[WN] Rocky @ work in zonnetje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AstraGirlie

Rocky @ work in zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 19:55

Hallo! :D

Na een paar maanden winterstop is het weer tijd om eens wat foto's te tonen!

Ik ben net terug van 2 weken Jordanie, dus hij heeft eventjes ook vakantie gehad. 8-)
Deze winter lag onze piste driekwart van de tijd erbij als een zwembad, dus niet zo heel veel kunnen trainen eigenlijk..
Heb wel sinds een maandje een Fiat B rijbewijs camionette aangeschaft, maar ik ben nog volop aan het oefenen zonder paard hiermee.
Hij moet nog even wat losser worden in zijn lijf, de rest komt welweer vanzelf.
Ik ga elke week wel naar het bos gaan galloperen om hem weer een beetje op te peppen, daar kikkert hij echt van op, hehe
Ik pak hem altijd op 2 handen om in te rijden, dus geen foto's van 1 hand, fotograaf wou niet zo lang wachten, sorry.
Mijn armen zijn mijn grootste werkpunt, ik hou ze te breed dan eigenlijk nodig is. :o

Tips zijn zeker welkom, een berichtje zou leuk zijn!

Eva

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

EvelynZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:40

Wat een super leuk paard heb je!

Wat opvalt zijn inderdaad je handen, en mij viel meteen je zit op, je zit vrij ver
naar voren met je bovenlichaam, probeer iets meer te ontspannen in je rug!

LovingSonja

Re: Rocky @ work in zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:43

Ik ga mee met het bovenstaande commentaar en inderdaad, echt een heel gaaf paard heb je daar! Heel veel plezier met hem, maar dat komt vast goed!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:51

Wow, wat wordt Rocky breeeeed! :wow:
Met je handen zover uit elkaar rijden, is IMO een slechte voorbereiding voor het rijden op één hand; zo blijf je nl. hangen in het sturen met een direct rein, terwijl je op één hand neckreining nodig hebt B-) Je kan Rocky leren zijn hoofd omlaag te brengen als je je teugels optilt en een beetje bumpt met je benen :j

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:02

WB heeft gelijk.zolang je blijft terug-grijpen op 2 handen, leren jullie het nooit.standaard gewoon met 1 hand aanleren, tenzij een noodgreep.
hij ziet er goed uit :j
waar is je rose gebleven ?

enne ; omhoog blijven kijken. ;)

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 08:31

Prachtig paard heb je onder je kont zeg!

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 08:39

Idd, je handen zijn veel te ver uit elkaar. Zo kan je paard geen neckreining aanleren want hij voelt de teugels niet. Je mag je teugels in een hand nemen en je hand naar boven brengen om meer hals
houding van je paard te vragen. Wenden doe je met je hand niet verder dan de schoft tegen het paard te leggen en altijd meer contact nemen met de buitenteugel dan met de binnenteugel. Je mag ook wat dieper in je zadel zitten en je rug meer ontspannen, zo kan je door zwaarder te gaan zitten je paard zijn snelheid vertragen en dit zonder je handen te gebruiken.
Zoals steeds nog altijd een prachtig paard heb je <3

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 19:42

Wrangler, ja, hij wordt breder en breder, binnen een paar jaar geraakt hij zijn stal nie meer binnen, lol :-)

Spicegirl: De rose periode hebben we eventjes achter de rug, maar die komt ongetwijfeld wel weer terug *\o/*

Bedankt voor de super goede tips!

Ik heb altijd het gevoel dat als ik met 1 hand aan het rijden ben, ik hem niet rond en diep genoeg van mijn teugel kan af rijden, en ik voortdurend moet zitten 'hengelen'.
Dit zal in in het echt waarschijnlijk wel meevallen maar voor mijn gevoel is het toch zo. :o
Maar dit zal mede ook komen doordat ik nog altijd geen goede lesgever heb gevonden die het mij eens kan voortonen, zucht..

Mijn rug moet ik idd niet zo hol maken, meer bol, daar hebben jullie zeker ook gelijk in!

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 20:25

Ik had je al eens de tip gegeven voor les naar Kooigem te gaan. De les is in het Frans maar Janine kan ook wel Nederlands. Ik volg daar al maanden les en heb alles van westernrijden daar geleerd want ik heb altijd dressuur gereden tot een paar maanden geleden. Nu wil ik niets anders meer dan de methode die ik nu geleerd heb. Je krijgt echt degelijk les (privéles sowieso) en je kan met een paard van de school rijden als je zelf je paard niet kan meenemen. Ze hebben heel goede opgeleerde wedstrijdpaarden waar dan kan mee rijden. En Kortrijk is niet zodanig ver van Brugge, hé. En mijn paint staat daar momenteel ook in opleiding.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 21:12

Het blijft een gaaf paard om te zien! echt een beer!

