[WN] Blue in Callantsoog, manege Noot + wedstrijd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RoosvanBlue

Blue in Callantsoog, manege Noot + wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 06:23

Blue en ik hebben net een topweekend achter de rug. We hebben zaterdag een vrachtwagen gehuurd en zijn naar manege Noot in Callantsoog gereden. De reis ging goed, Blue heeft zich zoals altijd alleen maar druk gemaakt om het hooinet :Y)

Afbeelding

We werden hartelijk ontvangen bij de manege en nadat we geïnstalleerd waren was er meteen een training in de trailtuin waar we aan mee mochten doen :):) Blue vond het geweldig en ik ook :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zondag zijn we met een groepje (op Bokt Dropje2, Spatter en Miss_Fancy) naar het strand geweest. Dat was voor ons de eerste keer en Blue deed alsof ze er elke dag kwam *D Alleen de zee was wel eng, die komt naar je toe en dat kan niet :') Heb ik niet te moeilijk over gedaan. Gewoon lekker er langs gelopen door de plasjes. Lekker gestapt, gedraafd en gegaloppeerd :j Op een gegeven moment kwamen er een aantal keer wat sulky's met dravers langs die uiteraard gewoon in volle vaart gingen. Dat was wel heavy voor de paarden maar Blue bleef wel bij me. Toen degene achter mij daardoor uiteindelijk van haar paard viel zijn we het laatste stukje gaan wandelen. Lekker in de relax-stand. Ik heb hier zelf geen foto's van maar Spatter misschien wel (mits ze gelukt zijn). Maar het was een onvergetelijke ervaring *D

De rest van de zondag lekker ontspannen, gepoetst en gekeuveld. Want maandag was de wedstrijd. Vroeg opgestaan, paardje mooi gemaakt en inrijden maar. Blue heeft zich heel de dag geweldig gedragen. Ik merkte echt dat ze het gezellig vond :D

Als eerste de trail gestart. Die ging in zijn geheel best goed, al was het feit dat er opeens een man in het juryhokje stond (speaker) wel heul spannend! Daardoor misten we allebei de concentratie een beetje en zijn we heel wat puntjes gezakt bij de sidepass. Die ze eigenlijk goed kan :o De rest van de proef deed ze heel braaf! We zijn geplusd op het hek, de hesitate (verrassend :')) en het stoppen in een vierkant, afstappen en paard naar de finish leiden (ook verrassend :') :')) Het balkjes draven was ook goed.

Daarna kwam de pleasure. Dit ging echt super! :):) Ze liep als een zonnetje, en in een fijn tempo. We werden regelmatig ingehaald en zelfs een keer stevig afgesneden, maar ze bleef heel netjes bij me. Af en toe hoofdje iets omhoog bij die speaker (en door het raam paarden in de paddock), maar goed te controleren. TROTS! Dit resulteerde dan ook in 1 x een 5e plaats en 1 x de 2e plaats! (Double judged) Ons eerste rode lintje *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In de horsemanship werd ze wat sterk en de sidepass naar rechts ging ook niet vloeiend. Pleasure gedeelte ging wel goed. Maar ik was eigenlijk wel zeker dat ik niet geplaatst zou worden. Het was dus een leuke verrassing dat we uiteindelijk bij 1 jury toch nog een mooie 4e plaats hadden verdiend *D

Afbeelding

Afbeelding

Al met al ben ik ontzettend trots op mijn beestje. Ze doet het maar even allemaal. De groep van manege Noot was erg goed dus het was leuk om met ze te rijden. En ik ben vooral héél trots op onze 2e plek in de pleasure :j

De mensen daar waren ook echt super, stuk voor stuk hebben ze er alles aan gedaan om het voor iedereen een leuk(e) dag/weekend te maken. De stallen waren heel netjes, alles was mogelijk. Ik heb elke avond gewoon lekker kunnen aanschuiven voor een soepje/barbecue/biertje en voelde me echt welkom.

Een geweldige ervaring dus voor mij en het Bluetje. Net 5 jaar en ik doe er alles mee. Wat een kanjer!

Afbeelding

(P.S. Rijtechnisch commentaar hoef ik niet op Bokt. Dat haal ik wel bij mijn instructie en mensen waarmee ik samen rijd ;))

okgnim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 06:34

Heee Roosje, leuk dat je bij ons hebt genoten. Jullie hebben het inderdaad fantastisch gedaan *\o/*

Misschien komen we jullie binnenkort weer op een show tegen.

(NB ik rij op Troy, de red dunn quarter)

Dodgejr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 06:44

Nou wat geweldig zeg *\o/* super resultaten en bovenal zo fijn dat je zo van en met je paardje genoten heb.....en gelijk een leuk weekend ervan gemaakt :D

De shows in Callantsoog zijn altijd geweldig....jammer dat ik er gister niet bij kon zijn

justkid

Re: Blue in Callantsoog, manege Noot + wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 06:52

Ha Roosje wat een leuk verslag en dat gezicht van jou spreekt boekdelen, volgens mij heb je nou zere kaken van het grijnzen :D

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 07:57

Die knappe Blue! Super gedaan hor, allebei!

