[WN] quarter aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

innieminnie

quarter aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 23:33

Mijn quarter whizzy heb ik deels zelf opgeleerd en toen deed ik mee aan een westernevenementje om western wat te promoten en te tonen hoe cool quarters zijn. Daarom nam ik mijn jonge quarter mee op pad. Ze kwam hier voor de 2e maal buiten met mij erop natuurlijk. Ze deed dat super. Hier enkele foto's hoe fijn ze het vond.

Hier viel ze bijna staande in slaap, terwijl er kinderen rondom haar aan het spelen waren e.d. Ze was wel al iets gewoon, maar die dag heeft ze toch heel veel nieuwe afleidingen e.d. gehad.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier had ik pas een week op geoefend en de dag zelf deed ze dit alsof ze het al jaren kende.

Afbeelding

Dat vind ik toch zo geweldig aan quarters, hun karakter, zo cool dat ze kunnen zijn ... maar toch met pit er in...
Laatst bijgewerkt door innieminnie op 16-01-12 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Re: 2 jarige quarter aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:35

2 jaar..
Wacht. Ik lees het nog een keer.
Ja.. 2 jaar..

Zozo. Goed hoor.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:35

Knap bespierd voor een 2 jarige. Snel gedaan :D

innieminnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 23:36

Danku, tis echt een mooie meid, jammer genoeg heeft ze deze winter wat stil gestaan... Alleen buiten rijbak en veel te nat ... dus het is nu even minder. Het is wel een geweldig paard.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:37

Die is toch niet echt 2 he :+ Oogt veel ouder, en veel te veel bespiering voor 2 jarige ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:37

je zou niet zeggen dat het een 2 jarige is. Waarom heb je hem zo vroeg beleerd?

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:38

Reltopic! Aanvallen!

Serieus 2 jaar? En dan zeggen ze dat kinderen onverantwoord zijn, nou volwassen kunnen er dus ook wat van!

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:38

Een twee jarige die al een half jaar onder het zadel is.... Hier ga je commentaar op krijgen

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:39

Ik geloof hier niks van :D
Profiel vandaag aangemaakt, 0 berichten, maar wel gelijk Topic openen over ingereden 2-jarige?
Nehhh :P

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:40

kimberley82 schreef:
Ik geloof hier niks van :D
Profiel vandaag aangemaakt, 0 berichten, maar wel gelijk Topic openen over ingereden 2-jarige?
Nehhh :P

Zelfde gedachte hier :')

annesterre

hier ook :')

xMayo

Nu je het zegt :j

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:41

2 jaar? Oke. Nee, duidelijk :=

Is dat normaal bij de Western ofzo? Zijn westernpaarden op hun 2e al wel uitgegroeid ofzo :=

Hmmm ik betwijfel het. Paardje ziet er veel ouder uit nl.

innieminnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 23:41

ze was in april onder het zadel gegaan ... en deze foto's zijn van september - oktober ... Een quarter mag vanaf 2 jaar en half onder het zadel dus ... helemaal niets verkeerd.
En als je weet hoe dat ik omga met mijn paarden, zal je zeker weten dat ze niet verkeerd bereden is. Helemaal niet teveel ook niet. Ze is ondertussen 4 en kent een spin ... maar helemaal niet snel. Kan een stop ... maar max 2m en kent rollback 1 op 2 dat ze die goed doet.
Ik ben een recreatieve ruiter en kan haar gewoon niet overrijden ... niet op vlak van rijvaardigheid en ook gewoon omdat ik een groot hart voor dieren heb.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:43

Whizonita schreef:
ze was in april onder het zadel gegaan ... en deze foto's zijn van september - oktober ... Een quarter mag vanaf 2 jaar en half onder het zadel dus ... helemaal niets verkeerd.
En als je weet hoe dat ik omga met mijn paarden, zal je zeker weten dat ze niet verkeerd bereden is. Helemaal niet teveel ook niet. Ze is ondertussen 4 en kent een spin ... maar helemaal niet snel. Kan een stop ... maar max 2m en kent rollback 1 op 2 dat ze die goed doet.
Ik ben een recreatieve ruiter en kan haar gewoon niet overrijden ... niet op vlak van rijvaardigheid en ook gewoon omdat ik een groot hart voor dieren heb.

Is ze nu opeens 4?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:43

Maar ik snap niet waarom je een westernpaard wel op 2,5 kan inrijden, maar een dressuurpaard niet.
Paarden groeien door tot hun 5e/6e levensjaar toch?

En bij western lijkt me het werk een stuk zwaarder dan de dressuurpaarden in het begin....

