Reckless86 schreef:Ik rijd hem op een snaffle,omdat hij toen ik hem begon te rijden heeeel erg zwaar was in zijn mond. Hij gooide in het begin alleen maar zijn hoofd omhoog bij alles wat ik deed. Dus ben gewoon bij het begin begonnen met hem zoals je dat bij een jong paard ook doet. Met veel geduld begon hij de trens weer te accepteren. Hij is vroeger wel met grotere bitten gereden, maar hij heeft daar geen goede ervaringen mee (was ook aan zijn tanden te zien toen ik hem liet nakijken). Hij heeft ook bij heel veel mensen gestaan maar veel konden niet met hem overweg omdat hij zo zwaar in zijn mond was en dwars was. Ik heb eerst zijn vertrouwen moeten winnen. Hij was ook erg bang voor alles, met rijden schoot hij ervaak vandoor, dan was ie helemaal in paniek. Hij was ook erg teruggetrokken in zichzelf. Door er altijd voor hem tezijn heeft hij nu heel veel vertrouwen in me. We kunnen nu samen alles (buitenrijden, naar wedstrijden gaan enz). Toevallig ee ben ik deze week begonnen met het rijden op een bit om op 1 hand te kunnen oefenen (ik heb er goede begeleiding bij). Hij pakt het goed op. De eerste dag sloeg hij met zijn hoofd en raakte hij er een beetje in paniek van, waarschijnlijk omdat hij er vroeger mee is,pijn gedaan. Ik heb hem er rustig aan laten,wennen zodat hij er weer in vertrouwde dat het hem geen pijn deed. Dat is dus waarom hij eig enlijk waarom hij met rijden nog een relatief jong paard is door ales wat hij heeft meegemaakt.
Wat vervelend voor hem, dat hij alles zo spannend vindt.. zo kende ik hem helemaal niet.. super dat je het zo rustig met hem op hebt gepakt! Hij heeft echt een gouden baasje gekregen!