En een volgende keer hoef je minder te stressen van te voren, nu je weet dat het toch wel goed komt allemaal! :P

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 08:06

leuk verslag!! en wat is Blue mooi :)

monicees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 08:08

wat een gaaf paard!!! :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 08:13

Leuk verslag :)
Jullie zijn een fijn setje zo.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 08:29

Goed zeg!! :)
Het ziet er mooi uit! :j
Gefeliciteerd met je prijzen! *\o/*

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 08:44

@ okgnim; Wie weet, zou gezellig zijn *D

@ Ryan2209; Inderdaad, zo'n wedstrijd is natuurlijk wel een bevestiging dat we goed bezig zijn, maar het gaat vooral om het genieten!

@ justkid; Haha, dat was niet meteen zo hoor bij de wedstrijd. Na de trail kwam een van de juryleden naar me toe dat ik wel een beetje moest gaan lachen :o Dus hup, smile aan :D En na verloop van tijd ging de spanning eraf en was het ook een échte smile 8-)

@ Jibbel; Precies! :o Bleiswijk wordt een makkie nu *D

@ Loody; Dank je :)

@ monicees; Ook dank je :D

@ Wendy; Ja zo voelt het ook echt nu, het past gewoon allemaal!

@ Paintlinger; Thanks! :):)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 08:52

Wauw, klinkt echt als een geweldig weekend.
Wat een prachtige aftekeningen heeft je paard trouwens. :oo

SFTW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 08:54

Wat een leukverslag! en het is goed te zien dat jullie het fijn hebben samen, leuk is dat!
Veel plezier nog met elkaar!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 10:42

Leuk verhaal en leuk ook dat je met een cluppie het strand op kon! Gefeliciteerd met je prestaties!

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 11:15

Wat geweldig leuk dat je zo'n gaaf weekend hebt gehad *\o/* Allemaal zeer de moeite waard dus? ;)
Ik heb je nog zien rijden in de HMS en dat zag er netjes uit hoor :j Jullie zijn een mooi stel samen!!

Jammer dat ik je niet meer gesproken heb! Ik had de blouse nog mee :) ;)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 12:02

@ Gypsy; Ze is blauw stekelharig (maar is ook rood stekelharig geweest en begint nu ook weer steeds roder te worden!) en heeft zo goed als alle kenmerken van sabino :j Ik vind het ook erg speciaal en leuk!

@ LKTrouble; Dat gaat zeker lukken :D

@ Rumpleteaser; Het was inderdaad heel fijn dat we dit op deze manier konden doen. Gezellig voor mij en voor het paard *D

@ SusanW; Ja erg he :o Je hebt een PB daarover. En het is zeker alle moeite waard geweest! :)

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:07

Nou netjes hoor,klinkt als een top weekend!
En wat een heerlijk paardje <3

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:38

Mooie foto`s, ik heb gezien hoe je de prijzen in ontvangst nam, grote grijns! Leuk om te zien!

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:29

Tsja....rood lintje....ik vind blauw beter bij jullie passen;) Ziet er zoals gewoonlijk weer super super uit! Leuk dat je ook emt de trail training mee mocht doen, ziet er gaaf uit hoor die trail tuin! En jjij maar denken dat je weekendje niet door ging! Zoals je ziet; super weekend!! (welverdiend ook he)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 14:13

@ kelz; Dank je! :)

@ dapperdier; Hihi, ja ik was er zó blij mee. Vooral omdat ik Blue helemaal zelf hier naartoe getraind heb. Met goede begeleiding uiteraard. En voor een ander is het misschien niet bepaald spannend, maar ik ben er heel trots op :j En dan kan ik ook niet meer beschaafd kijken hoor, dan gaat mijn gezicht gewoon in de JEEJ! Stand :D

@ Rebel_Gloe; Als het aan de naam en onze outfit ligt inderdaad wel 8-) Maar dan moeten we dus nog hard door gaan oefenen om te zorgen dat we ook op basis van het rijden een blauw lintje verdienen *D We zijn al aardig dicht in de buurt gekomen gisteren!

Lissatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:35

Proficiat !

birdybirdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:37

Leuke foto's Roos en leuk dat je zo goed en lekker heb gereden. Het ziet er ook allemaal top uit! Die trailtuin lijkt me ook gaaaaaaf zeg! :D

Wat is Blue trouwens vol aan het worden. Mooi hoor!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 17:59

Tof verslag en mooie foto's! +:)+ Klinkt als een erg gezellig weekend :):)

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:07

Wie zegt dat je beschaafd moet kijken! ik stond te juigen als een debiel toen ik vijfde werd op de summershow vorig jaar. Lekker blijven stralen!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:57

roos van harte gefeliciteerd met jullie prijzen, jullie zijn een heel leuk stel om naar te kijken :j

ik heb ook genoten van het weekend samen met jou en de anderen, het was enorm gezellig

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 05:51

Hey Roos :-) Je mag trots zijn hoor op je jezelf en je paardenkind ;-) Goed gedaan!!