Voor degene die Inge Teblick niet kennen. http://www.ingeteblick.be/ Ze werkt met clickertraining, ze heeft al een boek uitgebracht. Grondwerk met paarden en is nu met een boek bezig over clickertraining te paard.
Ik deed ook mee met Nero. Was een erg leuke ervaring, even wennen maar wel tof. We zijn simpel begonnen, namelijk met halthouden. Hulp geven, paard stopt, beloning erin. Nero kon het wel waarderen al die brokjes

Uiteindelijk ook met ons probleem aan de gang gegaan, namelijk het verkeerd aanspringen in de rechtergalop.
Deed ie het goed, terug naar halthouden en brokje erin.
Even warmstappen, en ja het was erg koud

Hand in me zak om brokje te pakken. Nero houd het geluid nauwlettend in de gaten

Begonnen met een linkergalopje. Teugels op maat houden was in opdracht van.
Ik moet op me gat gaan zitten

Jeuh! Netjes pony!

Een drafje tussendoor

En weer een rechtergalopje.

Nero kijkt soms lekker cranky op de foto's zie ik! Op de een of andere manier gaat Nero enorme spanning opbouwen als we aan de rechtergalop gaan werken. We oefenden het dit keer ook op een andere manier, namelijk vanuit de back up in de galop aanspringen. Nero wordt hier erg heet van en hij vond dat ie continue recht had op brokjes

Ook hebben we afgelopen dinsdag les gehad van Patricia huijberts. Dit is erg goed bevallen en hier gaan we ook zeker mee door!