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:45

Whizonita schreef:

Goh, grappig, ik meende dat quarters juist een ras was die laat uitgegroeid was..

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:45

Marjoow schreef:
Maar ik snap niet waarom je een westernpaard wel op 2,5 kan inrijden, maar een dressuurpaard niet.

En bij western lijkt me het werk een stuk zwaarder dan de dressuurpaarden in het begin....

Ah joh, dit is helemaal niet waar. TS heeft 0 berichten en een titel als '2 jarige quarter aan het werk' kan nooit goed gaan, snapt iedereen wel :+

Kijk maar naar de bespiering van dit paard, die kan geen 2,5, of nog 3 zijn..

Dus maak er geen reltopic van, want dat was wssl de bedoeling ervan!
Laatst bijgewerkt door Pistasche op 15-01-12 23:50, in het totaal 3 keer bewerkt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:46

Whizonita schreef:

Het is misschien gebruikelijk (zeker in USA), maar quarter wordt net zo laat volwassen als elk ander paard. Hoe fors bespierd ze ook gefokt zijn er is er geen 1 die uitgegroeid is voor zijn/haar 6de jaar.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:47

|( En ik nog hopen dat je ons in de maling zat te nemen...

Ze is dan nu hopelijk wel 3 toch? Na 1 januari?

Nog steeds errug vroeg...

Sorry, maar met dit topic heb je al je moeite om western te promoten meteen weer teniet gedaan.

(En als dit wel een geintje is; niet grappig.:n Dit is erg vervelend voor andere westernruiters die weer geweigerd worden op een stal enzo.)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:47

Whizonita schreef:

Dus ze is 4 op de foto's? Blijf het puur belachelijk vinden dat een paard zo jong wordt ingereden - op welke manier dan ook. En de consequenties ga je vroeg of laat op medisch vlak merken. IEDER paard is pas officiëel compleet uitgegroeid op 6 jaar dus minimale leeftijd om in te rijden zou ik echt op 3 á 4 houden.

Dit is gewoon pure murderer voor de rug van zo'n hier met als gevolg over 3 jaar een paard met een ernstig ingekakte rug, een paard met rugklachten dat noodgedwongen op zijn 14e met pensioen moet.

Leuk hoor, voor zo'n dier.

Edit; Ik heb besloten mijn reactie terug te trekken en bij deze het topic niet meer serieus te nemen :j

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:48

LindyH schreef:
|( En ik nog hopen dat je ons in de maling zat te nemen...

Ze is dan nu hopelijk wel 3 toch? Na 1 januari?

Nog steeds errug vroeg...

Sorry, maar met dit topic heb je al je moeite om western te promoten meteen weer teniet gedaan.

(En als dit wel een geintje is; niet grappig.:n Dit is erg vervelend voor andere westernruiters die weer geweigerd worden op een stal enzo.)

Ja na 1 januari officieel als dit paardje pas in oktober is geboren, istie amper 2,5 op 1jan ;)

innieminnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 23:49

Bij iedereen dat ik ken worden quarters rond 2 en half opgeleerd omdat ze dan de grootste wedstrijd op hun 3 jaar moeten rijden. Nu moest dat bij mij zowieso niet. Ik wou gewoon tonen hoe fier ik op mijn paardje ben. Ze was toen echt 2 jaar. Al onze quarters zijn goed bij maat. We zijn zelf al enkele jaren aan het fokken. Ze zijn nog niet volgroeid dan, maar daarom gaat het rustig aan. Je ziet ook gewoon foto's van haar onder het zadel en een foto waar ik er op sta ... Daar was echt geen werk voor nodig. Ze is kalm, blijft staan en klaar ik stond er op ... stilstaand dan nog wel ...
Ik snap niet waar jullie zo moeilijk over doen.

Pistasche schreef:
Marjoow schreef:

Ah joh, dit is helemaal niet waar. TS heeft 0 berichten en een titel als '2 jarige quarter aan het werk' kan nooit goed gaan, snapt iedereen wel :+

Ze was toen 2 en half, ik mag er toch trots op zijn. Man man ... wat een rare mensen hier op deze site. Begin dan met dressuurpaarden ook niet op hun 3 jaar als ze tot 6 groeien. Dat is toch hetzelfde. Ik neem aan dat er hier toch niet veel westernruiters zitten.

JNAWA_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:51

Sure... de omgeving ziet er ook erg Hollands uit, en daarom zijn alle nummerplaten van de auto's ook wit met rood! _O-

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:51

Maar alleen omdat IEDEREEN het doet, hoeft toch niet te betekenen dat het goed is?

Als IEDEREEN met -10 de sloot in springt, doe jij dat dan ook?