[WN] Riding Dolly

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bluebell

Riding Dolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 22:14

Na het zien van een filmpje op youtube van Tracy Anderson wist ik het ineens zeker!! Dit is wat ik graag wil en we zijn een beetje begonnen met oefenen. ::wink: Vandaag voor het eerst gedraaft met onze Doll en ze deed het super!!! :mrgreen:
Dit was de 2 de keer dat ik erop zat!!!
We zijn echt mega trots op onze kleine meid!!!
http://www.youtube.com/watch?v=jnv1F6NZ ... dded#at=17

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 23:03

dolly de ijslander :D
megabraaf ! :j echt super!!
(ik had het nooit zo gedurfd/gedaan tussen de andere paarden in)
kleine dolly is al groot <3

bluebell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 09:31

Hihi tja ze is nog in de winterlook ;-)
Doll is echt mega braaf en ik vind het super grappig dat iedereen het dapper vind tussen de andere paarden in en zonder zadel maar eigenlijk maakt het niks uit want ook met zadel donder ik er gewoon vanaf! Haha
En ik ben banger ervan af te vallen en met mijn voeten ergens in te blijven hangen als zo zonder iets ernaast te glijden :-)

Anoniem

Re: Riding Dolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 09:40

Ziet er erg leuk en vriendelijk uit. Maar mag ik vragen waarom je toestaat dat ze meteen weg loopt zodra jij gaat zitten?

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 14:39

Tracy Anderson? :? Bedoel je soms Stacy Westfall? 8-)

Het lijkt me een erg lief & braaf paard, maar mijn manier van zadelmak maken zou dit absoluut niet zijn :n
Ik ga persoonlijk liever wat meer methodisch te werk en zou een veel rustiger/veiliger werkomgeving kiezen!
Hoewel, het is natuurlijk maar net wat je uiteindelijk verwacht van een paard :)

Cowhorse7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 16:45

haha ik zit met een lach te kijken.... vind het super leuk!! lekker los!! heel herkenbaar dit.... :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 16:48

Wranglerbutt schreef:
Ik ga persoonlijk liever wat meer methodisch te werk en zou een veel rustiger/veiliger werkomgeving kiezen!

Dat ben ik wel met je eens, ik geef ook de voorkeur aan een andere omgeving. Maar aan de andere kant is dit voor het paard wel bekend en veilig gebied en kan wel wat extra rust tussen de oren geven. Paard staat eigenlijk gewoon los in de groep en de ruiter passagiert mee.

4catootje5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:02

hoi super leuk zou je dat filmpje wat je eens zag hier mischien plaatsen ben benieuwd?

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:29

bluebell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 18:53

Hahahahaha IDD!!! ;-)))
Zoooo gaaf wat zei kan is in mijn ogen echt helemaal het einde!!!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:06

wat een brave Dolly en ik vind het nog helemaal niet zo'n gek idee om in alle rust bij de andere paarden in de wei te rijden
de rest blijft erg rustig en bemoeid zich er niet mee, op dat treintje na dan :D
(beter als dat filmpje van die geweldige ruiter die zijn paarden ook in de bak had maar dan gekluistert :r )

ik herken de stem van de filmster ook :))

bluebell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 15:28

Thanx Spatter ;)

Tja ik had haar idd niet mogen laten weglopen toen ik opstapte :o
Maar ik ben dan ook geen pro en zat er de 2 de keer op.
We hebben lol en dat is voor ons het belangrijkste!
Natuurlijk kunnen ze allemaal lekker gaan rennen ( en uiteraard val ik er dan vanaf ) maar dat kan in het bos of op de manege net zo goed gebeuren dus helmpje op en hopen dat ik er niet naast kukel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 15:38

bluebell schreef:
Thanx Spatter ;)
Tja ik had haar idd niet mogen laten weglopen toen ik opstapte :o
Maar ik ben dan ook geen pro en zat er de 2 de keer op.

Juist daarom , jong geleerd is oud gedaan en dit gedrag kan echt veel problemen geven. Bij ons op stal veel ruiters die er tijdens een buitenrit niet af willen, omdat ze er niet meer op komen := . Ik ben er in ieder geval heel erg consequent in. Zelfs bij de eerste keren opstappen als het allemaal nog wat spannend is voor ruiter en paard. Bouwt hij spanning op dan net zolang laten staan tot hij weer rustig is, dan pas weg stappen. Zelf begin ik met uitgebreid bekloppen en zwaaien met de benen om het stilstaan niet gewoon stilstaan te laten zijn. Opstappen, klopje, krabbel, brokje, krabbel, wiebel, brokje, afstappen, opstappen, brokje, krabbel en dan pas wegstappen. Heb je straks veel profijt van, zeker als je recreatief wilt rijden is niets zo vervelend als een paard wat al weg stapt op een buitenrit voordat jij er goed en wel op zit. Veel mensen vergeten van het opstappen en stilstaan/halthouden een oefening te maken en nemen het maar allemaal als gewoon aan. Al merk ik wel dat dit bij de engelse ruiters een nog veel groter probleem is dan bij de western.

bluebell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 19:26

Je hebt helemaal gelijk en we gaan er zeker aan werken!
Gelukkig blijven al onze andere paarden wel staan en kan ik overal op en afstappen zonder dat ze lopen gaan ;-)
Maar we zullen hier nog heel hard aan moeten oefenen!