[WN] Wéér een zieltje gewonnen! Toen, en nu!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Wéér een zieltje gewonnen! Toen, en nu!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 21:56

Neeeee niet TeMmen om de eerste foto omdat je denkt dat er weer een muts een topic op de verkeerde plek heeft geopend: that was waaaaaaaay back! :P

We zijn nu ongeveer 9 maanden geleden volledig overgestapt naar de western, iets wat ik véééél eerder had moeten doen. En ondanks dat je het niet bepaald van m'n gezicht kunt aflezen (zucht): ik ben toch echt nog steeds supertevreden met onze overstap :D :D :D Dit had ik jáááren eerder moeten doen, het bevalt me super en *fluistert* er lijkt zelfs een licht! stijgende lijn in ons werk te zitten *\o/* Dus hard verder werken om er nog veel meer van te maken!!!

Nog even een reminder :)* : dit deden we vorig jaar om deze tijd:
Afbeelding

Ik moet nog behoorlijk leren dat ik echt niet zo'n breed lijf heb en dus ook best wel m'n ellebogen iiiieeeetsje (kuch) meer mag aansluiten. De polsjes lijken soms ook een beetje gebroken :') Dat is hoogstwaarschijnlijk te wijten aan het feit dat ik nog steeds moet wennen aan het geven van de teugel. Ik heb dan het gevoel dat ze teveel duikt en dan wil ik compenseren door zo in te knikken in m'n polsen, maar het plaatje wordt er zo niet mooier op :n
En als laatste: als ik toch iets aan dat gezicht kon doen... := Chagrijnig hoofd erboven, terwijl het nou juist eindelijk weer leuk is _O-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Patriciavt

Re: Wéér een zieltje gewonnen! Toen, en nu!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 22:00

Jiiihhaaaaa cowgirl Rije en cowgirl-paard Piri :))

Ik heb echt de ballen verstand van western, maar het ziet er echt hartstikke goed uit! Ik vind het zo fijn voor jullie dat jullie nu iets gevonden hebben wat echt bij jullie past!

Komt helemaal goed met jullie :D

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 23:56

Ziet er goed uit! :)

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 00:04

heb 0,0 verstand van western maar het ziet er erg leuk en goed uit!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 07:07

Hier nog iemand die er de ballen verstand van heeft, maar wat me opvalt is dat het eruit ziet alsof dit jullie ding is :j
Een tevreden Piert, een hardwerkende Rije, nog zoekende, maar wel zoekende naar iets dat bevalt :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 08:26

Leuk, het ziet er uit alsof het goed bij jullie past!
Is je paardje er een met veel arabisch bloed? :)

kimmylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 09:02

Ziet er goed uit! En wat een knap paard heb je!!

arnoud64

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 10:14

Hier nog iemand die van western weinig weet, maar wel van Piert en arabieren en ik vind het hartstikke leuk om te zien dat jullie allebei je ding hebben gevonden. Jullie vormen een zeer chique }:0 westernduo en ik hoop nog vele jaren van jullie samenwerking te mogen genieten!! Ik heb 't even gemist die fotoshoot :z

@ Wendy, de vosmerrie ís een arabisch volbloed /3

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 11:18

Rije! Ziet er leuk uit hoor! Ik ben bijna 3 jaar geleden overgestapt, en wil nooit meer iets anders! (ben inmiddels begonnen met wedstrijdjes bij de WRAN: [WN-ITP] Mijn L5 wedstrijd debuut@Callantsoog) heb na 4 wedstrijdjes inmiddels 21 punten! (Double judged: 2x2de Pleasure en 2x6de trail en de laatste was 8 juli eerste bij de Trail!) Mag ik je een paar tipjes geven?

Zijn je beugels niet een gaatje te kort? (kan aan de foto's liggen hoor!)

Hoofd omhoog! ;) (heeft mij anderhalf jaar geduurd voordat ik die nare gewoonte was afgeleerd...)

Je bent al goed bezig met neckreining :j , maar probeer je handen iets lager en dichter naar elkaar toe te houden (voor de knop). Zo went je paardje al aan deze teugelvoering, mocht je ooit eenhandig willen gaan proberen!

Het ziet er wel lekker ontspannen uit! Knollie vindt het volgens mij ook te gek! *\o/* (en blijf genieten! :D )

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 11:21

Ik vind dat je paard prachtige oren heeft, dat vind jij blijkbaar ook. :D

Grapje hoor, mooi paard en mooi plaatje in het geheel, ik heb destijds ook die overstap gemaakt en nooit spijt van gehad.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 09:45

Rije *\o/* *\o/* staat jullie erg goed, ik zat al te zoeken naar een goed woord maar arnoud had het gevonden;
*chique*

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 12:04

Ziet er fraai uit, jullie hebben beide plezier!
Ik ga mee met G_S: Probeer je hulpen, en dus ook je handen, zo klein mogelijk te houden ;)

LadySpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 13:55

wauw! Vind het veel mooier kijken dan bij dressuur.

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 17:43

Super foto's! Het handen-probleem is heel herkenbaar! Gaat wel over, het is inderdaad moeilijker iets af te leren dan iets aan te leren. Ikzelf was ook dressuurruiter en heb ook stiekem nog steeds het gevoel dat mijn paardje een koprol gaat maken :) Voor mij enkel nog in galop, de andere gangen ben ik nu gewend... Veel succes nog, snel een update!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 08:25

Super!!

