[WN] My first Western experience!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gimme_Joy

My first Western experience!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 00:18

Heej Allemaal,

Het is alweer een jaartje geleden, maar dit zijn foto's vn mijn eerste Western "les"! Nog een beetje onwennig allemaal (is eigenlijk ook niet zo gek, na 18 jaar Engels :o ), gelukkig dat die lieve Whitney haar hoofd koel hield! 8-) Inmiddels ben ik in januari echt begonnen met serieuze westernlessen, en het gaat gelukkig steeds beter. Ik rijd een Criollo bij, en zoals sommigen van jullie misschien weten, kunnen Criollo's nogal eenkennig zijn. Met deze (niet van de foto overigens) is dat zeker het geval, maar ik merk dat hij me meer en meer begint te waarderen, en ik hem natuurlijk! <3 *D

Eerste draf, kijk naar mijn handhouding... ;)
Afbeelding

Galopje!
Afbeelding

Iets te diep, maja ik was bezig met hele andere dingen op dat moment!
Afbeelding

Tsja, best vermoeiend zo'n uurtje Western (en een spierpijn daarna! ;) )
Afbeelding

Ik hoop binnenkort wat mooie foto's van mijn bijrijdpaardje te maken!

Ciao!

Alwiene

Re: My first Western experience!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 00:25

Ik heb er geen verstand van, maar vind het er altijd zo leuk uitzien! Heb zelf een stockzadel en westernhoofdstel en doe dan wel eens alsof whaha, maar heb helaas nog nooit les gehad, wel eens naar gezocht, maar nooit iets gevonden wat voldoende in de buurt zat. Rij nu maar vooral gewoon engels met af en toe ff cowboy spelen, wat natuurlijk geen western rijden is, voor ik hier de western ruiters over me heen krijg ;)

Ben welk nieuwsgierig naar foto's van hoe het nu gaat joh!

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 08:56

Heeeey *ik weet niet of je het waardeert als ik je naam op internet noem dus doe ik dat maar niet :Y) * Je weet wel wie ik ben :D :D

Jij rijdt met F. toch op W. (als je begrijpt wat ik bedoel :+ )? Het is dat het nu natuurlijk steeds slechter weer wordt maar aangezien jullie daar toch binnenbakken hebben kan ik wel een keertje foto's komen maken hoor! (als ik toch in de buurt ben) 8-) Ik stuur je nog wel ff pb ;)

Groetjes!

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 08:59

Wow ziet er leuk uit, zelf rijd ik (nog) geen western. Wel wil ik het eens proberen omdat echt bijna iedereen zegt dat mijn pony daar zo geschikt voor is hahaha.

Maar jij hebt dus ook altijd engels gereden, is de overstap dan niet heel moeilijk of valt het mee? In ieder geval heb ik genoten van je foto's en wat een mooi paardje heb je zeg!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 10:01

Welkom op Bokt! En leuk om je foto's te zien.
Ben zelf 5 jaar geleden overgestapt na jaaaaaaaaaaren engels.
Wow, dat was wel even wennen hoor! Maar ik ga NOOIT meer terug! :)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 10:29

@Wamhorse en Rumpleteaser:

Die lieverd op de foto is niet van mij hoor, was het maar waar ;). Ja de overstap is echt ontzettend lastig in het begin. Vooral het "loslaten" en het wederzijds vertrouwen moest ik erg aan wennen. Daar kwam bij dat het paardje waar ik nu op rijd gaat protesteren als je ook maar even een verkeerde handhouding hebt of het ene vraagt, terwijl je het andere bedoeld. Dat neemt niet weg dat je wel ontzettend snel leert zitten en loslaten. Maar ik ben er nog niet hoor! En inderdaad, ik wil nóóit meer terug naar Engels! :D

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 11:46

Leuke foto's :D en zo ongelooflijk herkenbaar :))

ik ben zelf ook, jaren geleden, van engels naar western overgestapt met mijn toenmalige pony. wil ook nooit meer terug! de manier van rijden en denken past veel beter bij mij.
tegenwoordig heb ook ik helaas geen eigen paardje meer, maar daarvoor in de plaats 3 schatten (een moeder en haar 2 zoons) van quarters als bijrijdpaardjes! :+: en van hun leer ik eigenlijk nog veel meer dan toendertijd van mijn eigen pony.
omdat alle "knopjes" er al op zitten en ik nog moet uitvinden "hoe deze te bedienen" :D al doende leert men.

in ieder geval heel veel plezier met je bijrijdpaardje en inderdaad snel foto's maken, ben heel erg benieuwd! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:04

wat een gaaf paard zeg! Op de 1e foto zit je echt nog in de dressuurhouding, dat had ik echt zooo erg toen ik net over was gestapt!!
Op de rest vd fotos zit je weer anders, vind het er sowieso netjes uitzien!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:05

He suus! Je hebt inmiddels heel wat bijgeleerd hoor.

En ik vind het heel knap dat je het doorzettingsvermogen hebt om op mijn inderdaad erg eenkennige ponietje te rijden.

Morgen staat je weer wat te wachten, want fuego is geschoren en zal lekker fris zijn...

Cowhorse7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:37

mooi paard hoor, leuke foto's!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 23:04

gaucho schreef:
He suus! Je hebt inmiddels heel wat bijgeleerd hoor.

En ik vind het heel knap dat je het doorzettingsvermogen hebt om op mijn inderdaad erg eenkennige ponietje te rijden.

Morgen staat je weer wat te wachten, want fuego is geschoren en zal lekker fris zijn...

