$1000 Barrel Race

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LHO

Berichten: 658
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:35

Jaycee_ schreef:
Kijk, je geeft commentaar op foto 10. Als je nou zou zeggen wàt er verkeerd aan is, dan kan ik je daar misschien op antwoorden. Maar om zomaar zulke commentaar te geven op foto's, dat vind ik wel straf ;)

Laten we dan even foto 8 pakken - De houding van het paard is daar ongeveer hetzelfde als op 10 alleen wat duidelijker af te lezen.
Afbeelding

De manier waarop de oren naar achter staan. Dit is geen concentratie van het paard meer, of een paard dat druk bezig is, maar een uitdrukking van pijn / ongemak / ...

De stand van de ogen. Het paard kan zowat zn eigen kont zien, zover staan de ogen weggedraaid.

Houding mond van paard heeft hopelijk geen uitleg nodig. Ik weet niet wat voor enorme hefboomconstructie je aan je hoofdstel hebt zitten, maar je paard vertrekt zn lip enorm, heeft overduidelijk pijn.

LHO

Berichten: 658
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:38

Jaycee_ schreef:
MissPK schreef:
Het zal mij een worst wezen al die uitleg erbij hoor, ik zie alleen op deze foto's dingen wat ik zelf nooit zou willen zien gebeuren bij mijn paard op een wedstrijd, thats it ;)


Je moet barrel race niet vergelijken met reining ;-)


En wat verantwoordt dat de pijnlijke houding van je paard?

alyel

Berichten: 2137
Geregistreerd: 11-06-08

Re: $1000 Barrel Race

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 22:39

Wat leuk! En idd, zoals Kirsten zegt.. Spijtig dat er zo'n concurrentiestrijd is gekomen, anders had je waarschijnlijk 5des geweest ipv 4des :p

Toch leuke foto's! En dat er zo is een mindere foto bijzit..Tja.. Over bitkeuze ga ik me verder ook niet uitspreken, maar ik denk nu niet dat je jouw paard ongelofelijk veel pijn hebt gedaan ofzo. Op meerdere foto's zie je het paard zijn oortjes ook normaal staan, denk niet dat hij er een trauma aan heeft overgehoude :p

Kirrr

Berichten: 6193
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 22:40

Jaycee_ schreef:
@ Kirr, ja de winnares heb ik zien rijden. Wàt een snelheid!
Achja, zij trainen ervoor en ik niet echt dus ben wel tevreden :)


Niet trainen en toch zo'n acties verwachten van je paard op zulke bodem?
Als je aan zulke wedstrijden meedoet, dan moet je toch je paard wel voorbereiden met een goede training.
Wat ik nu opmerk aan de foto's is, dat je hem heel erg tegenhoudt bij het uitkomen van de barrels... je lijkt je wel vast te houden aan je teugels, daar zie je dan ook steeds die minder positieve reactie van je paard. Misschien een punt om aan te werken, kan je alleen maar snellere tijden geven...

Jaycee_

Berichten: 1264
Geregistreerd: 14-01-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 23:06

Kirrr schreef:
Jaycee_ schreef:
@ Kirr, ja de winnares heb ik zien rijden. Wàt een snelheid!
Achja, zij trainen ervoor en ik niet echt dus ben wel tevreden :)


Niet trainen en toch zo'n acties verwachten van je paard op zulke bodem?
Als je aan zulke wedstrijden meedoet, dan moet je toch je paard wel voorbereiden met een goede training.
Wat ik nu opmerk aan de foto's is, dat je hem heel erg tegenhoudt bij het uitkomen van de barrels... je lijkt je wel vast te houden aan je teugels, daar zie je dan ook steeds die minder positieve reactie van je paard. Misschien een punt om aan te werken, kan je alleen maar snellere tijden geven...


