraden.

azarlizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 17:57

Leuk dier!
Weer een westernruiter erbij in Putten. Welkom!!!
Voor les kan je ook contact opnemen met Heidi Westland zij woont en traint en geeft les op haar westernstal in Putten. Ze geeft ook les op locatie!
Voor contactgegevens van Heidi kan je mij een pbtje sturen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:47

Prachtige quarter hoor! Leuke fotos!

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:22

wat een mooi dier, qua rijden zie ik goeie dingen, als ze groen zijn is ieder paard gewoon een paard, lopen op eigen benen, nageven en wijken voor druk moeten ze allemaal leren voor er een stijl opgezet kan worden.probeer zo min mogelijk echte druk op je teugels te houden. veel plezier samen!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 07:20

Wat een stoer paard!

Zo kriebeld het bij mij af en toe ook om western te gaan rijden, al was het voor de afwisseling en de lol.

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 07:31

Leuk leuk leuk! Prachtig dier trouwens <3 Let alleen wel op dat het bit niet te ver door de mond gaat, < ( foto 4) licht niet aan je manier van rijden hoor. Daar is helemaal niks mis mee, maar komt omdat je geen neusriem hebt bij Westernhoofdstellen ;) succes! :)

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 09:25

Leuk paard. Ik ken enkele nakomelingen van Custom Wrangler, langs moeders kant. Zelfde kleur en mooie paarden.
Je paard loopt nog niet zelfdragend genoeg en dat is heel moeilijk zelf aan te leren en vraagt wel veel training en geduld. Ken je Frans Van Der Meer? Trainer bij Westpointstables. Ik heb hem zien rijden op het westernevent in Destelbergen in België en vond hem een heel stijlvolle zachte ruiter.
Ik weet niet van waar je bent maar hij zit ergens net over de grens met Duitsland. Je vindt hem op internet zeker terug.

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 09:29

onwijs gaaf paard heb je daar! heel veel succes, ik rijd nu net een jaar western :) nooit spijt gehad!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 10:41

leuk paardje, gefeliciteerd !
(lang niks meer van je gehoord ) :*
Probeer iets meer teugel te geven..

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 12:13

Mooi paardje zeg! Leuk dat je de overstap ook hebt gemaakt :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 12:50

Ziet er goed uit zeg :) Leuk!

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 16:23

Prachtig dier hoor !
Komt helemaal goed !
<3