[WN] Quarter Jlo na lange tijd weer ITP bij demo Country Mill

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneke_

Quarter Jlo na lange tijd weer ITP bij demo Country Mill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 14:35

Hoi Bokkers!

Meer dan 2 jaar is het geleden dat ik samen met mijn Quarter Pitts Rodorangle (Jlo) op bokt verscheen. Veel te lang lijkt me zo!
Nu is er de afgelopen 2 jaar ook een hoop gebeurt, ik ga het opschrijven dus ben je benieuwd blijf lezen, maar zo niet scroll dan lekker door de foto's kom je vanzelf tegen!

Jlo is een Quarter van inmiddels 6 jaar, een schat van een dier maar een echte merrie en behoorlijk gevoelig. Vroeger was ze met rijden altijd al niet de makkelijkste, je kon een bok om je oren krijgen, of ze reageerde narrig. Maar dat stond nooit in de weg van het plezier van het rijden. Aantal keer wel een DA bij gehad, die had het dan over een spier in de rug, en dus longeren en daarna ging het weer een tijdje goed. Tot ik op een gegeven moment een andere DA kreeg die vrijwel direct aangaf een foto van de nek te willen maken. Dat gedaan te hebben bleek dat ze een vernauwing in daar ruggenmergkanaal heeft vlak achter haar draaier. Dit was ook de reden dat ze haar rug zoveel aanspande en het bokken. Ik heb wel een vermoeden waar ze die vernauwing heeft opgelopen maar daar wil ik verder niet op in gaan. Vlak daarna een manueel therapeut erbij gehad die haar helemaal heeft losgewerkt en toen ging het al wat beter. Daarna heb ik een van de grootste fouten gemaakt, ik ben met haar verhuist naar een andere stal. In het begin leek het leuk, maar al snel merkte ik aan jlo dat ze zich dar niet helemaal thuis voelde, in eerste instantie dacht ik dat het haar rug weer was, maar ze was gewoon ongelukkig, het bokken werd van kwaad tot erger, daarnaast begon ze ook nog de steigeren en durfde ze de bak niet in, de trainer die ik op dat moment had durfde/kon mij niet helpen en ik verloor snel het vertrouwen en plezier in het paardrijden. Na een jaar daar te hebben gestaan heb ik als laatste kans besloten haar nog een keer te verhuizen, dat is uiteindelijk een heel goed besluit geweest. Kort nadat ze in haar nieuwe stal stond begon ze weer helemaal op te bloeien, we begonnen weer fanatieker te lessen en het plezier kwam beetje bij beetje weer terug. Ze was op dat moment erg scheef bespierd en onzeker. Na veel dubbele lijnen en veel basis zijn we toch al een heel stuk vooruit gegaan. Inmiddels heb ik les bij Alice Zijlstra, en dat heeft ons echt een enorme boost gegeven, waar ik haar nog elke dag dankbaar voor ben :)

Ik ben met jlo niet veel op onbekend terrein en het was dan ook wel een grote uitdaging toen Alice mij vroeg mee te gaan naar de Crazy Christmas bij de Country Mill om voor haar te rijden bij de demonstratie die ze daar zou geven. Dat leek me wel een goede oefening en daarnaast ook een grote eer!

Jlo vond het natuurlijk wel spannend, maar ze heeft zich als een engeltje gedragen! De foto's zijn niet van geweldige kwaliteit omdat de demo in de binnenbak bij de winkel was, maar zo krijgen jullie wel een idee van hoe we het er nu vanaf brengen :) Ik vraag jullie dan ook om bij het beoordelen van de foto's ook een beetje rekening de houden met onze geschiedenis, het is al een wereld van verschil met hoe het was, maar we hebben zeker ook nog een lange weg te gaan :+ Ik wens jullie veel kijkplezier, en beloof dat ik niet meer zo lang wacht met het plaatsen van een fototopic. Ons vorige topic (ter vergelijking) bevat geloof ik nog maar een aantal foto's die het doen. maar dan krijg je een beetje een idee :)

[WN-ITP] Quarter Pitts Rodoranglo (Jlo) @ work

Met rijden zijn we op dit moment bezig met een goede basis. we doen erg veel aan om haar rechter en sterker te krijgen en daarmee naar de ontspanning te rijden. We zijn een beetje bezig met de beginselen van de neckreining en doen veel heup en schouder oefeningen.

Eerst even goed losstappen, en de bak verkennen. (mijn houding is hier overigens beroerd.. schouders!! :o )
Afbeelding

Afbeelding

Buigoefeningen, buitenstelling op de volte, heup meenemen.
Afbeelding

Afbeelding

Schouderoefening, begin naar de spin
Afbeelding

Afbeelding

Galop, schouder meer optillen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen zat het er alweer op, braaf paard!
Afbeelding

Afbeelding

Dat was het alweer, bedankt voor het kijken! :wave:
Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat, en hoop snel meer van mijn leuke dier te laten zien!

SabrinedeW

Re: Quarter Jlo na lange tijd weer ITP bij demo Country Mill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 14:58

Ja topic!! Wat een leuk stel zijn jullie samen!
En wat ziet Jlo er goed uit :D . Ik heb heel veel zin om jullie volgende week in het echt te ontmoeten, en dan komt er vast nog een topic :D

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 15:55

Wat leuk om te zien! Ziet er heel relax en ontspannen uit.
Maar wat ik me afvroeg (puur uit nieuwsgierigheid hoor, heb totaal geen verstand van western), waarom hou je je handen zo ver uit elkaar? :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 17:19

Leuk om jullie weer te zien Anneke!! :)) JLo ziet er super uit!

