Meer dan 2 jaar is het geleden dat ik samen met mijn Quarter Pitts Rodorangle (Jlo) op bokt verscheen. Veel te lang lijkt me zo!
Nu is er de afgelopen 2 jaar ook een hoop gebeurt, ik ga het opschrijven dus ben je benieuwd blijf lezen, maar zo niet scroll dan lekker door de foto's kom je vanzelf tegen!
Jlo is een Quarter van inmiddels 6 jaar, een schat van een dier maar een echte merrie en behoorlijk gevoelig. Vroeger was ze met rijden altijd al niet de makkelijkste, je kon een bok om je oren krijgen, of ze reageerde narrig. Maar dat stond nooit in de weg van het plezier van het rijden. Aantal keer wel een DA bij gehad, die had het dan over een spier in de rug, en dus longeren en daarna ging het weer een tijdje goed. Tot ik op een gegeven moment een andere DA kreeg die vrijwel direct aangaf een foto van de nek te willen maken. Dat gedaan te hebben bleek dat ze een vernauwing in daar ruggenmergkanaal heeft vlak achter haar draaier. Dit was ook de reden dat ze haar rug zoveel aanspande en het bokken. Ik heb wel een vermoeden waar ze die vernauwing heeft opgelopen maar daar wil ik verder niet op in gaan. Vlak daarna een manueel therapeut erbij gehad die haar helemaal heeft losgewerkt en toen ging het al wat beter. Daarna heb ik een van de grootste fouten gemaakt, ik ben met haar verhuist naar een andere stal. In het begin leek het leuk, maar al snel merkte ik aan jlo dat ze zich dar niet helemaal thuis voelde, in eerste instantie dacht ik dat het haar rug weer was, maar ze was gewoon ongelukkig, het bokken werd van kwaad tot erger, daarnaast begon ze ook nog de steigeren en durfde ze de bak niet in, de trainer die ik op dat moment had durfde/kon mij niet helpen en ik verloor snel het vertrouwen en plezier in het paardrijden. Na een jaar daar te hebben gestaan heb ik als laatste kans besloten haar nog een keer te verhuizen, dat is uiteindelijk een heel goed besluit geweest. Kort nadat ze in haar nieuwe stal stond begon ze weer helemaal op te bloeien, we begonnen weer fanatieker te lessen en het plezier kwam beetje bij beetje weer terug. Ze was op dat moment erg scheef bespierd en onzeker. Na veel dubbele lijnen en veel basis zijn we toch al een heel stuk vooruit gegaan. Inmiddels heb ik les bij Alice Zijlstra, en dat heeft ons echt een enorme boost gegeven, waar ik haar nog elke dag dankbaar voor ben

Ik ben met jlo niet veel op onbekend terrein en het was dan ook wel een grote uitdaging toen Alice mij vroeg mee te gaan naar de Crazy Christmas bij de Country Mill om voor haar te rijden bij de demonstratie die ze daar zou geven. Dat leek me wel een goede oefening en daarnaast ook een grote eer!
Jlo vond het natuurlijk wel spannend, maar ze heeft zich als een engeltje gedragen! De foto's zijn niet van geweldige kwaliteit omdat de demo in de binnenbak bij de winkel was, maar zo krijgen jullie wel een idee van hoe we het er nu vanaf brengen
Ik vraag jullie dan ook om bij het beoordelen van de foto's ook een beetje rekening de houden met onze geschiedenis, het is al een wereld van verschil met hoe het was, maar we hebben zeker ook nog een lange weg te gaan
Ik wens jullie veel kijkplezier, en beloof dat ik niet meer zo lang wacht met het plaatsen van een fototopic. Ons vorige topic (ter vergelijking) bevat geloof ik nog maar een aantal foto's die het doen. maar dan krijg je een beetje een idee 
[WN-ITP] Quarter Pitts Rodoranglo (Jlo) @ work
Met rijden zijn we op dit moment bezig met een goede basis. we doen erg veel aan om haar rechter en sterker te krijgen en daarmee naar de ontspanning te rijden. We zijn een beetje bezig met de beginselen van de neckreining en doen veel heup en schouder oefeningen.
Eerst even goed losstappen, en de bak verkennen. (mijn houding is hier overigens beroerd.. schouders!!
)

Buigoefeningen, buitenstelling op de volte, heup meenemen.

Schouderoefening, begin naar de spin

Galop, schouder meer optillen

Toen zat het er alweer op, braaf paard!

Dat was het alweer, bedankt voor het kijken!

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat, en hoop snel meer van mijn leuke dier te laten zien!
. Ik heb heel veel zin om jullie volgende week in het echt te ontmoeten, en dan komt er vast nog een topic 
JLo ziet er super uit! 

Ik wil bjorn trouwens ook wel weer eens aan het werk zien, heb zoveel gave foto's voorbij zien komen, volgens mij zijn jullie echt super erg vooruit gegaan! Misschien is het leuk om als het beter weer is eens met de paarden naar het bos te gaan? kootwijk of misschien wel strand ofzo?