Ik bedoel dat ik niet elke week op de barrels train en dat ik daarin geen les krijg :) Hij wordt wel getraind hoor ;-)

HumbleTalent
Berichten: 1263
Geregistreerd: 03-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:13

Jaycee_ schreef:
Ik bedoel dat ik niet elke week op de barrels train en dat ik daarin geen les krijg :) Hij wordt wel getraind hoor ;-)


Misschien wordt het dan toch tijd voor les?
Ook ik vind het er wat onhandig en onvoordelig voor het paard uitzien. En ik denk dat er wat technische barrelrace fouten in je rijkunst zitten waardoor we dit soort foto's krijgen. Als ik het vergelijk met dit topic Barrelrace zie ik toch een heel duidelijk verschil in het gemak en genot waarmee dat paard loopt en wat jouw paard op dit moment toont op deze foto's.

Heb je wellicht betere/ andere foto's waar ze wat florisanter opstaat?

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38712
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: $1000 Barrel Race

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:10

Moderatoropmerking:
Een aantal berichten verwijderd. Het is niet de bedoeling andere persoonlijk aan te vallen.

Wel willen we iedereen verzoeken op je taalgebruik te letten om dit topic gezellig te houden. Door je bericht wat genuanceerder te schrijven houden we het leuk. Ookal verschil je van mening kan die wel met respect gebracht worden!

Jaycee_

Berichten: 1264
Geregistreerd: 14-01-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 18:34

HumbleTalent schreef:
Jaycee_ schreef:
Ik bedoel dat ik niet elke week op de barrels train en dat ik daarin geen les krijg :) Hij wordt wel getraind hoor ;-)


Misschien wordt het dan toch tijd voor les?
Ook ik vind het er wat onhandig en onvoordelig voor het paard uitzien. En ik denk dat er wat technische barrelrace fouten in je rijkunst zitten waardoor we dit soort foto's krijgen. Als ik het vergelijk met dit topic Barrelrace zie ik toch een heel duidelijk verschil in het gemak en genot waarmee dat paard loopt en wat jouw paard op dit moment toont op deze foto's.

Heb je wellicht betere/ andere foto's waar ze wat florisanter opstaat?


Ik ben gestopt met barrel racen dus heeft nog weinig zin ;-)

barrelracer

Berichten: 300
Geregistreerd: 28-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:36

In Belgie zijn toch best veel goede barrel race trainers. Misschien is het een goed idee om wat lessen te nemen en te kijken naar je paard en wat hij jou probeert te vertellen. Ik zou ook een ander bit proberen. Waarom heb je zo een groot bit nodig ?

Jaycee_

Berichten: 1264
Geregistreerd: 14-01-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 18:38

barrelracer schreef:
In Belgie zijn toch best veel goede barrel race trainers. Misschien is het een goed idee om wat lessen te nemen en te kijken naar je paard en wat hij jou probeert te vertellen. Ik zou ook een ander bit proberen. Waarom heb je zo een groot bit nodig ?


Ik zeg net dat ik ermee gestopt ben ;)
Waar vindt jij dan al die goeie trainers in België? Ik ken er welgeteld één...

Jolliegirl

Berichten: 32970
Geregistreerd: 18-07-04

Re: $1000 Barrel Race

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:41

Ik schrik van de foto's.
Dit is niet hoe het eruit hoort te zien.
Jammer want het is echt een serieus leuke sport!!

Jammer dat er weinig fatsoenlijke trainers zijn.
Tuurlijk kan het gebeuren dat je eens flink moet sturen. Maar dan is het fijner voor je paard als er een minder grote constructie in zn mond zit.

Verder vind ik de foto's erg mooi! Wat een snelheid zit daarin!
Hoe hard gaat dat nou gemiddeld?

barrelracer

Berichten: 300
Geregistreerd: 28-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:49

Jaycee_ schreef:
barrelracer schreef:
In Belgie zijn toch best veel goede barrel race trainers. Misschien is het een goed idee om wat lessen te nemen en te kijken naar je paard en wat hij jou probeert te vertellen. Ik zou ook een ander bit proberen. Waarom heb je zo een groot bit nodig ?


