[WN] voor het eerst..... western!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

njiloj

voor het eerst..... western!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 20:49

Eigenlijk had ik het al opgegeven. :\

Ik kon maar niemand vinden in de buurt die westernles kon geven, waarbij ikzelf geen paard hoefde mee te nemen.

Maar een lief vriendinnetje heeft het voor elkaar gekregen.
Ik heb van haar voor mijn verjaardag een 'echte' westernles gehad! *\o/*

En ik vond het geweldig! Hieronder een klein verslagje:

eerst een korte inleiding:

Afbeelding

even alles op maat:

Afbeelding

en daar gaan we!

Stappen met een lang teugeltje:

Afbeelding

en aan de slag:

Afbeelding

klaar voor de wending:

Afbeelding

wat een lange teugels! zitten ze weer in de knoop :+ :

Afbeelding

en (voor het geval ik het nog niet leuk genoeg vond) het begin van de spin:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en als afsluiter nog het uitstappen buiten:

Afbeelding

Het was een hele ervaring, en ontzettend anders dan dat ik gewend ben. We hebben dan ook veel gestapt en wat gedraafd. Ik ben voornamelijk bezig geweest met het vinden van het stuur. :+

Maar het was echt ontzettend leuk! Ik heb ook al besloten om hiermee verder te gaan. Hopelijk kan ik vanaf eind van het jaar dan toch eindelijk echt gaan lessen.
Ik kan niet wachten tot het zover is!

vigo_is_lief

Re: voor het eerst..... western!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 20:55

leuk ! ik heb ook mijn eerste westernles een poos gedaan :D wil graag nog een keer , jij denk ik ook

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 22:46

Super leuk hoor! Gooi dat strakke broekje maar in de prullenmand, here come the jeans!

peggy74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 09:04

eerste keer met zo'n bit en dan op 2 handen aan het rijden met zo'n zwaar bit is niet goed :n

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 09:07

Ach, scheer niet iedereen over één kam, het was een test lesje, en ze is er niet aan het plukken.

leuk hoor dat je over gaat stappen! ik zou ook niet meer terug willen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 09:20

Leuk! Waar heb je nu uiteindelijk je les gehad, toch nog een beetje in de buurt...? :)

heidinuyten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 09:37

Ik ben zelf ook een paar keer weeste lessen en als het weer mogelijk is voor mij om terug te gaan rijden, ga ik ook verder les nemen en western rijden, zo veel ontspannen en lekkerder rijden als het engels vind ik.

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 09:42

Leuk! Ik weet nog wel met mijn eerste western les, ik kon de teugels ook maar niet uit de knoop houden haha

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 10:09

Bedankt allemaal! Ik was via pb al gewaarschuwd voor reacties over het bit. Het was voor mij de eerste keer, en ik ga er vanuit dat de lesgeefster weet waar ze mee bezig is.

Ik ben terechtgekomen bij Katinka Koens. Op ongeveer 25 minuten bij mij vandaan (heinkeszand) ik vond dat ze heel leuk les gaf. Duidelijk en veel herhalen. En ik moet zeggen, na jaren alleen maar rondhobbelen in het bos, was een uur rijden in de bak erg intensief, en voel ik nu toch wel mn spieren. :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 10:11

Hihi, geinig joh!

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 15:21

Leuke foto's!
Nou, dan zeg ik hierbij...welkom bij de western riders!!

jmd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:42

Weer eentje die besmet is met westernvirus *\o/*
Join the club :D and enjoy!!!

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:51

Pff, als ik dit zo zie(leuk!!) dan gaat het toch weer kriebelen. Ben een aantal jaren geleden ook overgestapt en vond het geweldig. Toen eigen paardje gekocht en kon de les niet meer betalen. Helaas paardje in moeten laten slapen en toen middels bijrijdpaardjes weer langzaam in het engels rijden gerold... maar het staat me toch niet echt meer aan. Misschien dat ik toch maar weer op les ga na de vakantie... krijg letterlijk weer westernkriebels op dit moment haha!

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:01

ik opende het topic en zag gelijk een heel bekend paardje en instructrice :D

ik train inmiddels al meer als 6 jaar bij Katinka en ben zeer te spreken over haar manier van les geven en de uitleg die ze overal bijgeeft.

zo te zien aan de foto's heb je een leuke les gehad! het ziet er super leuk uit in ieder geval!

en zolang je onder begeleiding bezig bent is het echt geen drama hoor dat Amour een scharen bit in heeft, je krijgt echt wel te horen als je er teveel aan zit. no worries! ;)

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:20

Ga er maar van uit dat Katink wel aan de bel trekt als je te hard bent met je handen..... := (les ook al zes jaar bij haar ;-) )

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 13:16

Grappig om te lezen dat er wel meer mensen bij Katinka lessen. Ik heb jaren geleden ook van haar les gekregen en ik denk dat je veel van haar kan leren.
Grappig altijd die commentaren op die bitten en het handgebruik. Vind het trouwens een heel prettige zicht op de foto's, geen getrek of gepluk en dat voor een "beginner" in het western. Heb het hier al anders gezien!

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 09:21

Bedankt allemaal voor de leuke reacties!

Ik heb 'vroeger' jaren op de manege gereden, en daarna eigenlijk alleen maar buiten. Ik vond de omgang met paarden geweldig, maar de lessen vond ik altijd weinig aan. Dressuur is nooit mijn ding geweest. Het klinkt misschien stom, maar het westernrijden voelde echt zo vertrouwd. Naar mijn idee heb ik in een uurtje westernles meer opgestoken dan in die 8 jaar op de manege. Voor mij leek het allemaal zoveel logischer dan wat ik gewend ben.

Ik heb echt het gevoel dat ik nu eindelijk DE manier van rijden heb gevonden. (voor mezelf dan) en ik wil hier dan ook echt mee verder. Het was een proefles natuulijk, maar de mail naar Katinka is de deur al uit. Ik kan niet wachten op de volgende les!

:D

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:59

Hoe gaat het ondertussen met het westernlessen?? Ik heb destijds ook in je topic gereageerd dat ik er weer westernkriebels van kreeg en nu heb ik eindelijk, na een hele drukke periode, een lesje gepland bij een westernranch!! Ik kan echt niet wachten *\o/*

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 20:22

euh....... helaas en ik nog niet verder gegaan... -O-

Ik heb het hier momenteel ook erg druk. Mijn paardje is nog maar 2, dus ik heb geen haast.
Maar ik wil dit wel graag blijven doen! Ik ben een recreatie ruiter en heb ook 0 wedstrijd ambitie. Ik denk dat ik nog een les of 10 wil, en dan samen met mijn paardje verder leren.

Wanneer mag jij?