Hahahaha, dat heb ik weer... Nee, dat komt helemaal goed :+. Ja, ik vind het zo zonde om na een half jaartje al te kappen omdat het niet wil lukken... Dan had ik er ook niet aan hoeven beginnen. En het wordt steeds leuker! 8-)
Morgen krijg je verslag over de sms! :Y)

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 07:40

Ik geloof graag dat de overstap in het begin moeilijk is, voorlopig blijf ik de pony nog even dressuurmatig rijden maar ik ben stiekem al wel een beetje aan het rondkijken voor een westerninstructrice/instructeur.

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 07:57

Hejjj daar is witje!! Wat leuk, les je nog wel eens bij Karin dan?

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 00:03

Rebel_Gloe schreef:
Hejjj daar is witje!! Wat leuk, les je nog wel eens bij Karin dan?

Ik heb daar mijn eerste "echte" Westernles gevolgd. Ik was mee met een oud-collega, die is verhuisd naar Haaksbergen, en is via via bij Karin terecht gekomen. Haar dochter rijdt nog wel vaak op Witney, tot hun eigen Quarter merrie oud genoeg is om beleerd te worden. Ik woon zelf in Noord-Holland, maar ga zo vaak als kan naar het Oosten, het is gewoon leuk daar! Misschien dat ik zelf nog wel eens bij Karin ga kijken, gewoon om te laten zien dat ik al redelijk wat geleerd heb qua Reining. Natuurlijk even in jouw profiel gekeken, en wat een leuke Ponie heb je! :D <3

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 10:49

wat leuk zo om de foto's te zien.
Ik ben sindskort (lees 2.5 week geleden) ook overgestapt van dressuurmiep naar western.
Ik vind het echt super leuk om te doen.
Idd is het erg wennen na 18 jaar dressuur rijden haha.
Maar heb nu al, dat ik niet anders meer wil.
Ook ik heb geen eigen paardje voor het western rijden en les ook bij iemand met lespaarden.
1x per week.
Heb wel een eigen paard, maar deze kent nog niets en die wil ik nu dus in de zomer naar mijn instructrice brengen om western te laten beleren.

Jij hebt er tenminste leuke foto's van, van je 1e westernles, ik niet, ik was alleen ;)

Super hoor!

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:41

Yes, weer iemand die de overstap naar western heeft gemaakt! :D

Ik heb zelf 15 jaar geleden de overstap gemaakt naar 20 jaar dressuur en geen moment spijt gehad!
Ik geef nu af en toe zelf les, met mijn eigen quarter van 18 waar alle knopjes opzitten, aan mensen die de overstap willen maken en vind het ontzettend leuk om mensen enthousiast te maken voor het westernrijden.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 12:06

astridklomp schreef:
Yes, weer iemand die de overstap naar western heeft gemaakt! :D

Ik heb zelf 15 jaar geleden de overstap gemaakt naar 20 jaar dressuur en geen moment spijt gehad!
Ik geef nu af en toe zelf les, met mijn eigen quarter van 18 waar alle knopjes opzitten, aan mensen die de overstap willen maken en vind het ontzettend leuk om mensen enthousiast te maken voor het westernrijden.

JAAAAA!!! :D :D :D En ik wil nóóóit meer terug! :+ Ik was na dat uurtje (van de foto's) eigenlijk al om. Ik heb het nog geprobeerd, maar zo'n manegeles kan echt niet op tegen het "Western" gevoel. Wat een ontzettend mooie dieren heb je zeg! Ik ben helemaal verliefd! Dit is toch veel leuker dan Engels? ;)

P.S. Ook een lief hondje! Bij deze introduceer ik dan ook maar mijn huisbeestjes!

Ik heb een hondje en een konijn. Mijn hondje heet Kayla en komt uit Spanje, is de eerste maanden van haar leven een zwerfhond geweest en is toen door Nederlandse dierenartsen "gered" van de hel op aarde. En nu leeft ze in het Paradijs :Y). We kregen haar toen ze 1 was, en merkten dat ze wel wat over gehouden heeft aan die terrormaanden. Heel vreselijk om te horen dat ze in Spanje zwarte honden zien als boodschappers van de duivel, en kinderen aangemoedigd worden deze honden te stenigen.... Als ik daaraan denk krijg ik gewoon kippenvel, en tranen in mijn ogen.

Maar gelukkig gaat het nu prima met haar en leeft ze als een Prinsesje in een kasteel:

Afbeelding

Het állerleukste vindt ze lekker rennen op het strand:
Afbeelding

En ze is dikke maatjes met mijn konijn Kwibus:
Afbeelding

Kwibus is inmiddels 9 jaar, en hij wordt een beetje Grumpy... Wat wil je ook op die leeftijd! Ieder jaar maken we een hilarische kerstfoto van de beesten, toen we Kayla nog niet hadden, was het deze foto, met als onderschrift: "We wish you a lazy X-Mas, and a Happy New Year:
Afbeelding

ME LIKE <3

Ik heb nu mijn nieuwe laptop, daar staan nog niet alle foto's op, maar de rest zet ik asap op mijn profiel!

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 13:25

Goed dat je zo'n hondje opgevangen hebt en nou zo'n mooi leven geeft!

Toevallig heb ik ook zo'n hangoortje gehad, genaamd Droef, hij is 10 jaar oud geworden en begin dit jaar gestorven. (we gaan wel heeeel erg offtopic nu!) :Y)

Afbeelding

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 14:52

astridklomp schreef:
Goed dat je zo'n hondje opgevangen hebt en nou zo'n mooi leven geeft!

Toevallig heb ik ook zo'n hangoortje gehad, genaamd Droef, hij is 10 jaar oud geworden en begin dit jaar gestorven. (we gaan wel heeeel erg offtopic nu!) :Y)

Afbeelding

Wat een Poepje! (gecondoleert ;( ) Net als de rest van jouw diertjes is hij echt leuk!

...

En nu weer terug naar Western! }> :+