). Ik was toen nog in het gelukkige bezit van mijn dressuurpaard, dus het was puur voor 'erbij'. Begin 2010 ben ik naar Ierland geëmigreerd voor een baan. Ik heb toen mijn paard verkocht, omdat daar het moment voor was aangebroken en ik mijn doel met hem bereikt had. Maar bloed kruipt waar het niet gaan kan: het western begon steeds meer te kriebelen, en toen ik in september terugkwam, ben ik direct mijn lessen op gaan pakken.
Tijdens een van mijn lessen in maart, viel mijn oog op een Paintje. Précies zoals ik me mijn perfecte paard had voorgesteld, en, ook niet onbelangrijk: te koop!
Ze was nog niet zadelmak, dit heb ik afgewacht, omdat ik dan iets meer wist wat ik kocht. En ja, helemaal verliefd natuurlijk!
Afgelopen vrijdag is ze gekeurd, en met glans door de keuring heengekomen!
Mijn doel is om met haar gewoon op een 'recreatieve' manier eerst eens wat kilometers te maken op westerngebied, en gewoon lekker lol te hebben. Als ik straks zelf een beetje meer ervaring heb wil ik eens aan de wedstrijden gaan snuffelen. Uiteraard hebben we goede begeleiding!
Voor sommige meelezers misschien onverwachts, omdat niet iedereen mijn western-kriebels kende, maar toch wil ik jullie met trots presenteren:
Sensational Roxy!

Kun je er ook al op rijden? En nu gaan jullie samen de wereld van western verder ontdekken? Heel veel plezier daarmee