[WN] Mijn lieve Billy [FILM]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Criiistel

Mijn lieve Billy [FILM]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 19:19

Hoi Bokkers,

Ik dacht zal eens een rij-filmpje van Billy en mij op bokt zetten, ben erg benieuwd of mensen tips voor ons hebben.
ik rij pas vanaf dat ik Billy heb western en daarvoor heb ik dressuur gereden sommige mensen die mij zien rijden zeggen ook dat je dat ziet.
ik heb Billy vanaf ongeveer September/Oktober 2011.
Ben erg blij met Billy, ik was opzoek naar een echt maatje waar ik veel van kan leren(western) en een die heel erg betrouwbaar was ( ben erg onzeker en bang geworden door mijn vorige paard) en ook voor heerlijke buitenritten.
die droom is uitgekomen. ik train dagelijks met hem en ben 2weken geleden zelfs met hem(zonder ander paard erbij) van de stal naar ons thuis gereden (door bos, drukke straten en wegen!!!)
ben erg trots op mijn maatje <3

foto van toen ik hem net had :
Afbeelding

foto van paar weekjes geleden :
Afbeelding

er zijn in de loop der tijd heel wat dingen verranderd.
Billy heeft een nieuw zadel gekregen( hij was eruit gegroeid ), zijn manen zijn langer <3, meer bespiering, beter in z'n vacht, betere conditie. ook bij mij zijn er dingen verranderd ben 6 kilo afgevallen :D en heb mijn haar bruin geverft :P

nou hier komt het...
filmpje:

graag reacties netjes houden :)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:52

( k had een verrekijker nodig :D )
paard loopt netjes. je moet m alleen veel ronder rijden (verzameld )
je handen staan nog in de "dressuur stand " .veel meer naar voren (VOOR de knop, en je paard losser laten.
lichtrijden word haast niet gedaan in de western, hoogstens met warm rijden.(ook een dressuur tikje ).
krijg je wel les ?

(en die poging tot stoppen had ik eruit geknipt...als je de basis goed voor elkaar hebt, kan je pas aan de stop gaan werken. zo met 4 stijve benen, krijgen die benen een hele klap te verduren .zeker als ie niet op plates staat.beter nog ff wachten daarmee. )

Sammy_Jo

Re: Mijn lieve Billy [FILM]

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:55

Je paard liep niet recht maar, scheef naar buiten met kont naar binnen.
Zorg eerst dat je paard recht loopt voordat je een stopje vraagt.
Handen idd hoger.
Ik neem aan dat je ook wel les krijgt, dus veel succes verder.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:05

Wat een leuk paardje, lieve uitstraling heeft hij!

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:02

Ziet er leuk uit, alleen je paardje loopt een beetje scheef, hij gooit zn kont naar binnen (dat kan je goed zien bij de galop).
Ik hoop wel dat je ook de andere kant op heb gereden :D
Je beugels mogen denk ik ook wel 1 gaatje korter, het lijkt nu alsof je je hak erg optrekt

Criiistel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 16:40

we zijn nu idd bezig met het recht stellen en het verzamelen, we zijn er nog lang niet en krijg een keer in de week les. bedankt voor de tips

Criiistel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 16:41

ch_ntii123 schreef:
Ziet er leuk uit, alleen je paardje loopt een beetje scheef, hij gooit zn kont naar binnen (dat kan je goed zien bij de galop).
Ik hoop wel dat je ook de andere kant op heb gereden :D
Je beugels mogen denk ik ook wel 1 gaatje korter, het lijkt nu alsof je je hak erg optrekt

en ik heb ook de andere kant opgereden ja, maar die staat op een andere film ;)

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:18

Probeer hem eens meer stelling te vragen naar binnen (ook in galop) daardoor moet hij zn kont meer naar buiten stellen. Daarnaast kun je ook je been gebruiken als hij daar goed voor kan wijken :)

Criiistel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 21:38

ch_ntii123 schreef:
Probeer hem eens meer stelling te vragen naar binnen (ook in galop) daardoor moet hij zn kont meer naar buiten stellen. Daarnaast kun je ook je been gebruiken als hij daar goed voor kan wijken :)

bedankt voor de tip, dit doe ik idd al in stap maar nog niet in draf en galop.
dankje!

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:05

Wat een lief snoetje heeft je paardje!
Ik zou inderdaad werken aan het rechtstellen van je paard en daarbij er voor zorgen dat je niet eerst de eene kant en dan de andere kant rijdt maar tussendoor veel gymnastiseren en van hand veranderen. Zodat je goed leert van te wisselen van binnen-buiten teugel en binnen-buitenbeen. En daarbij te zorgen dat ie mooi rond je binnenbeen plooit. Maar je lesgever zal je daar ongetwijfeld nog bij helpen! Het is allemaal veel makkelijker gezegd dan gedaan :o

Voor de rest ziet het er lekker ontspannen uit (oke iets ronden mag wel maar dat komt wel ;) ) ! Jullie hebben veel plezier samen, dat zie je!