[WN] Eerste westernles!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Firebug

Eerste westernles!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 17:07

Dat ik nog eens een topic op western itp zou openen...

Maar hier is hij dan toch!
Een paar weken geleden hebben ik en een paar vriendinnen onze eerste westernles gehad.
We hadden allemaal nog nooit western gereden (en hadden dus ook niet de juiste spullen :P ) maar lol hebben we zeker gehad! Dit was eigenlijk om gewoon een keer te proberen, maar we vonden het allemaal zo leuk dat we wel vaker een lesje willen nemen :) Niet om het echt te leren, maar als afwisseling is het zeker leuk!

Vi is een KWPN merrie van 10 jaar oud. Ik heb haar nu alweer bijna 3 jaar! Samen doen wij eigenlijk vanalles: springen, beetje dressuur, buitenrijden, voetbal, en nu dus eens een westernles. Ze pakte het opzich best goed op, alleen het stilstaan en achteruit vond ze moeilijk. Maar dat is normaal ook een moeilijker punt.

Genoeg gepraat! Op naar de foto's:

1. Beetje onwennig nog...
Afbeelding

2. Maar het begint te komen!
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Deze vind ik er fijn uitzien
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. En dat was het dan!
Afbeelding

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:33

Altijd leuk om 'Engelse' ruiters te zien die ook open staan voor andere rijstijlen! +:)+ Ziet er fijn uit hoor, wel op blijven letten dat je zelf niet scheef gaat zitten/mee'hangen' (zie foto 2), in plaats daarvan bij een wending je bovenlichaam draaien en (binnen)been openen ;) van wie had je les? :)

Joyamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:36

Leuk dat jij en Vi zo veel verschillende dingen doen :)

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 21:41

Klimop schreef:
Altijd leuk om 'Engelse' ruiters te zien die ook open staan voor andere rijstijlen! +:)+ Ziet er fijn uit hoor, wel op blijven letten dat je zelf niet scheef gaat zitten/mee'hangen' (zie foto 2), in plaats daarvan bij een wending je bovenlichaam draaien en (binnen)been openen ;) van wie had je les? :)

Dankjewel!! Ik probeer inderdaad iets te veel met mijn lichaam mee te sturen. Zal er op letten!
We hadden les van iemand uit de buurt die zelf ook western rijdt.

Minx2000

Re: Eerste westernles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:08

Leuk!

Jliiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:04

Leuk dat je het western ook eens uitprobeert ;)
Jammer van je outfit en de spullen, om feeling te krijgen met het western zou je kleding enz... er eens is op moeten aanpassen.
Mischien kun je de volgende keer eens iets lenen :)
Maarja, veel plezier!!

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 20:22

Jliiien schreef:
Jammer van je outfit en de spullen, om feeling te krijgen met het western zou je kleding enz... er eens is op moeten aanpassen.
Mischien kun je de volgende keer eens iets lenen :)
Maarja, veel plezier!!

Dat zou inderdaad leuk zijn! alleen jammer genoeg wel moeilijk uit te voeren... Ik ken namelijk niet zoveel (eigenlijk geen) mensen die echt westernrijden. Een zadel lenen doe ik zowiezo niet graag omdat dit nu eindelijk fijn ligt. Het was nog een hele zoektocht naar een zadel. En om nu in een spijkerbroek op een engels zadel te gaan zitten :+
maar wie weet lukt het nog wel eens :)

Oh ja, de jas en het dekje had iedereen vandaag (lastig voor lesgeefster!) dat zijn namelijk onze 'club'kleren :D

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:40

Is ook niet echt nodig hoor, ik rij nu al meer dan een jaar op een gewoon dressuur zadel western en 't gaat prima.
Ben wel vrij vlot overgestapt op een western hoofdstelletje met split reins en ga nu volgende week donderdag eindelijk mijn zadel krijgen.
Het gaat uiteindelijk toch om de manier van rijden en die is gewoon heerlijk. En ik denk dat jouw paard liever dit heeft dan dat er voor de
feeling een niet lekker passend zadel op wordt gelegd ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:43

Jliiien schreef:
\!

Feeling door kleding? Wij zijn niet een stelletje cojbojs waar we met een sherrifster en pistool met holster door het bos knallen.

Je gaat toch ook niet met dressuur in een wedstrijd-outfit zitten om feeling te krijgen?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:44

mag ik vragen wat hier volgens jou precies 'western' aan is?
ik wil niet banketstaaf doen hoor maar ik zie niet alleen engelse outfit en harnachement maar zelfs zweepje, engelse manier van teugels vasthouden(pink eronder), hakken uitdrukken.... het enige is misschien een lossere teugeltje? maar dat heeft niet zozeer met western te maken...
dus wat moest je eignelijk precies anders doen?

mirella75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:25

Ik vind er ook maar weinig western aan! :o

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:29

Ah joh, TS heeft pas haar eerste les gehad. Dan is het echt meer kennis maken dan keihard aan het trainen :)
Hartstikke leuk TS, ga je het vaker doen?

mirella75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 13:58

Mijn eerste westernles was ook niet gelijk hard trainen, maar zag er toch anders uit dan op de foto's van TS.
De foto's geven nog steeds een beeld van iemand die lekker recreatief aan het rijden is en geen western.
Als TS echt wil weten wat western riding is dan kan zij beter een lesje nemen bij een western stal/manege.
Maar ja!.. das mijn mening!

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 14:02

leuk! ga binnenkort stagelopen bij een westernstal(Lone Star western stable) ik wil ook meer met western met mn verzorgpony ik doe nu ''engels'' maar mn verzorgpony vind t het maar niks... en ik ook niet eigenlijk

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 14:02

@ Happy16: wat leuk! Daar sta ik met mijn paard!

Natasja1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 14:03

Hee leuk dat je de overstap maakt, veel plezier!

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 14:04

oh cool leuk nou ik begin 23 april dus en dan 10 weken. heb er zin in!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 14:05

Komt helemaal goed. Je gaat veel leren en het is gewoon een ontzettend gezellige stal!

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 14:07

ok nou ik ontmoet je vast wel een x

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 15:41

dat zweepje, ja.. dat weet ik. Had ik er voor de zekerheid bij omdat we er te paard heen zijn gegaan. Dan heeft ze nog wel eens wat aanmoediging nodig. Daarna eigenlijk helemaal niet meer aan gedacht hem weg te leggen... :o
hoe moet ik de teugels dan vast houden? want ik wist echt niet dat dat anders was! En wat zijn nog meer dingen die ik anders zou moeten doen (behalve ander 'uiterlijk' omdat dat gewoon echt niet gaat)?
We waren die keer ook met behoorlijk veel in de les.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 20:40

Pink hoeft niet onder de teugels (doe ik ook nog elke keer, macht der gewoonte) en met western heb je natuurlijk
eigenlijk splitreins beet maar aangezien je die niet beet hebt heb je de teugels imo prima beet hoor.
Mijn eerste westernles zag er ook zo uit, who cares? Daarbij geeft TS aan dat ze niet die-hard westernruiter wordt
maar gewoon een keertje een lesje heeft genomen van een westernruiter, daar zit 'm het wezenlijke verschil.

Ik ben het er wel mee eens dat het er heel recreatief uit ziet hoor, maar dat lijkt me geen punt?

yankeelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:47

ik heb net mijn eerste western les gehad mijn tante heeft ook een western paard ik mag daar nu elke les op rijden vet leuk /3