[WN] JustaSweetBandito voor de 2e keer bij de NQHA

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rumpleteaser

JustaSweetBandito voor de 2e keer bij de NQHA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 16:25

Jaja, onze tweede NQHA wedstrijd alweer! Dit keer in Harskamp: [WN-EV] (NQHA/AQHA) 17 juni Basic van OmmeShow in Harskamp

Bandito is op 16 juni vijf jaar geworden, dus in een lichtelijke feeststemming zijn we met de bus naar Harskamp vertrokken.
Gezellig samen met een stalgenoot en haar paard (Bandito's moeder) en een groom. Toch wel weer heel spannend na Aalsmeer, want: hoe zou hij zich nu gedragen.....?

De vorige keer heeft hij heel de boel bij elkaar staan hinniken :+ :o en ook dit keer heeft hij zich wel een paar keer laten horen :D
Maar al met al ging het weer een stukje beter en hebben we zowaar weer wat lintjes binnen gehaald *\o/*
Superpaard heb ik toch, helemaal gaaf! Ook leuk om weer wat bekenden tegen te komen!

Het was erg gezellig; de stallen waren prima en de vrijwilligers +:)+ . Het mooie weer heeft natuurlijk ook goed meegeholpen :j

Nou, hierbij dan de filmpjes van onze proeven:

De Novice Amateur Trail: ging iets te snel naar mijn zin. Na de galop kreeg ik hem ook niet netjes terug.
En bij de walk over bij de balkjes hebben we maar ff een paar balken overgeslagen :=
Maar Bandito bleef verder keurig bij me, ondanks het feit dattie het best wel spannend vond (en ik ook...)
We werden vierde!

Dan de Novice Amateur Pleasure: ik kan niet anders zeggen dat hij voor ons doen super liep!
Ondanks dat de klasse af en toe wat chaotisch was, liep hij superbraaf! We moeten nog hard werken hoor, met name aan de galop.
Maar voor ons doen kon dit niet beter! *\o/* en we kregen een vierde plaats!

En tenslotte de Novice Amateur Horsemanship. Die ging niet helemaal lekker; een beetje rommelig. Ook de stop uit de galop was niet echt geweldig :D
Bandito was het een beetje zat. Mijn eigen schuld: heb iets te lang in de buitenbak gereden, denk ik. Daar waren inmiddels de reiners aan het inrijden en dat matchte niet helemaal lekker.
Bandito vond het maar een gekke boel; al die snelle paarden. :D Groot was onze verbazing dan ook dat we toch tweede werden! We zullen wel iets goed hebben gedaan :D

Tips, tricks en reacties zijn altijd welkom :)
En foto's ook: heeft er nog iemand wat geschoten?
Laatst bijgewerkt door Duke op 21-06-12 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tikfout uit titel gehaald

Warboel

Re: JustaSweetBandito vor de 2e keer bij de NQHA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:27

*\o/* Ziet er heel goed uit RT! Jullie gaan steeds beter, leuk! :D

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 16:32

@ Warbling: Thanks, ben ook supertrots. De groepen waren weer een tikkie groter dan de vorige wedstrijd en meneer gedroeg zich keurig <3

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:38

Ziet er goed uit hoor! :j
Start je bij de wran al L4?

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:42

Ziet er netjes uit, maar pas wel op dat hij niet achter de loodlijn kruipt.
tip: neem iets meer tijd met groeten.. Het is erg gehaast, hij staat niet stil. Dat ziet er erg rommelig uit.
Jullie zijn een leuke combinatie!

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:46

hee leuk! Bandito! ik heb er geen verstand van dus ik zeg niks :x :D

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:06

Ziet er goed uit! Startnummer 433 (de dun) is een stalgenootje van me. :D

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:02

Volgens mij is dit jouw paard of niet :+ ?

Afbeelding

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:05

Jammer van het haperingetje naar de jog in de HMS, en de trail is idd wat vlot, maar wat doe je dat hek netjes! Zelfs met gehinnik tussendoor :D

Ik vind jullie fijn om naar te kijken, vooral in de pleasure groep. Rustig en beheersd. Hij kijkt nog wel wat als ie in de lope wordt ingehaald, vindt ie dat niet fijn?

