training van nog geen maand ben zo fier op mijn ponyyyy moet nog verder aan gewerkt worden maar is al een ooi rezultaat
Dana82
Geplaatst: 17-02-13 11:38
Hier ons Shari! Goed bezig hoor.
D_Desteny
Geplaatst: 17-02-13 11:45
Ziet er goed uit!
Persoonlijk zou ik hem iets meer rust geven tussen het spinnen in ik vind dat je hem erg snel weer doorzet in de volgende spin. Ik heb er nog niet zo heel veel verstand van western dus als ik echt iets heel stoms zeg sorry daarvoor
Voor na een maand trainen ziet het er al goed uit, en toch mis ik nog wat balans. Het lijkt nu erg gehaast en op sommige momenten is je pony iets te kort. Daarbij zie ik dat je als je hem uit de spin haalt en stilzet, je zelf naar voren duikt. Daardoor verliest je pony zijn balans. Zelf is jouw balans ook nog niet optimaal. Daarnaast zou ik ook eens letten op je beenligging tijdens en direct na de spin. Probeer je benen niet naar voren, maar naar opzij te bewegen.
Nogmaals, voor een maandje training is het prima, maar probeer eerst te werken aan basis (ruimte en balans) voordat je de snelheid opzoekt. Ik wil je absoluut niet afvallen, ik vind het erg knap om je pony zelf te beleren!
Nog een vraagje: zet je altijd de spin in vanuit een zijwaardse beweging? Wat mij ook erg helpt is een kleine cirkel en vanuit de ontspanning de spin inzetten.
peggy74
Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-13 05:12
dit ben ik zelf niet maar een trainster . heb zelf geen tijd om hem elke dag te rijden max 4 keer en dat is niet genoeg dus had ik hulp ingeschakeld
freeride, onderbouw op je minst je mening dit klint wel heel bot Ts, ik heb er weinig verstand van maar vind t altijd gaaf om te zien! een vraagje, Wordt een paard daar nou niet duizelig van constant spinnen zeg maar? is belangstelling, vind western heel gaaf!
peggy74
Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-13 09:32
freeride je hebt gelijk het is vlug achter elkaar en het is trainen het paard kenden daarvoor nog geen spin het was juist nog geen maand . dit is een trainster die er mee rijd .
VanHuisUit
Geplaatst: 24-02-13 12:23
Probeer me wat in te lezen in western riding etc maar als ik dit dan zie denk ik (met geen kennis van zaken wel dressuur/springen/mennen maar dit niet) is dit niet veel te belastend zo achter elkaar dat zowiezo maar ook zoveel draaien per 'spin'? Is er niet zoiets als een minimum leeftijd waarop je dit doet. Vier jaar lijkt mij zo jong en vooral met het draaien en het gewicht op het achterbeen? Ik vergelijk het dan met werkpirouettes die je dressuurmatig doet voordat je echte pirouette doet, die doe je ook niet met een vierjarige, of kleine voltes of zelfs wendingen om de achterhand in stap....
Het is dus geen aanval of wat dan ook, want wat ik zeg ik heb er geen verstand van, maar ik vraag het me wel af. Zeker om dat degene die erop zit dus een trainster is (zij zal het wel weten?).
Daarbij heb ik een ontzettende hekel aan de getrek tussendoor / dat ophalen, vind dat zo'n onvriendelijk gezicht, is dat nou nodig?
HEb het filmpje dus ook niet afgekeken word er een beetje van...
Ik weet wel dat shari best wat in haar mars heeft, maar dit filmpje vind ik persoonlijk niet direct speciaal... Paard huppelt meer ipv over te stappen, er zit te weinig voorwaartse beweging in. Ik zou hem ook nog niet zo los laten, aangezien de spin nog niet 100% bevestigd is, maar daar is mss wel een reden voor..
freeride
Geplaatst: 25-02-13 20:48
Kzal 't onderbouwen: Non-stop is non-stop, kan ik weinig over uitleggen, maar dan de teugelvoering en steeds opnieuw het paard door de binnenschouder pakken als voorbereiding op de volgende spin, ik vind dit niet de juiste manier, een paard iets leren en training sluit op elkaar aan, maar hier wordt er een beweging 'geeist'van het paard, er is geen vraag bij, en dat geklapper met de binnenhand steeds, maakt het echt niet mooier en zeker niet duidelijker voor het paard, om een paard te leren spinnen moet er als eerste een supergoeie balans inzitten, vanuit stap via snelle keertwendingen, eerst halve, dan hele , maar wel gedraaid op buitenteugel en buitenbeen, zeker niet plukkerig rukjes geven aan de binnenteugel. maar op deze manier zal ie 't wellicht wel sneller kunnen doen, alleen leert ie zelf nu niet wat een spin is, jammer, want ze kunnen 't van zichzelf al. Vind zelf dat ik het aardig netjes zeg, ik heb nl. een bloedhekel aan spinnen, een paard heeft 4 benen om te bewegen, niet om er 1 neer te zetten(pivotleg) en daarop dan zoveel kracht te zetten( op de gewrichten en banden)dat het werkelijk speling geeft, maar dat terzijde, vind het overigens ook een erg leuk paardje:).