[WN] Jolly Joker en ik aan het werk.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mondy

Jolly Joker en ik aan het werk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-13 21:14

Joker is sinds deze zomer mijn maatje en samen zijn wij vollop bezig met de "overstap" naar western.
Joker zelf is wel western gewend in zijn jongere jaren, en bij mij zaten de beginseltjes er wel redelijk in. Dus nadat we eerst rustig aan elkaar zijn gaan "uitproberen" (Joker en ik zijn pas sinds afgelopen zomer een combi) zijn we in november gestart met lessen.
Joker pakt het weer super goed op, en doet erg goed zijn best. Ik merk dat als iets minder gaat het toch vooral mijn fout is of zijn enthausiastme wat soms voor een miscommunicatie zorgt. Waar ik voor mezelf vooral op moet letten is dat ik bij een nieuwe of wat lastigere oefening mijn rust bewaar. Ik zit dan soms teveel in mijn hoofd na te denken over wat ik moet doen dat het soms wat te gehaast kan worden. Daar letten we met de les erg op en gaat steeds beter !! Qua oefeningen laat hij snel zien dat hij het snapt.
Ik ben echt super trots op mn vent met hoe hij het nu doet :D
Tips zijn welkom voor zover dat kan met zo weinig foto's, hou er wel rekening mee dat we beide aan het leren zijn en goed les hebben :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij is zo nu en dan behoorlijk op het bit aan het knabbelen, waardoor je hem soms een stukje zn mond open ziet doen. Hij doet dit dus ook als ik er naast sta of aan het in/uitstappen ben.
Afbeelding

Van gallop naar halt, hij zet zijn achterbenen er al onder en laat zn kont al wat zakken. Voor mijn idee mogen mijn handen meer naar voren al kom ik niet tot nauwelijks aan zijn mond. Ik probeer hem zo veel mogelijk op mijn zit en stem terug naar halt te rijden (vanuit stap draf en gallop)

Afbeelding

Dit is een foto van toen ik hem net had, ik zie aan hem dat hij qua lijf er beter uit ziet en merk dat hij veel beter gaat lopen.
We zijn er nog niet, maar ben apetrots op hem !!
Afbeelding

Stippie

Re: Jolly Joker en ik aan het werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:59

Hey daar is Jokertje weer.
Hij lijkt zo al leuk te stoppen. Ik zou wel meer me gaan met je hand om storingen te voorkomen. En ik wil als tip geven om meer voor je uit te kijken, zo lijk je net iets voorover te hangen waardoor hij meer op zijn voorhand gaat lopen.
Verder ziet het er wel leuk uit.
Waarom rijd je hem eigenlijk op een shank en met 2 handen?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-13 22:15

Oh ja dat is inderdaad ook een punt van mij, vooruit kijken ipv naar hem. De reden dat ik dat doe is dat ik het in het begin erg lastig vond om te voelen wanneer hij "goed"liep qua houding. Ik probeer er zo veel mogelijk op te letten dus dankje voor de tip !
Dat we nu nog op 2 handen rijden is vooral om hem iets makkelijker te corrigeren, zodra hij goed loopt laat ik m ook gewoon zelf lopen, maar met 1 hand lukt dat nog niet goed. Ook dat gaat steeds beter dus uiteindelijk zal ik ook met 1 hand gaan rijden. Dit wil ik wel met de les doen zodat ik zeker weet dat ik alles goed opvang ed.
Mijn handen moet ik idd meer naar voren doen bij de stop, zeker als we straks echt door gaan zetten :j

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 23:18

Wat leuk zeg, zo 'n westernoutfit staat hem goed zeg!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 08:53

Dankjewel :D

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 08:59

Leuk paardje hoor en mooi Setje dat oranje heel erg gaaf op je paardje :D
Komt vast nog genoeg van jullie voorbij
western staat jullie goed in iedergeval

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 18:41

Dankjewel ! Oranje is ook echt mijn kleur haha.

Royal92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:44

Dat is Odie toch ?
Jullie zien er leuk uit samen :D

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 18:46

Ja dat is Odie, ken je hem ? (of ben ik nu heel :o? en ben ik wat vergeten ? )
Dankjewel voor je compliment :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:49

Leuk! Grappig om ook een foto van een tijd geleden te zien. Is 'ie al gewend aan de plates?

Royal92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:52

_Mondy_ schreef:
Ja dat is Odie, ken je hem ? (of ben ik nu heel :o? en ben ik wat vergeten ? )
Dankjewel voor je compliment :D

Hij is bij ons gefokt :P

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 18:55

@Koper, ja doet hij het super op :j Alleen vandaag in het bos een stukje gehad dat wat modderig was en daar vergiste hij zich even op. Was in stap dus niks aan het handje.
@Poco4ever ah leuk ! Heb je hem zelf ook gereden ? Mn PB staat open voor alle leuke info cq foto's hoor :D Mocht dat aanwezig zijn. (Van hem of mama)

Royal92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:56

_Mondy_ schreef:
@Koper, ja doet hij het super op :j Alleen vandaag in het bos een stukje gehad dat wat modderig was en daar vergiste hij zich even op. Was in stap dus niks aan het handje.
@Poco4ever ah leuk ! Heb je hem zelf ook gereden ? Mn PB staat open voor alle leuke info cq foto's hoor :D Mocht dat aanwezig zijn. (Van hem of mama)

nee heb hem niet gereden, zal morgen ff kijken als we nog foto's van zijn moeder hebben. van hem hebben we sowieso geen foto's meer.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 19:00

Ok ben benieuwd naar zijn moeder ! Heb een veulen foto van hem dat op zn paspoort zit, jammer dat er niet meer zijn :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 16:32

Wat ziet hij er stoer uit!

Ik kan zeker verbetering zien vergelijken met de foto van "vroeger" leuk hoor! Enne die stop, gaaf zeg. :oo

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 16:48

Dankje :D Vind het zelf ook leuk om zo het verschil te kunnen zien :j