[WN] Filmpjes training

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Filmpjes training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 17:20

Vandaag een camera in de hoek van de bak gezet en gefilmd. Jim was vandaag aan het spoken, want de staleigenaar was de heg aan het knippen :roll:
Op de filmpjes valt het me 300% mee, maar naar mijn gevoel was het niet helemaal ontspannen.
We zijn in januari overgestapt van dressuur op western en ik moet nog een hoop leren. Confronterend hoor, die filmpjes.
Vooral mijn handen zijn echt veel te hoog en op zo'n spooky dag als vandaag pak ik veel teveel contact. :o
Daarnaast is het warm en warm betekent hoofdschudden (allergiie --> jeuk).
Maar desondanks ben ik niet ontevreden. Jim loopt lekker, pakt dingen snel op en verbetert elke keer weer :j
Maar we hebben nog genoeg om aan te werken en te leren. Teveel dingen tegelijk eigenlijk, maar dat werkt niet, dus elke keer een klein stukje.
Tips zijn zeer welkom :j

Hier wat verschillende filmpjes uit de film geknipt.

Stappen + rollback.

Drafje. Handen zijn echt storend hoog, maar ik heb niet constant teugelcontact. Totaal onzinnig dus :+

Draf + stopje en (in 6 delen :o ) achterwaarts.
Alles op mijn zit + benen. Mocht hij even niet reageren, pak ik hem iets op. Maar eigenlijk is dat zelden nodig.
Achterwaarts is iets dat er nooit goed heeft in gezeten. Ik ben nu blij dat hij in ieder geval een paar passen naar achter doet. Dit verbeteren is de volgende stap :j

Galop rechtsom. Jim is een headshaker (allergie), dus daar moet je even doorheen kijken.

Nog een keer rechtsom. Zie mijn iets te ijverige binnenhand :o
Ik wil hem nog teveel ondersteunen. Terwijl hij het eigenlijk niet nodig heeft en ook de ruimte moet krijgen om het goed te doen fouten te maken, ipv dat ik hem bij voorbaat al voor fouten wil behoeden. Aldus mijn instructrice :+

Galopje linksom en een stopje. Of eigenlijk gewoon een overgang naar halthouden, want echt stoppen gaat niet in deze bak + hij is ijzerloos.

Gelopje links, stoppen, belonen, (teugels goed doen :+ ), galop rechtsom, voorwaarts op de cirkel en weer terug.
De overgang is nog niet heel groot, maar ik vind het belangrijk dat hij in balans is en dat hij goed op de hulp reageert.
In het begin reageerde hij vooruit niet of ging keihard en terug ging ook niet of meteen naar draf. Dus kleinere marges en dat gaat al best netjes :j

Trudy_dJ

Re: Filmpjes training

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 19:55

Leuk om te zien Amanda!

SophieMitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 19:58

Ziet er leuk uit +:)+

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:46

Super gaaf Aman
Kan je me overstap naar Western idd helemaal voorstellen :j
zie weer 1 bonk plezier bij jullie beide :D

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 16:39

Amanda schreef:
Drafje. Handen zijn echt storend hoog, maar ik heb niet constant teugelcontact. Totaal onzinnig dus :+

Voor zover je dat goed kunt zijn zitten je handen op de hoogte van de knop en er iets voor.
Helemaal prima dus en helemaal niet te hoog ;)

Waar denk jij dan dat ze horen?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 18:31

Iets er voor wel, maar ik merk dat ik ze vaak ook boven de knop houd.
Ik krijg regelmatig te horen dat de bovenkant van mijn handen ongeveer gelijk moeten zijn met de bovenkant van de knop (en dus de teugels iets lager dan de bovenkant knop).

Hafje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 10:24

Hij loopt heel erg netjes! Blijft leuk om te zien, zo een westernhaf!