Wat ik zou doen, is je beugels zeker 2 gaten korter! daar knapt je zit erg van op denk ik! Is in het begin een beetje wennen, maar is in een westernzadel echt beter.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 22:18

je moet net zo lang consequent blijven "hengelen 'totdat ie snapt hoe hij lopen moet.als je dat te vaak moet doen, ben je niet consequent, en blijft ie proberen eronder uit te komen.belonen door loslaten.
en(probleem) ontwijkend gedrag van jouw kant, door met 2 handen te rijden, is een perfect voorbeeld.en zoals je merkt, werkt dat zeker niet.want iedere keer als je met 1 hand wil rijden, loop je er weer tegenaan. ff doorbreken, en dan hoef je niet meer te hengelen..
want hoe oud is ie nu ?

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 19:55

vancky2005 schreef:
Ik had je al eens de tip gegeven voor les naar Kooigem te gaan. De les is in het Frans maar Janine kan ook wel Nederlands. Ik volg daar al maanden les en heb alles van westernrijden daar geleerd want ik heb altijd dressuur gereden tot een paar maanden geleden. Nu wil ik niets anders meer dan de methode die ik nu geleerd heb. Je krijgt echt degelijk les (privéles sowieso) en je kan met een paard van de school rijden als je zelf je paard niet kan meenemen. Ze hebben heel goede opgeleerde wedstrijdpaarden waar dan kan mee rijden. En Kortrijk is niet zodanig ver van Brugge, hé. En mijn paint staat daar momenteel ook in opleiding.

Ik heb sinds kort eigen vervoer, dus ik zal zeker je tip in overweging nemen! Heb je soms gegevens van die persoon aub?
Zijn de lessen op een bepaalde dag/uur?

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 20:07

spicegirl schreef:
je moet net zo lang consequent blijven "hengelen 'totdat ie snapt hoe hij lopen moet.als je dat te vaak moet doen, ben je niet consequent, en blijft ie proberen eronder uit te komen.belonen door loslaten.
en(probleem) ontwijkend gedrag van jouw kant, door met 2 handen te rijden, is een perfect voorbeeld.en zoals je merkt, werkt dat zeker niet.want iedere keer als je met 1 hand wil rijden, loop je er weer tegenaan. ff doorbreken, en dan hoef je niet meer te hengelen..
want hoe oud is ie nu ?

Essiepessie, volgende keer maak ik beugels eens korter! Zal alleen gaatjestang moeten vinden, want de Barefoot is gemaakt voor grote mensen :o

Spicegirl, bedankt voor je uitleg. _/-\o_
Ik heb gisteren na de wandeling even een stukje in de piste geprobeert, hij zat toen lekker los en het ging vrij goed.
Echt consequent zijn, zoals je zegt, niet kleine beetjes blijven vragen, maar gewoon even doorvragen tot hij nageeft, en direct loslaten, net zolang tot hij het snapt...
Is het dan beter om de teugels redelijk kort te houden zodat je direct reactie kan geven, of hou je beter wat langer in't begin zodat je niet 'overvraagt'?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:18

er tussen in. niet te lang,zeker niet te kort.eigenlijk zo, dat als je niets vraagt, dat je geen inwerking heb op het bit.met als het beter gaat, meer teugel geven.

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:27

Citaat:
Ik heb sinds kort eigen vervoer, dus ik zal zeker je tip in overweging nemen! Heb je soms gegevens van die persoon aub?
Zijn de lessen op een bepaalde dag/uur?

De lessen zijn op gelijk welk moment dat je en de lesgeefster past. Het zijn sowieso altijd privé-lessen. Zo leer je het meest en rij je niet domweg in de rij achter elkaar aan. Ik kan mij momenteel geen betere lesgeefster voorstellen en veel mensen denken er hetzelfde over.
Je vindt het op http://www.dreamstables.be/topic/index-nl.html

Joyamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:27

Leuke foto's :)
Prachtig paard <3

Eithne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:45

Ah mooi!! Heerlijk dat zonnetje.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 16:06

Bedankt!

Ik heb ondertussen een nieuw topic geopend waarin ik met 1 hand rij!
Graag ook tips hieromtrent!

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:27

Heel leuk paardje, loopt leuk ook zo te zien :j

Grandeur2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:23

Gaaf hoor!