Ik zeg net dat ik ermee gestopt ben ;)
Waar vindt jij dan al die goeie trainers in België? Ik ken er welgeteld één...

Vraag eens aan Kirr , zij heeft wel een goede trainer denk ik..

Jaycee_

Berichten: 1264
Geregistreerd: 14-01-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 18:52

Dat is idd de enige die ik ken, op anderhalf uur rijden. En wie zijn al die andere goeie barrel race trainers dan volgens jou??
Voor de 3e keer: ik ben gestopt dus al die commentaar heeft geen zin hoor ;-)

EarthFocus

Berichten: 3233
Geregistreerd: 26-09-08
Woonplaats: In mijn eigen wereldje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:54

ik vindt het soms wel leuk om naar barrelraces te kijken op youtube, maar ik vind dit geen fijn gezicht.
je paard lijkt pijn te hebben en is angstig.
dit is niet de manier waarop het hoort.
sorry :o

Kirrr

Berichten: 6193
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:55

Ik heb spijtig genoeg niet echt een goede trainer, wel heel veel mensen die er veel van af weten en waar ik goede tips haal. Verder leer ik veel van eigen filmpjes te zien, ook veel barrelrace video's op internet en vooral ook overleg met je 'concurrenten', die zien alle fouten vaak beter. Verder is het gewoon belangrijk om heel logisch na te denken en slim te trainen, elk barrelracepaard moet je anders trainen. Ik ken wel een paar goede 'clinic'gevers, waarvan ik hoop nog zelf ooit een clinic te mogen rijden.

Waarom ben je gestopt eigenlijk?

Er zitten nog wel heel wat meer barrelracetrainer doorheen het land hoor ;), hoe goed ze zijn, hangt ook alleen maar af hoe jij met hun training/tips om gaat.

Uit elke commentaar kan je leren, ook al rij je nu geen barrelrace meer, je moet alle commentaar met open armen ontvangen (vind ik zelf), je hoeft niet met alles akkoord te gaan. Je plaatst je foto's toch om er reacties op te krijgen, of dat denk ik toch...

Jaycee_

Berichten: 1264
Geregistreerd: 14-01-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 19:04

Kirrr schreef:
Ik heb spijtig genoeg niet echt een goede trainer, wel heel veel mensen die er veel van af weten en waar ik goede tips haal. Verder leer ik veel van eigen filmpjes te zien, ook veel barrelrace video's op internet en vooral ook overleg met je 'concurrenten', die zien alle fouten vaak beter. Verder is het gewoon belangrijk om heel logisch na te denken en slim te trainen, elk barrelracepaard moet je anders trainen. Ik ken wel een paar goede 'clinic'gevers, waarvan ik hoop nog zelf ooit een clinic te mogen rijden.

Waarom ben je gestopt eigenlijk?

Er zitten nog wel heel wat meer barrelracetrainer doorheen het land hoor ;), hoe goed ze zijn, hangt ook alleen maar af hoe jij met hun training/tips om gaat.

Uit elke commentaar kan je leren, ook al rij je nu geen barrelrace meer, je moet alle commentaar met open armen ontvangen (vind ik zelf), je hoeft niet met alles akkoord te gaan. Je plaatst je foto's toch om er reacties op te krijgen, of dat denk ik toch...


Ik kijk ook naar filmpjes, overleg ook met concurrenten. Alleen ligt dat hier in Oost-Vl wel ietsje anders dan bij jullie in Antwerpen.
Welke zijn die barrel race trainers dan?? Namen?? Want ik kom ze niet tegen op wedstrijd hoor, zal wel aan mij liggen dan ;-) Ik ga ook geen anderhalf/twee uur rijden voor barrel les, want mijn priotiteiten liggen daar niet. Daarom ben ik ook gestopt.
Uit commentaar kan je idd leren, vandaar dat tips welkom waren... Maar om meteen mensen te gaan afbreken, zoals sommige hier doen, terwijl ze het zelf niet eens kunnen... En dan zitten roepen hoe zielig het is en hoe hard ik mn paard pijn doe. Nee, dat soort commentaar heb ik niet nodig :)
Mocht ik ooit nog barrel racen met hem, dan ga ik eens een snaffletje proberen. Maar ik denk niet dat t er nog van komt :)

