[WN] Raya met bosal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kimvicious

Raya met bosal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 17:09

Vandaag lekker Raya eens met bosal gereden. Ze reageert er erg goed op met het sturen en liep erg ontspannen, alleen had ze (wederom) geen zin om in galop te gaan. Na veel aandringen ging ze wel!
Afbeelding
Lekker drafje
Afbeelding
Andere kant op
Afbeelding
Kijk ze kan het wel !
Afbeelding
Op het bruggetje in de trail
Afbeelding
Verbaasd kijken dat Kisses nog steeds rustig bij de grote heren stond te grazen :D

Anoniem

Re: Raya met bosal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:44

Vind het een heel leuk paardje!
Heb wel een paar tips: ze duikt erg naar voren, achter doet ze vrij weinig.. probeer haar een tijdje wat meer bovenin te rijden, en die achterhand eronder te krijgen (dat ze opstijgt :p )want denk dat dat ook de reden is dat ze niet wil galloperen. Verder ligt je zadel nog steeds best ver naar voren! Maar ze heeft een buik nog van het veulen dus hij zal wel iets gaan schuiven naar voren denk ik?!
Leuk dat je haar zo op bosal kunt rijden! :)

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:54

De brug vind ik echt geniaal bedacht :D
En inderdaad zoals vivalavida al zegt ze mag wat actiever in de achterhand worden.
Heb overigens ook het idee dat je je onderbeen wat ver uit steekt naar voren of ligt dat aan mij ??
En ze heeft inderdaad nog een lekker buikkie,hihi..

Succes samen jullie zijn een leuke combi ;)

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 18:23

Bedankt voor de tips ! Ik zal even wat overige uitleg geven. Ze is ietwat overbouwd dus het kan op de foto lijken dat ze er niet met haar achterkant onder liep maar dat deed ze al beduidend meer dan in het begin, al kan het natuurlijk altijd nog beter. Haar zadel ligt inderdaad wat verder naar voren dan normaal, haar zwangerschapsbuikje begint in te slinken maar ze hebben weer lekker vers gras dus zijn alle paardjes nu gezegend met een grasbuik :D
Dat van mijn benen ga ik eens op letten, zie het nu ook op de foto's.
Thanks !

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 18:31

Op de foto lijkt je been meer naar voor dan in het echt, best vreemd.. En het zadel lag nu ook naar voor door die bok die ze gaf (en die ik helaas net niet heb kunnen fotograferen)
en zoals kim al zei, raya is overbouwd en liep nu juist wel goed met de achterhand er onder. En daarbij zakte ze ook lekker met haar hoofd. Maar daardoor oogt het zo op de foto's wel anders.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 10:08

Ik vind die achterhand op die draffoto's helemaal niet zo gek :)
Ik zou haar alleen wel ietsje meer oprichten en verzamelen......ze duikt nu wel voorover.

Zadel ligt inderdaad niet helemaal lekker zo :n

Verder.....erg leuk!! :j

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 10:26

Even nog wat uitleg: Aangezien Raya als ze hoger loopt soms zit te kijken naar haar baby mocht ze nu lang en laag lopen en dan wel met de motor aan (achterhand er onder). Dus vandaar dat ze wat voorover lijkt te duiken.
En we hebben nu extra gaatjes in de latigo gemaakt, dus dan kan de singel net strakker waardoor het zadel wel goed blijft liggen (ondanks Raya's zwangerschaps buik). En Kim's eigen pad is weer terug van de wasserette en daardoor ligt het zadel ook lekkerder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 10:31

Die van mij loopt ook het liefste zo, naar voren geduikeld, dus die ben ik nou meer bovenin aan het rijden en goed voorwaarts, zodat het een stijgende lijn is... ken het probleem dus :D die van mij is ook iets overbouwd trouwens.

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 10:37

Raya loopt normaal wel hoger, maar dan zet ze haar rug vast. Dus ik heb dan liever dat Kim haar wat lager rijd mét rug gebruik en de achter motor aan. En vanauit daar omhoog gaat. En toevallig zijn dit de lagere hals foto's (ik had er gister 150 geknipt ofzo)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 12:56

Ik vind je zadel niet echt lekker liggen, en jou er niet goed in zitten. En dat zwangerschapsbuikje verdwijnt vanzelf :) Lekker blijven rijden, en leuk met een bosal!

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 17:31

@Splash_ kun je iets specifieker zijn wat er dan niet goed is volgens jou? Dan kan ik kijken of ik dit kan aanpassen maar met alleen "dat is niet goed" kan ik weinig. Wil graag van opbouwende kritiek leren. Rijd immers nog niet zo lang western

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:37

Ik zal binnenkort foto's maken als raya niet zo duikerig is. Dan kan iedereen zien dat het wel goed ligt en dat je er dan wel goed op zit. En dan kan je het verschil zelf ook zien kim. Deze foto's waren ook pas gemaakt toen kim bijna klaar was. En aangezien raya graag opblaast tijdens het aansingelen gaat bij haar na een tijdje het zadel schuiven. (ik zag het gebeuren maar toen liep raya net te klieren dus kon ze beter even door rijden met haar, anders denkt ze gewonnen te hebben) Maar met minder buik en een paar extra gaatjes in de latigo zal dat volgende keer wel goed er uit zien. ;)