Ik ben 16 en ik ben 2 jaar geleden begonnen met paardrijden. Simpelweg omdat het toen pas mocht. (ik heb 14 jaar lang 'gezeurd' bij mijn moeder, die dacht dat de wens om te paardrijden wel over zou gaan zoals bij veel jonge meisjes. Ja, niet dus.)
Ik ben gelijk op een western manege gestart, omdat ik dat veel leuker vond dat al dat strakke, nette dressuur gedoe.
Nu vond ik dat ik wel eens foto's kon plaatsen, ofzo

Het is nog lang niet perfect, al probeer ik overal aan te denken tijdens het rijden. Laatst kreeg ik nog een compliment, 'dat ik zo netjes zat' tijdens het rijden zonder zadel. Erg leuk om te horen natuurlijk, omdat ik er altijd mijn best op doe.
Tips zijn welkom. (verbeter punten zijn sowieso handen/armen en voeten naar binnen. Vooral aan dat laatste werk ik! Het is al een stuk beter dan eerst)
(deze foto's zijn trouwens alweer een paar weken geleden genomen, het ging toen niet helemaal lekker, ik had al na een korte tijd doorzitten steek. Geen idee hoe dat kwam, heb ik normaal nooit)
en voor de mensen die het paard te denken herkennen, ja, het ís Spike.

Instappen

Draven, ging nogal moeizaam bij mij vanwege steek.

back up, ze luisterde even niet op halthouden, dus zette ik haar direct achteruit.

hoe serieus kan je kijken?

en iets minder serieus

Ik zit nogal raar, vooral mijn handen. Ze sneed een stuk af en ik wilde haar, soort van, richting de hoefslag sturen. ofzo?

foto's gemaakt door Aat@bokt, alleen de laatste is gemaakt door mij zelf.
dus dat laat ik graag over aan diegene die het wel kunnen..
, dan toch op les mocht en gelijk western, leuk hoor