[WN] Redje, Manegepaard @ Onderlinge wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mikk_

Redje, Manegepaard @ Onderlinge wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 10:50

Hallo Bokkers,

Ik wil graag Red aan jullie voorstellen, hij is een manegepaard van 13 jaar oud. Eigenlijk heeft hij altijd dressuur gelopen, maar sinds vorige zomer rijd ik er western op. Sinds februari wordt hij ook echt getraind door een stagaire op de manege. Hij gaat steeds leuker lopen en doet heel erg zijn best.

De foto's zijn van 2 wedstrijden, omdat ik de foto's van de wedstrijd in Maart pas gisteren binnenkreeg, en van de wedstrijd van zondag zijn maar 2 foto's gemaakt, wat heel jammer was want hij liep echt super.

In Maart deden Red en ik voor het eerst mee aan het onderdeel reining, we werden 6e met 67.5 punten, bij de pleasure waren we 3e met 54 punten.
Zondag werden we 2e in de pleasure met 55.5 punten, en 3e bij de reining met 67 punten.
Ik ben echt trots op mijn maatje. Hij deed het super, een paar foutjes maar dat was mijn eigen schuld (ik legde mijn binnenbeen teveel aan, waardoor hij teveel naar buiten viel)

Commentaar voor mijzelf:
Ik zit veel teveel aan het bit, dit komt omdat ik hem(met name met wedstrijdjes) niet goed durf los te laten. In de les ben ik dit al heel erg aan het oefenen, maar op het filmpje van maart zie je echt hee duidelijk dat ik nog veel moet leren. Ook moet Red nog iets verzamelder worden, wat in de les al best goed gaat! :D

Commentaar heel erg graag, daar kan ik alleen maar van leren! :D

Hier komen de foto's:
Maart

De Jury blijft erg eng. Dit was in maart

http://reddielover.hyves.nl/album/25531100/Allerliefste_Redje_L/iKkSoDvZ/video/926667547/0/qf8k/?ga_campaign=photoItemEntry_PhotoBox_Profile_Photo
Het filmpje van de pleasure van maart staat op hyves, maar die krijg ik niet o youtube. Ik weet niet zeker of dit filmpje dus te bekijken is.

Afbeelding
Zenuwachtig..

Afbeelding
Spin, maart

Afbeelding
Inrijden

Afbeelding
Nog een keer inrijden, raar moment, ik moet op mijn billenzitten

Afbeelding
Inrijden

Afbeelding
Still pleausre

Afbeelding
Still van de pleasure

Afbeelding
Pleasure stap

http://94.100.114.168/925450001-925500000/925473801-925473900/925473812_5_fkEc.jpeg
Kusje voor mijn maatje!

Juli
Afbeelding
Halthouden, even ontspannen.. Beetje apart, Ik zit teveel naar voren, moet Red meer loslaten

Afbeelding
Ik weet niet wat ik doe, maar het ziet er een beetje apartuit met mijn benen.

Afbeelding
Raaar galopmoment,

Afbeelding
Linksom weggaloperen na spin

Afbeelding
Dit vond Red van de jury..

Afbeelding
Cirkel Links

Alvast bedankt! :D

belle_boef

Re: Redje, Manegepaard @ Onderlinge wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:53

Dat ziet er leuk uit.
Ik wist niet dat er maneges waren die echt alleen westernles gaven.

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 10:56

Bij ons op de manegeis nog 1 uur waarop dressuur wordt gegeven. Daarnaast zijn er nog 3 uurtjes 'drestern' voor de kleintjes (basis van de western en ook nog een beetje dressuur)

Dankjewel! :D

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:07

Ziet er wel leuk uit, probeer je schouders wat naar achteren te houden zeker in de galop (bekend probleem heb er zelf ook last van). Snap alleen de puntentelling van de pleasure niet want dat werkt namelijk niet zo ;)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:18

Leuk paard maar nog veel te leren. Wat ik me afvraag is waarom ze er in godesnaam een shank in hebben hangen... Als ik jou was zou ik vragen of je met snaffle mag rijden. Shank gebruik je als je paard alles goed snapt en met minder hulpen toekan om het hetzelfde resultaat te bereiken. Dat is bij dit paard nog lang niet zo ver. Helemaal omdat dit een manege is vind ik het eigenlijk heel kwalijk!

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 11:24

Crazucactus: Ze tellen bij de pleasure bij ons zo:
Je hebt Stap, Galop en Draf links en rechtsom, backup en reverse. Hier krijg je overal een apart punt voor en het word zo opgeteld. Meestal krijg je een 6 of 7.
En van die schouders, het is zo moeilijk om te veranderen

Troi: Ik zal het eens overleggen, dankjewel.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:29

Apart, maar ja als je je maar beseft dat dit op normale wedstrijden anders gebeurt maakt t niet uit. Op deze manier heb je wel een beter punt van waar je staat, en aan welke punten je nog wat meer moet werken.

