Viva eindelijk back at work....!!

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Anoniem

Viva eindelijk back at work....!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:28

Hoi :D

Heb, omdat ik op zoek was naar een ander zadel, een tijd niet kunnen trainen... Met als resultaat een stijf (en dik :') )paard die eerst zelf haar been uitstrekt voor je gaat rijden :+ (deed ze gister op countrymill, erg grappig blijkbaar voor omstanders :D )

Ik heb gister voor het eerst met mijn nieuwe Bona allen zadel gereden, en had vandaag echt zoooo'n zadelpijn!!! :D zitten=auw! heb ook kritisch naar mijn houding gekeken op de foto's :x Bruikbaar commentaar zou ik ook heel blij mee zijn :)
Maargoed. Vandaag was het zulk lekker weer, dus heb Vief lekker losgewerkt en een beetje basis gedaan. Mijn zusje was mee dus die heeft fotos gemaakt :D

Afbeelding
Even wat goed doen...

Afbeelding
stukje jog... (voor me kijken, ik weet het...zucht...)

Afbeelding

Afbeelding
even lekker loswerken (foto's staan niet op volgorde geloof ik :+ )

Afbeelding

Afbeelding
Lope, hier is ze nog erg stijf in... ze loopt bij lange na niet als hoe ze paar maand terug liep. Maar komt wel weer :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

A.s zaterdag heb ik een clinic en daarna weer verder met les :D :D :D

Delaja

Re: Viva eindelijk back at work....!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:38

Herkenbare houding, ik doe precies hetzelfde als jij!
Moest eerst ook erg wennen aan mijn continental equiflex want ik was alleen boomloos gewend en dat heeft mijn houding geen goed gedaan. Voor mij was de enige oplossing zitles en daar ben ik nu hard mee aan het werk!
Probeer toch je rug recht te maken, als jij het gevoel hebt dat je een holle rug hebt zit je waarschijnlijk netjes rechtop, vraag anders ook aan iemand om te kijken wanneer je rug recht is en probeer die houding aan te houden.
Verder loopt je paardje iets op de voorhand, ook als westernpaard moet hij natuurlijk wel actief blijven en die achterhand eronder zetten, als je weer vaker aan het werk gaat ook daarop letten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 13:18

mischien dat het helpt als ik mijn beugels een gaatje langer doe..
En als ik geen zadelpijn heb haha... Man ik kan echt niet meer op mijn kont gaan zitten.. :+ zit nu op een bureaustoel en dat doet echt PIJN!
Dankje voor je tips! In mijn profiel kun je zien hoe ze eerst liep :')

edit: vanou :D leuk :D

Rinthoron

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 15:58

Wauw, ziet er super uit!! Ben nou wel heeeel benieuwd hoe ze voelt hihi ;)

Steed, mijn superhaf!! :D
Rust zacht lieve Toots

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:23

Iets beter al in ieder geval haha.. maar het zal wel tegenvallen hoor ze is echt nog stijf!!! Van de week spring je er maar op! :D

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 08:06

Je paardje loopt lekker maar jij meot nog een paar dingetjes veranderen :)
Je zit teveel in een stoelzit en trekt je hakken op. Ik zou je beugels 1of 2 gaatjes langer maken en je benen meer naar achteren brengen. Verder kruip je in elkaar, rechterop zitten en meer voor je uitkijken. Dit helpt ook al Als je je handen wat hoger houdt. Veel succes!!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:24

Leuk dier heb je onder het zadel!
Ik denk dat een groot deel van je zitproblemen al verdwijnt als je je beugels langer maakt. Nu zit je heel erg in stoelzit en daardoor ga je ook veel te veel tegen de achterkant van je zadel aan hangen. Zorg voor een vertikale lijn van je schouder naar heup naar je hak, terwijl je in het diepste deel van je zadel zit.
Goede oefening voor jouw schouders (behalve je handen wat hoger houden, wat Vera al aangeeft): schouders naar je oren brengen, van daaruit naar achteren, en dan ontspannen laten zakken. Je hebt je borstkas dan meer "open" waardoor je ook beter kunt blijven ademhalen, zodat je spieren wat minder verkrampen.
Ben benieuwd naar je volgende foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:30

heb net weer gereden (pijn aan mijn kont is echt een stuk minder!)
en heb gemerkt dat 'achterover' zitten (dus gewoon rechtop) echt zooo fijn zit met dit zadel! Dan zit je echt in een 'kommetje' met je bips haha.
heb gister ook wel een beetje mijn kont gelicht van het zadel omdat het pijnlijk was...

zondag heb ik die clinic en dan worden er weer foto's gemaakt, hopelijk zie ik dan verbetering in mijn zit!!

bedankt voor de leuke en waardevolle reacties :)

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:23

Hey Rose, dat ziet er al lekker uit joh! De tips hierboven heb je vast wat aan; ik dacht ook als eerste; langer die beugels! :D Waar ga je zondag clinic volgen? Ik moet gauw weer eens komen kijken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:09

haaaa die arianne!!
ja heb je inderdaad veel te lang niet gezien!
het is in ermelo, op het knhs terrein :)
had trouwens vandaag de beugels langer, zat toch wel fijner..

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 23:19

Ga jij eens wat langer zitten :Y) :P
Enne als je een schatkist hebt gevonden wel delen he ;)
Maare echt een mooi zadel roos.... de mijne is lang niet zo mooi maar ik heb iig geen zere billen na het rijden ;)
Veel plezier en nu maar weer lekker vaak trainen :D

Edit: zie dat het langer zitten al aangegeven is :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:37

Haha nou ik was al lang blij dat ie gewoon perfect op haar ligt.. En kon nog kiezen ook want er waren meerdere passende Zadels! Dat ie mooi is is een leuke bijkomstigheid toch!

Geen schat kist gevonden helaas Haha..maar laat het weten als k hem ooit nog vind :P

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie