[WN] Lucky en ik proberen eens heel wat anders!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Calice

Lucky en ik proberen eens heel wat anders!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 18:08

Normaal rijden Lucky en ik met een dressuurzadel rond maar vandaag leek het mij leuk om eens heel wat anders te proberen.
Eigenlijk was het de bedoeling dat ik niet zou rijden maar enkel een vriendin die op bezoek was, maar al snel zat ik zelf in het zadel :) .
Bijna 3 jaar geleden had ik een northon westernzadeltje aangeschaft om af en toe eens met wat anders te kunnen rijden. Helaas hebben we de afgelopen 3 jaar bijna niet gereden door een fikse peesblessure bij Lucky, mijn zwangerschap en daarna alle complicaties bij de bevalling. totaal heb ik er nu pas weer 8x op gezeten en moet zeggen dat Lucky zoveel fijner liep met het westernzadel, hij zakte heel makkelijk uit zichzelf en ontspande ook volledig.

Genoeg getypt, Hier de foto's van mijn "Debuut" :D .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna weer lekker eten op de wei :D
Afbeelding

Normaal rijden we zo rond :) (ok, dan wel zonder roze hoofdstel _O- )
Afbeelding

Cheiba

Re: Lucky en ik proberen eens heel wat anders!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 18:18

calice zit er leuk uit. Mooi paard!! Je mag proberen om je hakken iets meer uit te drukken ;)

Sita77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 18:21

Leuke foto's!
Als je ooit dat hoofdstel wilt verkopen, stuur me dan please een PBtje, zou super goed passen bij de rest van mn dochter haar rose set!!!

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 18:22

Leuk hoor ! Wel grappig dat je vooral bij foto 1 een toch nogal dressuurhouding ziet, en dan bij latere foto's zie je dat je steeds meer gaat ontspannen en die teugels wat meer los laat :)

Islien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 18:25

Leuke afwisseling!
& wat zijn jullie een leuk stel! <3

p.s ik moet zeggen dat ik die zwart wit foto van jullie op je pf heel gaaf vind!

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:21

Ziet er goed uit! Hij loopt inderdaad met meer ontspanning :j

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:24

Ohh meid, als je paard je lief is laat dit zadel alsjeblieft van zijn rug af. Het is te wijd waardoor het naar voren valt, en het is ook veels te klein voor jou.
Ik heb je dressuurfoto's ook gezien en je paardje loopt mooi, hou dat zo ;)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 15:30

Akkoord met crazy cactus..
Zadel past niet voor jou, ook niet voor je paard.
Zulke kunstofzadels zouden niet verkocht mogen worden.
Een westernzadel voor erbij (lees tegen kleine prijs) kan niet.

Misschien voelt het voor jou alsof je paard hieronder ontspant, maar dat gaat niets met het zadel te maken hebben, wel met jou manier van rijden.

Neem dit aub niet aanvallend op, maar doe iets met het advies, in voordeel van je paard en jezelf.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 15:32

blijf het een sjiek dier vinden

alleen ligt het aan mij of komt het zadel achter helemaal omhoog ? (1e foto)

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 16:19

Bedankt voor jullie reacties en tips :D .

Kirr, ik vind het een heel groot compliment dat je aangeeft dat Lucky ontspant door mijn manier van rijden :D .

Ik vind het ook alleen maar fijn dat jullie eerlijk zijn :j , dit was de eerste keer dat ik het zadel op zijn rug had liggen omdat ik erg benieuwd was hoe hij zou lopen. Maar eigenlijk was het plan er al om het zadel te verkopen (hij heeft al een keer te koop gestaan :) ) omdat ik normaal gewoon met mijn dressuurzadel rij.
Wel zit ik te denken of een Boomloos zadel misschien iets voor Lucky en mij zou zijn, zodat we het rijden met een boomloos zadel dan kunnen afwisselen met het rijden met mijn dressuurzadel.

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:23

Leuke foto's, en mooi paard!
Over dat zadel is denk ik al alles gezegd :j
Zeker leuk voor de afwisseling, een boomloos zadel er bij kopen!
Ik zou niet de eerste goedkope kopen die je tegen komt, ik zou wel een iets steviger zadel met kussens nemen.

Het viel me op dat op alle foto's het paard met zijn mond open loopt, Weet je hoe dat komt? Doet hij dat altijd al?

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 16:30

Als ik voor een boomloos zadel wil gaan kijken dan wil ik mij inderdaad eerst gaan verdiepen in de verschillende soorten en types. Wil namelijk wel een zadel waar ik genoeg steun aan heb, voor Lucky en mij goed past en waar we volop van kunnen genieten.

