[WN] Chaser @ work en spelen in het water

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Racheel

Chaser @ work en spelen in het water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 17:35

Afbeelding
Catalysts Boogie Boy ● Chaser ● 28 mei 2003 ● Ruin ● Quarter Horse ● Catalysts Country x Ive Gotta Boogie

:wave:

Eergisteren was Isa hier en zijn we naar mijn verzorgpony geweest :) ze heeft hele gave foto's van het rijden gemaakt, ben er echt zo blij mee :D bedankt voor de gezellige dag Ies! :D

Van het rijden zelf moet je niks verwachten, af en toe rijd ik eens een rondje op Chase maar voornamelijk rijd ik dressuur :P dat kan soms ook voor miscommunicaties zorgen, gelukkig is hij heel nuchter en geeft hij er niet veel om en weet dan gelukkig nog wel een beetje wat ik bedoel :') ik verzorg hem nu ongeveer 2,5 jaar en sinds hij 1,5 maand geleden verhuisd is naar een andere stal rijd ik hem ook :) de verhuizing heeft hem echt zo goed gedaan, hij zit beter in zn vel, is vrolijker en actiever :)

Geniet van de foto's! :)

Mijn lieve vriendje :+:
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vind hem hier wel fijn lopen, moet alleen mijn handen gelijk houden. Hij reageerde niet op kuitdruk dus vandaar dat ik het spoortje gebruikte
Afbeelding

Vind dit echt een gave foto! :D
Afbeelding

Met dit beeld ben ik zooo blij! Hij loopt hier echt heerlijk :D
Afbeelding

Omdat het geregend had lagen er plassen in de bak, dus ik wilde even kijken of hij er doorheen wilde :')

"Denk je nou echt dat ik hier doorheen ga?" 8)7 hier dus ook een miscommunicatie met sturen, moet mn linkerhand er ook bij gebruiken
Afbeelding

"Eigenlijk is dit best leuk!" :D
Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Drafje door het water
Afbeelding

:+:
Afbeelding

SAH1992

Re: Chaser @ work en spelen in het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:41

Ik heb absoluut geen verstand van western, maar vind het fijn ogen met name die foto waarvan jij zij ''Met dit beeld ben ik zooo blij! Hij loopt hier echt heerlijk '' Leuke combi !

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:59

Leuk dier! Ik zou er wel een snaffle indoen, die foto waarbij je je spoor gebruikt heb je namelijk ook flink de rem erop...

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:16

de foto's zijn echt leuk, rasj :D

vooral de waterfoto's :))

Mirgeenjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:07

jilinda schreef:
de foto's zijn echt leuk, rasj :D

vooral de waterfoto's :))

^dat dus! Leuke foto's :D

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:10

Al heb ik er geen verstand van, fijne combinatie om naar te kijken! :)

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 19:11

Bedankt allemaal! :D

troi schreef:
Leuk dier! Ik zou er wel een snaffle indoen, die foto waarbij je je spoor gebruikt heb je namelijk ook flink de rem erop...

Ik mag er helaas geen ander bit in doen.. maar ik zal wel proberen of ik hem in de galop losser kan laten :)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:06

Aah wat leuk, de volle zus van jou paardje heeft pas een veulentje gekregen van onze hengst :)

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 20:09

Wat leuk! :D heb je ook een foto van zn volle zus? Ben wel benieuwd :)

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:20

Gaaf om te zien! Heb er verder geen verstand van, maar die stang heeft een behoorlijke hefboomwerking, wat ik ook terug zie in jou foto's, het hoort toch allemaal wat losser of niet?
Ik zou het echt niet weten, daarom vraag ik het ook maar :+

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 20:34

tossielove schreef:
Gaaf om te zien! Heb er verder geen verstand van, maar die stang heeft een behoorlijke hefboomwerking, wat ik ook terug zie in jou foto's, het hoort toch allemaal wat losser of niet?
Ik zou het echt niet weten, daarom vraag ik het ook maar :+

Dat zou ik zelf ook echt niet weten eerlijk gezegd :o ik rijd voor mijn gevoel al met heel weinig contact, maar het zou best kunnen dat alles nog losser moet worden :)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:40

Rachel_Chap schreef:
Wat leuk! :D heb je ook een foto van zn volle zus? Ben wel benieuwd :)

Ja hoor:
Afbeelding

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:47

Met dit bit wordt normaal met 1 hand en lange teugel gereden en dat is niet voor niks zegmaar.
Dit bit is erg scherp en eigenlijk niet voor een "onervaren" (in de western) ruiter..
Hij staat op deze foto's te strak.. misschien kun je als je het bitje niet mag veranderen een paar westernlesjes nemen?

Je probeert erg vriendelijk te rijden! ziet er ook netjes uit verder, maar bit bit werkt erg snel scherp in!

Greek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:50

Leuke foto's! :D

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 21:17

Hij lijkt best wel op zn zus! :)

smurffie schreef:
Met dit bit wordt normaal met 1 hand en lange teugel gereden en dat is niet voor niks zegmaar.
Dit bit is erg scherp en eigenlijk niet voor een "onervaren" (in de western) ruiter..
Hij staat op deze foto's te strak.. misschien kun je als je het bitje niet mag veranderen een paar westernlesjes nemen?