Vooral de rust en de kalmte kunnen Piert en ik nog wat van leren, knap hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:08

Ziet er top uit! Dichtbij mij :D jammer dat k moest werken..

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:23

Aaah, nu weet ik wie je bent :D Je pleasure is netjes hoor, beheerst. Tip, houd je ruimte in de pleasure. Op een gegeven moment moet je naar de linkergalop en zet jij je paard meteen weg terwijl iemand je net aan het inhalen is, iemand met een nogal druk paard. Wacht volgende keer tot diegene je ingehaald heeft, dan word je niet direct weer ingehaald. Ik vind het niet gek dat je paard lichtelijk druk werd bij het inhalen, je werd wel heeel dichtbij ingehaald.

Je horsemanship: showen, showen, showen. Niet naar beneden kijken, je moet niet naar de binnenschouder kijken als je aanspringt ;) En...bij de eerste pion even halthouden voor je daadwerkelijk aan je proef begint én aan het einde van je proef moest je volgens mij linksaf over de hoefslag terug naar de line up ;)

pleasurehors

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:05

@ Spytgnieskje, zijn er nog meer foto's van deze wedstrijd gemaakt?

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:26

Heb alleen deze 2 nog. Voor de rest heb ik alleen foto's van een vriendin van mij gemaakt.
Vond er wel prachtige paarden tussen zitten en het was erg leuk om te zien!

Afbeelding

Afbeelding

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 08:09

Wow, iedereen bedankt voor de inhoudelijke reacties! _/-\o_

@ Happiness: behalve een oefenwedstrijd L5 heb ik nog nooit WRAN gestart :o

@ RaichuHollow: Zal ik doen, dank je wel. Ik twijfelde bij de HMS of ik nou moest halthouden met groeten of doorlopen :=

@ Happy16: De woorden 'Bandito' en 'Leuk' in dezelfde zin is natuurlijk altijd goed :D

@ Blanket: Jouw stalgenootje reed goed zeg! Heb haar wel vaker zien rijden, ook in Aalsmeer :j

@ Spytgnieskje: :wow: Gave foto! Dat is hem inderdaad! Wil hem wel graag hebben, ik stuur je wel een pb :#

@ Rije: Dank je wel voor je tips en compliment :) . Klopt, hij wel ook vrij dicht ingehaald. Bandito is ook een paard wat het in de groep het beste doet een beetje vooraan. Dus hij wordt daar inderdaad een beetje 'heet' van :j

@ VivaLaVida: Werken met dat mooie weer?

@ Xono: Dank je wel voor je goede tips! Die linkergalop deed ik een beetje bewust. Dat andere paard zat namelijk dicht op ons en wat nogal druk. En ik was een beetje bang dat als dat paard er met een spurt vandoor ging, Bandito daar, ehm, afgeleid door zou worden :D . Het meisje van dat andere paard ken ik; haar paard is een halfbroer van de mijne. Het was haar eerste wedstrijd, dus het zullen haar zenuwen wel zijn geweest :j .
Ja, stom he van die HMS; ik zag allemaal geld op de grond liggen 8)7 . Ik was veeeeeeeeeel te veel met m'n paard bezig in plaats van met de proef (o.a. of we wel in de goede galop zaten :+ ). Moesten we linksaf aan het einde....? Dat heb ik dan verkeerd begrepen.... :o

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 08:21

ziet er goed uit !
en best dressed :D
xono Heeft goede tips gegeven, verder niets te zeggen!
goed gedaan.
+:)+

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 08:37

Thanks SG!
Best dressed: dankzij je mooie tack natuurlijk ;)
Heb jij al plannen om te gaan starten?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:10

met een 3jarige die net zadelmak is ? :*
voorlopig nog niet.
maar het zit wel in de planning.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:21

Hee, Bandito :D , wat is hij weer knap.
Dat gehinnik bij het hek, keischattig, haha :=

Hoed staat je leuk, heb je tot nu toe alleen netjes met cap gezien :P Ga je nog meedoen zondag?

