[WN] EnJOY the jogging (reinless)... laatste ritje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Klimop

EnJOY the jogging (reinless)... laatste ritje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 12:45

Hallo allemaal! :)

Ik ken Joy al sinds dat ik klein ben (toen nooit gereden oid), maar ben haar jaren uit het oog verloren, tot de eigenaresse tijdelijk stalling voor haar zocht omdat ze weg moest op de stal waar ze stond. Ze heeft een tijdje bij ons op stal gestaan, maar omdat ze op zoek waren naar een nieuwe eigenaar zou dit niet voor lang zijn.. De (nu ex-)eigenaresse stelde aan mij voor om haar een paar keer te rijden, maar door een ongeluk met een paard had ik mijn pols gebroken en zat dus in het gips :') Toen ik na een maand (toen het gips eraf was) aan het herstellen was wilde ik toch wel weer heel graag rijden en besloot te kijken/voelen hoe zij onder het zadel was.
Ze is dan wel 20 jaar, maar behoorlijk pittig (weet dan ook wel dat er Engels volbloed in zit, maar verder niet wat voor mixje ze precies is) en het eerste waar we dan ook mee bezig zijn gegaan dat is de ontspanning opzoeken, ze had zo nu en dan de neiging om bij overgangen of op de rechte lijn haar hoofd in de lucht te gooien en steeds harder harder harder te gaan, maar door haar dan steeds op de kleine volte te zetten en weer door te vragen, veel op de overgangen te oefenen, ging dit al snel heel goed.
Ik moest haar even doorkrijgen en zij mij, ze gooide bijvoorbeeld meteen haar hoofd de lucht in op het moment dat ik de teugels aannam, maar na een half uurtje begon het kwartje te vallen en gingen wij zo door de bak:

Afbeelding
Afbeelding
Even doorvragen...
Afbeelding
En weer los.. :)
Afbeelding
Afbeelding

Wat al een hele verbetering was, en de keer daarna zijn we nog even verder gegaan met overgangetjes, rechtrichten en wendingen dmv neck-reining, gewoon lekker rustig aan. Ze kan zich nog wel eens een beetje opfokken namelijk... :o
Daarna kreeg ik te horen dat Joy met 2 dagen werd opgehaald door iemand die haar wilde kopen, en had ik nog 1 middag voor een 'last ride'... dit ging zo relaxed dat ik na een kwartier besloot verder te gaan met neckrope, en de laatste 5 minuutjes nog even zonder iets.. leek me een mooi einde (zowel voor het rijden als voor ons samen) ;) Gewoon nog even genieten en d'r lekker laten joggen (ze is pleasure getraind, maar voor hoe ver weet ik niet, iig geen wedstrijd-niveau). Oftewel, onze 3e en laatste keer:

Filmpje

Hoop dat jullie hebben genoten van het filmpje! en dat Joy een mooi nieuw thuis heeft gekregen! :j

faxa

Re: EnJOY the jogging (reinless)... laatste ritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:29

Wat jammer voor jou dat Joy al weer weg gaat. Het rijden ziet er verder goed uit, probeer er alleen wel om te denken om je hand niet te hoog te doen(foto 2 en 3). Ga je verder nog wel door met rijden?

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 14:02

Ja ik blijf sowieso rijden, was alleen even een time-out aangezien ik in 't gips zat :D
Dat zijn momenten waar ik haar even doorvraag (en daarna weer los laat), mij is juist geleerd m'n handen omhoog te houden als ik haar van voren oppak, in plaats van mijn handen naar achter (zit je met je ellebogen achter je rug :P)/op m'n schoot te leggen ;) Het lijkt idd op de foto alsof ik m'n handen de hele tijd zo hoog houd, maar dit zijn dus momenten van 1 a 2 seconden, waarna ik weer loslaat als ze nageeft :j

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 15:25

*Kom er nu pas achter hoe je 't filmpje op Bokt kan zetten* (dit is dus dezelfde) :+

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 15:28

Fijn dat je op die manier nog even afscheid hebt kunnen nemen.

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 15:35

Ik moet zeggen dat het dan idd ineens toch wat minder moeilijk is om afscheid te nemen, maar moet nog steeds weer ff wennen.. net nog, ben ik de stallen aan het doen en kijk automatisch ff door 't luikje of die stal al is uitgemest en of er al hooi ligt, zie ik ineens dat er helemaal niks meer ligt }:0 'Ohjaa.. das waar ook' :')

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 22:35

Wat een topper is het toch! Jammer van het afscheid, maar wat een heerlijk plaatje!! Hoe ist met je arm? En ben je al begonnen aan je scooter theorie? :Y)

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 22:52

Ja, ik hoop eerlijk gezegd op de een of andere manier ooit nog wat van haar te zien of horen, maar weet niet of dat gaat gebeuren.. :\ Het is zo'n superleuk paardje! :j
Met m'n pols gaat 't ondertussen weer prima, kan weer lekker met kruiwagens slepen :)) :Y)
Bij m'n bromfiets mini-proefexamen had ik 1 van de 10 vragen fout.. en dat was de enige die over paarden ging! :oo Erg he? Dacht echt dat iemand met een paard aan de hand gewoon bij voetgangers hoorde ipv bestuurders :=

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:39

Klimop schreef:
Ja, ik hoop eerlijk gezegd op de een of andere manier ooit nog wat van haar te zien of horen, maar weet niet of dat gaat gebeuren.. :\ Het is zo'n superleuk paardje! :j
Met m'n pols gaat 't ondertussen weer prima, kan weer lekker met kruiwagens slepen :)) :Y)
Bij m'n bromfiets mini-proefexamen had ik 1 van de 10 vragen fout.. en dat was de enige die over paarden ging! :oo Erg he? Dacht echt dat iemand met een paard aan de hand gewoon bij voetgangers hoorde ipv bestuurders :=

Wahahahahahaha _O- _O- _O- Owkeej! Hahaha, correctie: als je met je paard aan de hand loopt ben je bestuurder, maar het is een grijs gebied... Geldt dat ook voor een hond? Nee... Kinderwagen? Ja! Fiets? Uhmmm... :? Het is je vergeven... Lekker off-topic... :Y) Maar Joy blijft inderdaad een mooi paardje! _/-\o_

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:41

geweldig leuk dier, zag haar net te laat op mp staan *toen was ze al gereserveerd*
hoop dat het niet te zwaar valt :)

edit: las niet goed, sorry voor het ongemak.