Je probeert erg vriendelijk te rijden! ziet er ook netjes uit verder, maar bit bit werkt erg snel scherp in!

Ik zal de volgende keer dan proberen met minder strakke teugels te rijden :) het is nu ook vooral dat ik hem ook beter leer kennen onder het zadel zodat ik binnenkort lekker buiten kan gaan rijden, dus ik zal ook niet heel snel een westernlesje nemen, ook omdat er volgens mij in mijn omgeving niet echt westerninstructeurs zijn :P

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:22

Als dit paard op shanks gereden word wil dat zeggen dat hij op neckreining reageert. Wat wil zeggen dat ook jij met één hand kan rijden. Kan de eigenaar je niet een beetje helpen? Aangezien het paard volledig met western tack gereden word.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:20

Leuke foto's en leuke poown! :j :D

Even over het bit: je moet je realiseren met dit bit dat de kracht x werking ong. 1 x 4 is. Dat wil zeggen dat als jij 5 kilo "trekkracht" gebruikt (wat gelijk staat aan het sluiten van je hand) werkt in op de mond, kinriem en achter de oren als 20 kg. Met dat in gedachten denk ik dat je al veel meer los kant laten. Het ligt er natuurlijk ook aan welk mondstuk er op zit. Laat de eigenaar je inderdaad eens helpen als dat kan!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:55

Lara_Silver schreef:
Als dit paard op shanks gereden word wil dat zeggen dat hij op neckreining reageert. Wat wil zeggen dat ook jij met één hand kan rijden.

Mooie theorie, jammer genoeg in praktijk vaak niet het geval..

Als je van de eigenaar geen ander bit mag indoen, verwacht ik ook niet dat er enige kennis zit achter de bitkeuze en dus ook het op 1 of 2 handen rijden..

Ik ga akkoord met de rest.. je rijdt haar dressuurmatig, veel te veel contact, dus westernlesjes of via via iemand die western rijdt die je kan helpen of eigenaar of een ander bit...

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 12:00

Mooi paardje, maar je hebt de teugels op dit bit echt veeeel te strak.. Inderdaad even vragen of de eigenaar je wilt helpen, of een (paar) westernles(sen) nemen. Heb je alleen maar voordeel van :j Waarom mag hij geen snaffle in van de eigenaar?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 12:07

Hier in de omgeving zijn wel instructeurs hoor :j
Het is alleen even zoeken.
Het is echt de moeite waard om een paar lessen te nemen. Niet alleen voor het juiste gebruik van het bit, maar ook omdat het gewoon erg leuk is om te doen. Je leert het paard kennen en westernhandigheidjes kun je ook weer gebruiken voor dressuur.

Ik vind jullie een leuke combi :j

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 12:12

De verhuizing heeft hem zeker goed gedaan Rachel! Hij ziet er goed uit.

Qua rijden heb ik er geen verstand van maar denk dat je met sommige tips hier zeker aan de slag kunt :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 12:19

Kirrr schreef:
Lara_Silver schreef:
Als dit paard op shanks gereden word wil dat zeggen dat hij op neckreining reageert. Wat wil zeggen dat ook jij met één hand kan rijden.

Mooie theorie, jammer genoeg in praktijk vaak niet het geval..

Als je van de eigenaar geen ander bit mag indoen, verwacht ik ook niet dat er enige kennis zit achter de bitkeuze en dus ook het op 1 of 2 handen rijden..

Ik ga akkoord met de rest.. je rijdt haar dressuurmatig, veel te veel contact, dus westernlesjes of via via iemand die western rijdt die je kan helpen of eigenaar of een ander bit...

Mooie theorie inderdaad. Wie weet is het zelfs de realiteit. ;) Altijd van het positieve uit gaan en niet van het negatieve, dat kan altijd nog.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 12:22

Als je mijn 2e zin leest, zie je direct de onderbouwing waarom ik er vanuit ga dat het in dit geval geen praktijk is.

Er staat trouwens ook, 'verwacht ik'. Kan er natuurlijk niet zeker van zijn ;)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:48

Kirrr schreef:
Als je mijn 2e zin leest, zie je direct de onderbouwing waarom ik er vanuit ga dat het in dit geval geen praktijk is.

Er staat trouwens ook, 'verwacht ik'. Kan er natuurlijk niet zeker van zijn ;)

Dat heb ik gezien hoor. Aannemelijke onderbouwing, zeker bij gebrek aan kennis over de situatie, maar ik sta nog steeds achter mijn post. :)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:48

Leuk paard is Chase! Op sommige foto's zou -ie 'n broertje van mijn merrie kunnen zijn :D

Ik heb niet zo'n problemen met je bit, de kinketting zit zo te zien heel los en Chase lijkt weinig onder de indruk te zijn als je (veel) contact maakt, wat me doet vermoeden dat er een mild mondstuk aan zit :) En niet ieder paard loopt lekker op een trens ;)