[WN-ITP] Filmpje van Twister
[WN-ITP] Twister 4e les
Jaa weer even een foto-update.
Ik heb nu 5 privélessen gehad, en voel me eigenlijk wel goed op Twister, dus vorige week gevraagd of ik binnenkort met de les mee kan doen. Dacht, ooh, dat wordt vanaf juni ofzo, maar ik mocht gelijk dit weekend mee doen

Ik vind het nog heel erg lastig om niet op andere paarden te letten en zelf door te rijden. Zo moesten we de eerste 10 minuten op de volte met zijn allen stoppen en achterwaarts, dat gaat dan kris kras door elkaar, en daar kan ik nog niet zo goed op anticiperen.
Verder vind ik de galop nog te traag (Twister heeft een erg fijn 'dralopje' hihi) en vanuit de galop is de draf weer veel te hard
Dus er valt zat te verbeteren.Maar ik begin al wat brutaler te rijden en vertrouw twister volledig, dus heb ik steeds sneller mijn ontspanning terug. Dacht op een gegeven moment op de lange zijde, laten we eens flink hard galopperen, dus meer meegeven, iets naar voren, en been geven. En wat doet madam, een paar changementjes in de galop waardoor ik bijna mijn evenwicht verlies
Pestkop. En bedankt. Maar het is zo'n prachtpaard
Het rijden voelt erg fijn maar als ik de foto's zie denk ik oei.. Misschien maar eens een goede fotograaf mee want ik krijg geen commentaar dat ik haar verkeerd rijd.

Ik was trouwens erg trots op mijn stop vanuit galop, geheel op mijn zit, ik had dat zelf niet verwacht, twis stond stokstijf stil waardoor ik op haar nek lag en achteraf zei, ja ik weet het, achterover leunen, maar ze stond net iets sneller stil dan ik ingecalculeerd had

Conclusie is wel dat ik het weer onwijs naar mijn zin heb met paardrijden
Mij is geleerd dat je je benen wat meer bij de singel moet laten.
maar een elastiek