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 17:30

Jlo is echt leuk! :D gaaf dat jullie mee mochten doen aan een demo!!

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 17:44

_Roosmarijn_ schreef:
Wat leuk om te zien! Ziet er heel relax en ontspannen uit.
Maar wat ik me afvroeg (puur uit nieuwsgierigheid hoor, heb totaal geen verstand van western), waarom hou je je handen zo ver uit elkaar? :)

Ik had eerst mijn handen meer bij elkaar hoor, maar het is de bedoeling dat ze straks met neck reining te rijden is (dus op 1 hand). Ze moet nu leren dat wanneer de binnenteugel van de hals afgaat en de buitenteugel tegen de hals aan de naar die kant wend. Wanneer ik mijn handen dichter bij elkaar heb, heeft ze meer aanleuning en til ik als ware haar schouder op, terwijl wanneer ik mijn handen meer uit elkaar doe moet ze dat zelf doen, en klop je zo nodig met je binnenbeen de schouder recht. Hoop dat je het een beetje snapt zo want het is best lastig om uit te leggen :+

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:48

Ah oke, ik snap het. :j
Daar is over nagedacht zeg. :+

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:35

Jlo <3
Wat leuk om weer eens nieuwe foto's van haar te zien :D Ik vond het erg jammer dat ik moest werken en dus niet kon komen kijken. Maar we gaan gewoon weer eens afspreken :D

AshleyvdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:04

Leuk om jullie weer eens op bokt te zien!
Ze is goed vooruit gegaan! :j

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:26

leuk paard hoor! en een leuke combi zijn jullie! :j

juist goed dat je na zo'n geschiedenis nog heel groot bent met je handen om duidelijk te zijn, dat maakt het voor haar alleen maar makkelijker om je te begrijpen.

keep going! :D

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 09:47

leuk paard anneke jlo ziet er goed uit

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:05

Leuke foto's

Een vraag uit nieuwsgierigheid. Zit er bij dit paard volle AQHA papieren bij? Ik dacht altijd dat quarters geen vlekken/schimmel zijn.

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 10:41

Melissa_b, Er zitten zeker volle AQHA papieren bij dit paard. http://www.allbreedpedigree.com/pitts+rodoranglo Schimmels komen wel vaker voor bij Quarters, er zijn voor zover ik weet zelfs gevlekte paarden die toch quarter kunnen zijn, het hangt helemaal af van de afstamming op waar het paard ingeschreven wordt. Maar daar heb ik verder niet erg veel verstand van. Wel is het zo dat je schimmels vrij weinig ziet bij dit ras (maakt ze des te leuker als je het mij vraagt) Maar er zijn er nog wat meer op bokt die ook een schimmel quarter hebben! :)

wgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:57

Erg leuk paard heb je!

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:07

melissa_b schreef:
Leuke foto's

Een vraag uit nieuwsgierigheid. Zit er bij dit paard volle AQHA papieren bij? Ik dacht altijd dat quarters geen vlekken/schimmel zijn.

Ik heb ook een schimmel en die is ondertussen van grijs naar helemaal wit gegaan hoor, volle AQHA papieren en daar zijn er genoeg van!

Leuk paardje hebt je!! Ziet er netjes en vriendelijk gereden uit :)

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 12:21

Mloez schreef:
Ik heb ook een schimmel en die is ondertussen van grijs naar helemaal wit gegaan hoor, volle AQHA papieren en daar zijn er genoeg van!

Leuk paardje hebt je!! Ziet er netjes en vriendelijk gereden uit :)

Ik zat net in je profiel te kijken, wat leuk joh! Kan me echt nog niet voorstellen dat die van mij ook zo wit gaat worden :=

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 18:41

hee wat leuk weer eens een topic van Jlo tegen te komen!
ziet er goed uit, als ik wist dat je een demo ging geven was ik komen kijken! moet nog steeds een keertje mee..
komen met de kerst weer bij jullie eten, zal ik daarvoor ofzo anders mee? of een keer in de vakantie ben echt heel erg benieuwd!
en wat is ze toch gaaf!

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 14:11

Hee Chanel! Wat leuk weer eens wat van je te horen :) En hoorde idd dat jullie met kerst komen, gezellig! Er gaat zaterdag al iemand mee, maar dan gaan we een ander keertje ;) Ik wil bjorn trouwens ook wel weer eens aan het werk zien, heb zoveel gave foto's voorbij zien komen, volgens mij zijn jullie echt super erg vooruit gegaan! Misschien is het leuk om als het beter weer is eens met de paarden naar het bos te gaan? kootwijk of misschien wel strand ofzo?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:23

Wat leuk om hier foto's van de clinic te zien!
En je weet al dat ik JLo erg mooi vind om te zien, ha ha!
Superstoer dat jullie aan de clinic hebben meegedaan en dat je met behulp van je instructrice zover gekomen bent! +:)+

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 13:52

Top dat er een stijgende lijn zit in het rijden! +:)+
Weet van hoe ver jullie kwamen :+:
Fijn dat je de passende instructrice hebt gevonden!

mommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:29

Wat een mooi paard, ziet er goed uit
Succes