Ik lees al een tijdje mee op het westerndeel en met een aantal heb ik weleens pbcontact gehad. Al jaren vind ik western en dan met name de reining erg leuk. Mee gelopen met aantal trainers maar omdat ik altijd deels mijn geld verdiende met het rijden/africhten en zadelmak maken van paarden in de engelse sport, kwam het maar niet tot een overstap.Door een aantal veranderingen in mijn priveleven heeft er nu vrij plotseling toch een switch naar de westernsport plaatsgevonden.
Ruim vijf weken geleden heb ik mijn mooie man uit Belgie opgehaald. Uiteraard eigenlijk niet geschikt als eerste eigen westernpaard want veel te weinig basis, maar ik was heel onprofessioneel verliefd....
Het is een vijfjarige chestnut ruin van custum wrangler, net zadelmak, 9 maanden stil gestaan wegens omstandigheden eigenaars en zo'n 110 kilo te zwaar. Maar wat kan ik zeggen ik zag er wat in

Niveau Bueno:, drie gangen, gas,stuur, rem en nagevelijkheid heb ik er opgezet.
Niveau mijzelf: engels wel wat maar western nul.
Druk op zoek naar een goeie reining gerichte trainer. Dichtsbij zijnde zijn Walter Bouwmeester en Roy willemse. Dus hoor graag ervaringen en tips.
Oh en ook nog op zoek naar een goeie westernsmid. Dus hulp is geboden.
Wel hier komen de foto's, hoop dat jullie beetje aardig zijn maar alle tips zijn welkom. Dit is trouwens ongeveer de 10de keer dat hij onder het zadel is.