[WN] Sem en ik eerste les :)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eline91

Sem en ik eerste les :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 22:49

Toen ik mijn paardje kocht kwam ik net van de manege en kende ik niks anders dan dressuur en springen, ik wist zelfs met moeite van het bestaan van andere disciplines. Ik heb van de vorige eigenaren gehoord dat Sem western is ingereden, maar ik was eigenlijk van plan om een beetje dressuur te rijden met hem.

Na een jaar proberen heb ik uiteindelijk toch moeten toegeven dat die dressuur toch niks zal worden, het lukte niet zoals het zou moeten en er zat ook geen verbetering in. Sem deed het niet graag en ik dan uiteindelijk ook niet meer.

Ik heb dan toch beslist om eens western te gaan rijden, en ik heb enkele lessen genomen op een lespaard. Het is voor hem lang geleden en ik had nog geen flauw idee wat western inhoudt dus dat leek het makkelijkste om snel te weten of ik het leuk zou vinden of niet. De lessen zijn in elk geval goed bevallen dus ik heb beslist om over te stappen.

Dit is het resultaat van onze eerste les, we beginnen pas dus let niet op het niet aangepaste materiaal (Sem heeft een moeilijke rug dus ik heb nog geen zadel gevonden, mag dit boomloosje even lenen omdat ik zadelloos ben)

Instappen
Afbeelding

Even proberen of ik kan sturen, het paardje waar ik les op had gehad reageerde perfect op neckreining maar we wisten niet wat sem al kent :)
Afbeelding

Sukkeldrafje, nog een beetje onzeker
Afbeelding

Cirkel rijden in draf
Afbeelding

Galop
Afbeelding

Geen idee wat we hier deden, maar het ziet er iig gaaf uit :P Eerste les en we maken al sliding stops! (volgens mij was dat halt houden uit draf maar door de stoffige piste ziet het er spectaculairder uit dan het is)
Afbeelding

En uitstappen, nog even genieten van het zonnetje
Afbeelding

We moeten uiteraard nog veel leren, maar we hebben er in elk geval alletwee plezier in gehad, volgens mij heb ik nu echt iets gevonden waar hij zich ook goed bij voelt. We gaan op zoek naar een zadel en gaan verder les nemen.

Tips zijn zeker welkom, maar houd er rekening mee dat het pas onze eerste les was :)

ambrellaa

Re: Sem en ik eerste les :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:46

Arabje :3

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 07:45

Idd een Arabje :D Ik had nooit gedacht dat ik met een arabier zou thuiskomen maar heb er nog geen seconde spijt van gehad :)

privace

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:24

wat leuk dat je overstapt naar western ;)

je hebt zeker een mooi paardje! x

probeer wel iets rechter te zitten,
wat foto 6 betreft, het is niet echt een sliding stop maar toch leuke poging.
Bij sliding stop is het de bedoel dat de achterhand word gebruikt en dat is daar niet echt het geval.
als je toch een stop zou maken probeer dan dieper in je zadel te gaan zitten, benen open en whoo zeggen.

nog veel succes samen, en hopen op een volgend topic later? :D

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 22:55

Dat weet ik wel hoor :) Daar zijn paardje en ik nog helemaal niet aan toe, ik maakte maar een grapje omdat de piste nogal stoffig ligt en dat geeft een grappig effect. Het was ook helemaal niet mijn bedoeling om een stop te doen.

Met rechter zitten bedoel je dan meer naar achteren? Of meer mijn schouders naar achteren? Ik heb altijd de neiging om mijn rug een beetje bol te houden maar vond net dat het verbeterd is in vergelijking met vroeger :o

Nonactive

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:53

GeekGirl schreef:
Dat weet ik wel hoor :) Daar zijn paardje en ik nog helemaal niet aan toe, ik maakte maar een grapje omdat de piste nogal stoffig ligt en dat geeft een grappig effect. Het was ook helemaal niet mijn bedoeling om een stop te doen.

Met rechter zitten bedoel je dan meer naar achteren? Of meer mijn schouders naar achteren? Ik heb altijd de neiging om mijn rug een beetje bol te houden maar vond net dat het verbeterd is in vergelijking met vroeger :o

ik vind persoonlijk dat je al best veel naar achteren zit dus ik zou vooral niet nog verder naar achteren gaan zitten, maar wel idd je schouders wat meer na achteren. Vind het er leuk uitzien!

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:59

ziet er goed uit en leuk dat je nu western doet!!!

privace

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:39

GeekGirl schreef:

je hebt precies nogal de neiging om te gaan zitten al in de sofa (zoals ze zeggen)
je moet is proberen overdreven recht te gaan zitten, zoals je gewoon recht op een stoel zou zitten.
je zit nu iets te fel naar achteren ;)

wesleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 11:54

leuke foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:24

privace: helemaal geen stop maken, nog beter.
Goed van jou ts dat je in ziet dat jullie daar nog niet aan toe zijn. Vind het een leuk paard, en heel veel plezier met je westernlessen!

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 22:57

mooi paardje

Yentel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:35

Wennen hé? Leuke pony!