Mooi tuig heb je ook :j

Dat hoofdstel heb ik ook (paar maten groter, dat wel).
En een BM.....toppie :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 13:04

Wat een fijne reacties allemaal, dankjulliewel daarvoor! :):)

Ik heb idd helemaal mijn ding gevonden: wat begon als een wanhoopssprong omdat het allemaal niet meer lekker wilde, is stiekem uitgegroeid naar iets waar ik absoluut verder in wil :j

@Aman: Zeker zoekende, soms weet ik nog totaal niet wat er onder me gebeurt en wat ik daarmee moet :Y), maar hopelijk komt dat ooit nog eens :D
@Wendy: Het is een 100% AV'tje, hoewel ze aardig uit de kluiten is gewassen. Pier is een Riki's Shabri x Kais :)
@GS: kijk da's een nuttige post! Dankjewel! :) Die beugels stond ik gisteren al op het punt om aan te passen, precies hetzelfde viel mij namelijk ook al op van de foto's :j Vanavond eens proberen tijdens de les. Klopt, dat hoofd is al sinds er foto's van mij op een paard gemaakt worden :o Ik ben idd al een beetje aan het oefenen op de neckreining, hoewel eenhandig nog wel even gaat duren denk ik. Maar toch alvast wat voorbereiding op de toekomst en Pier pak het wel fijn op :j Paard houdt niet van heel veel dingen anders dan zich volvreten in het land, maar als ze dan tóch wat moet doen dan is dit nog niet zo heel verschrikkelijk heeft ze ontdekt :') En jouw topics had ik idd al gezien, mooie set die turquoise! Wij zijn ook al begonnen bij de WRAN en bij de DAWRA, maar omdat Pier wat binnenbakkenvrees heeft en ik nog niet erg sterk in m'n cowboylaarzen sta, staat dat even op een laag pitje. Wel a.s. zondag een oefendagje in Haaksbergen. Dan gaan we weer eens kijken hoe ze het daar doet :)
@Dropje: Dank, ook voor je tip!
@Ladyspring: Hihihi en dat terwijl ik ons als dressuurduo ook al best sjiek vond :D Het apenpakkie hangt er iig nog om misschien ooit nog eens bij de hunter te gebruiken :))
@Ploempje: volgende update gaat hopelijk niet erg lang duren!
@PL: Ben suuuuperblij met m'n BM, die gaat nooooooit meer weg! Hoofdstel heb ik tweedehands voor een mooi prijsje op de kop kunnen tikken en staat idd best leuk bij Pier. Je moet me alleen wel even uitleggen hoe je zo uit de verte kan zien dat het een BM is, daar ben ik nog zo'n koe in.... }:0

jillesvdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 13:13

Wat een leuk paard heb je daar. Jullie zijn een leuk stel, hoor! Wat een mooi tuig, staat super! :D

@Rije, voelt het beter dan eerst? En, is het leuker?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 13:31

Het voelt zeker beter dan eerst :j Het past ook beter bij Pier denk ik, omdat je nu veel meer initiatief bij het paard neerlegt en haar dus eerst de keuze geeft om het juiste te doen vóórdat je als ruiter alle keuzes aan het paard oplegt. Tuurlijk, nu moet er ook gewerkt worden, maar omdat zij nu wat meer eigen ruimte heeft voelt ze zich denk ik minder 'ingesloten' (kan moeilijk een beter worod vinden), en daarom vindt ze dit fijner om te doen.

En daar komt nog bij: bij de Engelse dressuur heb je altijd weer dezelfde oefeningen die terugkomen. En in de lagere klasses heb je het met een paar voltetjes en lijntjes wel gehad. Terwijl ik nu de (theoretische) keuze heb tussen véél meer disciplines: pleasure, trail, horsemanship, de in-hand klasses, hunter etc. Véél meer afwisseling dus en dat trekt mij heel erg :j

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 18:10

Ziet er lekker soepel uit zeg, op de foto's waar je stelling vraagt. :) Hoop dat je lekker kan blijven genieten van de vooruitgang met je topper.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 12:19

Jaa soepel is ze wel: ze heeft ZE en moet zich dus in de wei in allerlei bochten kunnen wringen om zichzelf te krabben :))

Geintje natuurlijk, maar aan lenigheid heeft ze geen gebrek, dat klopt.

We hebben gisteren in de les ons geconcentreerd op het activeren en het opwekken van impuls, want da's het grootste probleem van ons beitjes. En ik heb m'n beugels een gaatje langer gedaan, denk dat dat wel went.

En natuurlijk Arnoud64 bedankt dat ik met Piri aan het werk mag en zoveel mogelijkheden krijg om er lekker op uit te gaan om verder te leren +:)+ Dankjewel Marijke!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:24

zoo rije, wat ziet dat er GOED uit!!!!!

helemaal toppie joppie :D ga lekker zo door en geniet!! je hebt een wonderschoon paard onder je kont!!!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 06:29

Hihi TS: Dat valt me gewoon op..............misschien omdat ik ook nog op zoek ben naar een geschikte BM ;)

BloodElf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:15

Leuk dat je bent overgestapt!! Western is zóóóveel leuker dan dressuur!!! :D Leuk paardje heb je, veel plezier toegewenst.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:56

Wanneer was die wedstrijd in de buurt? Want ik wil nog steeds komen supporteren met de kids. :D

Ilonka_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 10:09

Ziet er superleuk uit! :) Succes met verder komen! En wat een prachtig paardje heb jij onder je kont zeg;)