Dit was zo'n show
De hele voorbereiding was al niet geweldig door veel werk.
Kwam ik er de woensdag voor de show achter dat ik Blue op één hand moest starten want hij is natuurlijk al 6 maar hij had nog nooit een shank in gehad.
Woensdag en zaterdag geoefend met wat soorten bitten en zondag was het de derde keer dat hij een scharenbitje in had.
Voordeel was dan wel weer dat we met hoed mochten starten
En dan heb je van die fotograven
die in staat zijn om toch een aantal hele leuke foto's te maken waarop de meeste ellende helemaal niet te zien is
Blue de zaterdagavond voor de show, gewassen en in pyama op stal.

We begonnen gelukkig met de hunt seat equitation, dus op 2 handen, al was ik liever met de HUS begonnen.
De prijsuitreiking ..

Iets wat me eigenlijk zeer zelden overkomt, maar ik maakte een fout in de proef
Haarnetje was ik vergeten in te doen
Toen begon Blue terug te schreeuwen naar een paard op stal en het heeft zeker een half uur geduurd voordat hij weer stil werd, eigenlijk pas toen ik hem van ellende terug op de trailer had gezet.
Een HUS met een blerende Blue valt niet mee

Haarnetje had ik al vermeld hé?!
Blue werd weer redelijk normaal en het fatsoenlijke tuig mocht er weer op.
Ik zelf ook weer uit mijn pinguin-pakkie , helaas oogde het western-setje thuis in huis heel leuk, te paard op Blue in de zon ziet het er niet uit.
Ook weer van geleerd.
Wachten op het volgende onderdeel.

Voor de horsemanship had ik mijn shaps aan gedaan.

Geen foto's van de horsemanship en de trail, wel van de uitreiking bij de trail.

Trail ging helemaal niet verkeerd(vond de jury ook) maar Blue tikte wat balkjes aan en dan eindig je niet hoog.
En tenslotte Blue in zijn eerste reiningshow.
Wissels kunnen we nog niet en echte stops maken we ook nog niet maar in een bak als die van Arendonk moet je gewoon een reiningpattern rijden.
Ik ken geen bak van dit formaat hier ergens in de buurt waar ook nog in gereind kan worden.
Aan het eind van de show na al het getrut met langzaam aan en gepriegel in de trail , heerlijk gaaaaan

Spinnen beginnen we onder de knie te krijgen

Stoere Blue!

En tenslotte zijn mooie kont

Het was een gezellige show, netjes georganiseerd, we hadden prachtig weer en we hebben weer genoeg opgestoken om thuis aan te werken.
60 cm tot 70 geloof ik