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 11:30

Heb er nooit bij stil gestaan hoe het op normale wedstrijden gaat, ik ga eventjes googlen, bedankt :D

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:32

Valt weinig over te vinden denk ik, iedere judge heeft qua pleasure en ook de horsemanship een beetje een eigen systeem. Vaak gaat het met plusjes en minnen. Voor de andere onderdelen is er wel een eenduidig jureersysteem (uitgangsscore 70)

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 11:37

Bij de reinig is bij ons inderdaad wel met 70 punten beginnen en dan met plusjes en minnen.
Ik ben even aan het kijken en kan inderdaad niet zoveel vinden van de telling

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:40

't gaat steeds beter met jullie twee, Mik!

Ik weet nog wel dat ik hem in het begin heb gezien toen hij het allemaal nog niet zo doorhad, dus ik moet snel weer een keer kijken en foto's komen maken.. Moet je maar eens laten zien wat jullie twee in huis hebben! :)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:51

en de score van reining komt ook niet overeen met die van een officiele show.
daar zou je nooit een 67 halen met deze rit.
jammer dat ze hun eigen manier van tellen doen, geeft geen realistisch beeld aan de deelnemers. (bv, bij een break of gate moet je steeds 2 penalty punten krijgen. je had er een stuk of 4 of 5 hiervan. zouden dus al 10 penalty punten).
dus volgens officele telling zou je volgens mij een score van rond de 50 hebben ofzo...
is niet erg, maar even voor je beeldvorming.

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 18:22

Lisa, Dankjewel.
QuarterH; Ik weet nu iig dat het niet de originele telling is, dat wist ik eerst niet :P

xxShowxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:28

Hoi allemaal

Ik denk dat je deze "wedstrijd" niet echt serieus moet zien.... dit is puur een onderling wedstrijdje waar voornamelijk puur lesklanten aan deelnemen op lespaarden die voor het grootste deel ook niet over de juiste manoeuvre's beschikken dus dan wordt het als ruiter ook al niet makkelijk , dit zijn dus voormamelijk lesklanten ( die vaak ook maar 1 uurtje per week lessen) die het gewoon leuk vinden om dit eens een keer te doen als je deze mensen dan op echt wedstrijd niveau gaat jureren dan is de lol er snel af....dus natuurlijk klopt er niks van die punten tellingen maar nogmaals voor bijna alle deelnemers is dit puur voor de fun.... er zijn maar weinig deelnemers die echte wedstrijd intentie's zullen hebben...en voor diegene die dat wel hebben zou ik zeggen ga vooral veel kijken op ECHTE shows zoals drha/nrha,wran,aqha enz. daar kun je nog heel veel van leren!!! *D

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 18:46

Red gaat in Oktober mee naar een officiele wedstrijd, dan wordt hij gestart door die stagiare die hem traint. :D

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:38

en wat is dat dan voor echte wedstrijd?

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 20:42

Ze hadden het over Arendonk geloof ik.
Maar Red loopt wel stukken beter bij hem dan bij mij. Ik rij er 1 keer in de week op, hij 3 tot 4 keer.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:52

Ik ben ff nieuwsgierig: wat voor ras is red? :)

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 20:54

Vader is Concorde, die KWPN-er hengst. De moeder is onbekend. Zou het zelf ook heel graag willen weten :P

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:57

:D
Ik dacht al zoiets :j

Hoe kom je er zo bij om western te (willen) rijden? Het ziet er absoluut leuk uit hoor, alleen niet echt van een reguliere wedstrijd. niks mis mee, ik zou alleen wel de sporen af doen en op een snaffle verder gaan :j

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 21:00

De manege waar ik rijd gaat steeds verder over naar western. Ik ben zelf vorig jaar Juli overgestapt van dressuur naar western. Die 3 jaar daarvoor reed ik al dressuur op Red. Toen ik vorig jaar met ponykamp heel de week op Red reed, met thema western heb ik heel de week western met Red gereden. En daarna zijn we samen verder gegaan in de westernles. Red vind de western ook veel leuker dan de dressuur, hij doet meer zijn best en heeft er ook meer zin in.

Over het bit heb ik verder niet zoveel te zeggen, maar ik kan het overleggen :-)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:16

in arendonk is ook geen officiele wedstrijd (iig niet aangesloten bij een grote organisatie zoals nrha/nsba ed)

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 21:19

Nja, ik weet het dan eigenlijk ook niet. Die stagaire had het in ieder geval over een wedstrijd ergens.. Maakt mij niet zoveel uit wat voor wedstrijd, vind het al leuk genoeg dat ie wordt gestart :D

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:41

Het zal wel een wran wedstrijd zijn??? Maar wie is die stagiare? Beetje bekend? Ofniet zo.. Een tip voor jou: Probeer wat te ontspannen!! En meer op je kont te zitten :+

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 10:42

Ik ben met wedstrijd extreem zenuwachig, in de les valt dat heel erg mee.
Volgens mij is het inderdaad een WRAN wedstrijd.
Die stagaire heet Christiaan, ik ken hem verder ook niet zo goed, dus ik weet niet of hij beetje bekend iss.