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 12:40

@ Margrathea: Thanks! Nee, zondag niet. Bandito gaat zaterdag voor een onderhoudsbeurt naar Steffi. Dus dan mag ik waarschijnlijk een paar dagen niet rijden. Een wedstrijdje zit er dus niet in, maar ik kom vast schrijven/doormannen/helpen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:15

Rumpleteaser schreef:
@ Xono: Dank je wel voor je goede tips! Die linkergalop deed ik een beetje bewust. Dat andere paard zat namelijk dicht op ons en wat nogal druk. En ik was een beetje bang dat als dat paard er met een spurt vandoor ging, Bandito daar, ehm, afgeleid door zou worden :D . Het meisje van dat andere paard ken ik; haar paard is een halfbroer van de mijne. Het was haar eerste wedstrijd, dus het zullen haar zenuwen wel zijn geweest :j .
Ja, stom he van die HMS; ik zag allemaal geld op de grond liggen 8)7 . Ik was veeeeeeeeeel te veel met m'n paard bezig in plaats van met de proef (o.a. of we wel in de goede galop zaten :+ ). Moesten we linksaf aan het einde....? Dat heb ik dan verkeerd begrepen.... :o

Ik persoonlijk had nog even blijven stappen tot het andere paard weg was. Nu ging dat andere paard je met een spurt voorbij in de galop en het is moeilijk je paard dan in frame te houden, dan wanneer je in de stap zit. Ik snap je idee, maar mijn ervaring is dat de praktijk anders is, maar dat ga je vanzelf merken als je veel pleasures rijdt. Ik wist inderdaad dat het haar eerste wedstrijd was, ik weet niet of je contact met haar hebt, maar anders zou ik haar wel even willen doorgeven of ze voortaan iets meer afstand wil houden bij het inhalen. Ze gaat er wel heel vaak heel dicht langs, wellicht vermoedt ze dat het de bedoeling is, maar in een dergelijke klasse had ik de neiging gehad om ter bescherming van mijn paard op het midden te gaan staan :D

Ja, je moest linksaf aan het einde :D Nu ging je eigenlijk te dicht langs het 'werkgebied' van het pattern van de volgende deelnemer, plus dat je het zicht van de jury ontneemt. Het gebeurt heel vaak dat de volgende deelnemer terwijl jij met je pattern bezig bent al gaat klaarstaan bij de eerste pion (als diegene daarmee zijn/haar voorganger niet hindert, heeft dit zelfs de voorkeur). In principe zou deze op aanwijzing van de jury al mogen beginnen wanneer jij je pattern hebt afgerond. Als jij dan eerst nog op je dooie akkertje voor de jury langs moet... :+ Snap je? ;)

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 13:25

@ Xono: Dank voor het meedenken _/-\o_ En ik snappum :+ ;)

Jij reed zelf toch niet mee die zondag? Was je aanmoediging?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:29

Rumpleteaser schreef:
@ Margrathea: Thanks! Nee, zondag niet. Bandito gaat zaterdag voor een onderhoudsbeurt naar Steffi. Dus dan mag ik waarschijnlijk een paar dagen niet rijden. Een wedstrijdje zit er dus niet in, maar ik kom vast schrijven/doormannen/helpen.

Ah, de APK :+ jammer, maar goed, over 9 maanden kan je weer :)

Wat een herrie is het trouwens op de tribune bij de trail! Niet echt sociaal :n

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 13:30

Vind je? Vond het niet echt storen hoor. Daar moet een paard wel een beetje tegen kunnen.
Moet je eens bij de reining gaan kijken ;)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:45

Is eigenlijk altijd wel zo toch? Die herrie. En zeker bij reining inderdaad! :D

Jammer dat je zondag niet meedoet, maar wel gezellig dat je er wel bent :)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:16

Rumpleteaser schreef:
@ Xono: Dank voor het meedenken _/-\o_ En ik snappum :+ ;)

Jij reed zelf toch niet mee die zondag? Was je aanmoediging?

Graag gedaan en nee ik deed niet mee, ik was er om het jeugdteam te coachen :)