Lucky is een paard wat altijd heel erg op het bit kauwt, de tandarts komt regelmatig en zijn gebit is gewoon helemaal in orde. Op aanraden van de tandarts hebben we al verschillende bitten geprobeerd, en ik wissel nu af tussen een myler watertrens en een dubbel gebroken koperen watertrens. Echter blijft hij het kauwen doen. Zonder neusriem had hij meer ruimte om zijn mond open te doen en kauwde hij naar mijn idee nog erger dan anders. Ik zit er aan te denken om een keer een lage neusriem te proberen om te kijken of hij dan meer rust heeft met het bit, al denk ik dat het inmiddels een gewoonte voor hem is geworden om zo erg op het bit te kauwen. (hij deed dit al toen ik ging proefrijden met de aankoop)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 00:13

calice schreef:
moet zeggen dat Lucky zoveel fijner liep met het westernzadel, hij zakte heel makkelijk uit zichzelf en ontspande ook volledig.

Ik vraag me bij dergelijke opmerkingen altijd af of mensen daar nou zelf ook een bepaalde conclusie uit trekken...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 07:23

Als ik jou was zou ik ook geen boomloos zadel kopen. Die zijn nou eenmaal niet geschikt voor mensen met een meer body.
Als je dan iets wilt voor de lekkere zit op de buitenritten ga dan eens kijken naar een endurance/trekking zadel. Niet zo goedkoop as je Norton zadeltje maar wel eentje die 10x beter zit, 10x langer meegaat en 10x beter is voor de rug van je paard. ;)

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 07:33

Volledig met Cowgirl eens. Je hebt een zadel nodig dat de druk zo goed mogelijk over de rug van je paard verdeeld en dat doen een boomloos zadel absoluut niet. Ga dan inderdaad voor een endurance zadel of bijvoorbeeld een Australian stock, maar die zijn prijzig. Dus als je dressuurzadel goed ligt zou ik daar gewoon op rond blijven rijden.

xjuulsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:34

Western staat hem heel gaaf! :D

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:39

Ja daar zijn ze weer!

En ook dit gaat jullie lekker af, ziet er leuk uit in westernstyle!!! Fijn dat je weer zo lekker kan genieten van je paardje <3.

Alleen dat roze hoofdstel mag wel in de kast blijven ja! Of mee rijden als niemand kijkt :')

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:14

Over het zadel is genoeg gezegd. En ook over boomloos. Kan alleen maar de meningen hierboven onderschrijven.

Wat ik ook nog even wil aanhalen: een westernhoofdstel heeft dan wel geen neusriem, maar wel een kinriempje om het bit op z'n plaats te houden. Dus je bent er nog niet als je van een gewoon hoofdstel alleen de neusriem eraf haalt. ;)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:20

Leuk dat je gaat afwisselen, paardje vindt het zo te zien ook prima! Ik ga wel mee met de andere wbt dit zadel en boomloze zadels. Je kunt ook overwegen om je dressuurzadel voorlopig te blijven gebruiken. Western rijden gaat immers niet enkel om een westerzadel erop te gooien (al helpt het wel met de zit vind ik). Dat roze vind ik overigens geweldig leuk staan bij je paardje :D

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 21:49

ik heb al eerder foto`s gezien van jou met je paard
en wat een leuk paard heb je :j

over zadels is idd al alles gezegd, wil je met western doorgaan laat een goede zadelpasser/maker komen
ik vind het wel heel leuk op jouw paardje staan zo`n western outfit :j

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:03

Ziet er heel goed uit!
Maar zit het bit niet wat te hoog?
Hij heeft zijn mond bijna op iedere foto open terwijl dat bij je dressuur topics niet zo is.
Bij de andere topics lijken de bakstukken wat langer dan bij deze ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:14

Ik zou lekker dressuur blijven rijden. Doe je op deze fotos ook, maar dan met een zadel wat niet bij jullie past.
Leuk paard wel, mooie ruime draf :)

DebbyN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:02

Ziet er heel leuk en vriendelijk uit :)

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:45

mooi ontspannen paardje maar dat zadel is idd iets voor aan de muur,niet voor op een paard ;)

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 22:49

Het zadel is alweer een paar weken geleden verkocht :) . De dag na deze fotos was lucky ineens ernstig ziek en heeft hij een week in de kliniek gestaan. Hierdoor rijden we momenteel ook nog niet en staat hij 24/7 op een volle weide aan te sterken.

bedankt trouwens voor de reacties :) .