We werden hartelijk ontvangen bij de manege en nadat we geïnstalleerd waren was er meteen een training in de trailtuin waar we aan mee mochten doen
Blue vond het geweldig en ik ook 

Zondag zijn we met een groepje (op Bokt Dropje2, Spatter en Miss_Fancy) naar het strand geweest. Dat was voor ons de eerste keer en Blue deed alsof ze er elke dag kwam
Alleen de zee was wel eng, die komt naar je toe en dat kan niet
Heb ik niet te moeilijk over gedaan. Gewoon lekker er langs gelopen door de plasjes. Lekker gestapt, gedraafd en gegaloppeerd
Op een gegeven moment kwamen er een aantal keer wat sulky's met dravers langs die uiteraard gewoon in volle vaart gingen. Dat was wel heavy voor de paarden maar Blue bleef wel bij me. Toen degene achter mij daardoor uiteindelijk van haar paard viel zijn we het laatste stukje gaan wandelen. Lekker in de relax-stand. Ik heb hier zelf geen foto's van maar Spatter misschien wel (mits ze gelukt zijn). Maar het was een onvergetelijke ervaring 
De rest van de zondag lekker ontspannen, gepoetst en gekeuveld. Want maandag was de wedstrijd. Vroeg opgestaan, paardje mooi gemaakt en inrijden maar. Blue heeft zich heel de dag geweldig gedragen. Ik merkte echt dat ze het gezellig vond
Als eerste de trail gestart. Die ging in zijn geheel best goed, al was het feit dat er opeens een man in het juryhokje stond (speaker) wel heul spannend! Daardoor misten we allebei de concentratie een beetje en zijn we heel wat puntjes gezakt bij de sidepass. Die ze eigenlijk goed kan
De rest van de proef deed ze heel braaf! We zijn geplusd op het hek, de hesitate (verrassend
) en het stoppen in een vierkant, afstappen en paard naar de finish leiden (ook verrassend
) Het balkjes draven was ook goed.Daarna kwam de pleasure. Dit ging echt super!
Ze liep als een zonnetje, en in een fijn tempo. We werden regelmatig ingehaald en zelfs een keer stevig afgesneden, maar ze bleef heel netjes bij me. Af en toe hoofdje iets omhoog bij die speaker (en door het raam paarden in de paddock), maar goed te controleren. TROTS! Dit resulteerde dan ook in 1 x een 5e plaats en 1 x de 2e plaats! (Double judged) Ons eerste rode lintje 

In de horsemanship werd ze wat sterk en de sidepass naar rechts ging ook niet vloeiend. Pleasure gedeelte ging wel goed. Maar ik was eigenlijk wel zeker dat ik niet geplaatst zou worden. Het was dus een leuke verrassing dat we uiteindelijk bij 1 jury toch nog een mooie 4e plaats hadden verdiend

Al met al ben ik ontzettend trots op mijn beestje. Ze doet het maar even allemaal. De groep van manege Noot was erg goed dus het was leuk om met ze te rijden. En ik ben vooral héél trots op onze 2e plek in de pleasure
De mensen daar waren ook echt super, stuk voor stuk hebben ze er alles aan gedaan om het voor iedereen een leuk(e) dag/weekend te maken. De stallen waren heel netjes, alles was mogelijk. Ik heb elke avond gewoon lekker kunnen aanschuiven voor een soepje/barbecue/biertje en voelde me echt welkom.
Een geweldige ervaring dus voor mij en het Bluetje. Net 5 jaar en ik doe er alles mee. Wat een kanjer!

(P.S. Rijtechnisch commentaar hoef ik niet op Bokt. Dat haal ik wel bij mijn instructie en mensen waarmee ik samen rijd
)