Sassy4barrel
Berichten: 1921
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:15

Het is in heel Europa (behalve Italie) ook moeilijk om een goede barrel race trainer te vinden en de equipment (zoals een barrel race bit) kun je hier ook niet kopen, maar goede dvd´s en equipment bestellen uit de USA kan ook hoor :) Ik hoop dat je niet de moed opgeeft. We moeten allemaal fouten maken, daarvan leren en verder proberen en trainen :) Succes ;)

Jaycee_

Berichten: 1264
Geregistreerd: 14-01-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 19:35

Ja weet ik. Ik heb begin dit jaar mijn barrel zadel geïmporteerd uit de states. Ik heb er ook over gedacht om een ander bit en wat dvd's te kopen, maar het is er niet van gekomen omdat ik wist dat ik er toch niet mee verder zou kunnen doen.
De meeste barrel racers hier, zijn over het algemeen boscrossers die ooit een barrel race hebben gezien en die zeggen: ik kan sneller.
Als ik thuis train, dan train ik op conditie en vooral op techniek omdat ik weet dat dat het probleem is, niet de snelheid. Maarja, als je het van niemand kan leren...
En dan ben je 4e op een grote wedstrijd, ben je trots op je paard dus toon je een paar foto's, en dan krijg je dit... Maar ja, Bokt is Bokt dus ik had het wel kunnen denken :)
Over de angst en de pijn..Ik denk niet dat mijn paard echt angstig is of pijn heeft. Hij is wel enorm fanatiek op de barrels.

Jaycee_

Berichten: 1264
Geregistreerd: 14-01-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 19:43

Voor de geïnteresseerden, een paar andere foto's (zonder open mond :) )
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
hier losse teugel en toch open mond :)

Sassy4barrel
Berichten: 1921
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Nijmegen

Re: $1000 Barrel Race

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:58

ik vind de 2e en 4de foto heel mooi, hoe je je hand naar voren hebt en hem de ruimte geeft om zelf (zonder teugel ) te draaien

ladyharma

Berichten: 595
Geregistreerd: 06-04-09
Woonplaats: Ter Apel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 20:08

WOU!!! <3 <3

SJBR
Berichten: 51
Geregistreerd: 24-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 11:48

Stoppen? toch niet na dit toppic zeker? wat moet darco anders gaan doen? Toch niet reining hé?
En het kan geen kwaad om dingen op je eigen te leren. Het gaat natuurlijk makkelijker met een trainer maar tja.. we leven in België hé (we moeten daarom toch niet allemaal beginnen tennissen of wielrennen zeker?). we zijn op ons zelf aangewezen en we kunnen maar leren door trial en error en filmpjes bekijken.
Doe gewoon verder, ik zie je volgend jaar wel weer in Zottegem. ;)

paarden652
Berichten: 361
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Destelbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 13:06

Ik was ook in Zottegem, het arabiertje is gewonnen toch? Denk ik... In de voorselectie's had die echt een snelle tijd.

paarden652
Berichten: 361
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Destelbergen

Re: $1000 Barrel Race

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:16

Hé! Ik keek net naar Hippo tv, en ik dacht al jouw paardje te herkennen! En inderdaad, nummer 19. En geloof me, als je het filmpje ziet, ziet het er niet "hardhandig" uit.

Jaycee_

Berichten: 1264
Geregistreerd: 14-01-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 21:02

paarden652 schreef:
Hé! Ik keek net naar Hippo tv, en ik dacht al jouw paardje te herkennen! En inderdaad, nummer 19. En geloof me, als je het filmpje ziet, ziet het er niet "hardhandig" uit.


Ja, dat ben ik! :)