[WN] Witje in the picture (mijn eerste stop-foto !!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Klimop

Witje in the picture (mijn eerste stop-foto !!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 12:33

Na een hoop foto's van anderen vond ik het ook wel weer nodig om wat foto's van mijn eigen rijkunsten ( *kuch * :+ ) op bokt te zetten, dus hierbij...

Vanwege de warmte rijd ik nu alleen 's ochtends of 's avonds.. dan is het voor de paarden en mij nog net te doen (hoewel m'n broek na het rijden echt een subtropisch zwemparadijs is :') ), maar ik heb dit liever dan maandenlang helemaal niet kunnen rijden door de vorst, dus ik klaag niet! :D

Gisteravond had ik weer les met Whitney, en had m'n zus meegesleurd met de taak om wat foto's te maken :P
Zij vond volgens mij vooral de galop (en dan natuurlijk de harde galop := ) het meest spectaculair, vandaar dat ik niet zoveel foto's heb van het losrijden, figuurtjes draven etc.

De plaatjes zien er dus een stuk heftiger uitzien dan het is (voornamelijk de grote, snelle cirkels staan op de foto), we zijn natuurlijk niet constant aan het scheuren ;)

Maar waar ik wel happy mee ben, is dat ik eindelijk voor het eerst de sliding stop op de foto heb *\o/* Hoewel ik nog veel meer moet gaan oefenen met 'loslaten' tijdens de stop, ben ik toch wel blij met deze foto's en je leert er natuurlijk alleen maar meer van :j

Ohja, en als iemand de gouden tip heeft hoe je 'WHOW' kan zeggen en tegelijkertijd lachen, houd ik me aanbevolen _O- het ziet er altijd zo leuk uit als je de foto later terugziet :+

Volgens mij heb ik jullie nou wel lang genoeg laten wachten, dus.... tadaaa

1. even luisteren naar de instructrice
Afbeelding

2. hier zie je dat ik soms nog moeite heb met 'diep' in het zadel gaan zitten
Afbeelding

3. hier mag ze met haar hoofd wat meer zakken
Afbeelding

4. zit ik weer te ver achterin het zadel, maar wel fijn plaatje
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. spinnen (het was helemaal niet stoffig hoor :Y) )
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. nooit geweten dat Wit zo netjes vierkant kon staan :oo
Afbeelding

10. En dit is 'm dan :):)
Afbeelding

Ik rijd nu ruim een jaar 'echt' western (fanatiek lessen dus) en tips mogen dus altijd, ik leer nog steeds elke dag bij en kan ze goed gebruiken :j

Groetjes van Whitney en mij :wave:

even voor de duidelijkheid (voor degenen die het niet weten), paardje is dus niet van mij maar van mijn instructrice

xCaitlin

Re: Witje in the picture (mijn eerste stop-foto !!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:44

Wauw wat een gaaf paardje!
Ik heb verder niet echt verstand van western, en je geeft zelf ook al wat verbeterpuntjes en ik vind het er heel netjes uitzien :)

Die laatste foto is echt gaaf! :~

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 13:20

xCaitlin schreef:
Wauw wat een gaaf paardje!
Ik heb verder niet echt verstand van western, en je geeft zelf ook al wat verbeterpuntjes en ik vind het er heel netjes uitzien :)

Die laatste foto is echt gaaf! :~

Oke dankjewel :) Ja ik ben er ook heel happy mee :D

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:58

Leuke foto's !!!!!

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:59

JAA *\o/*

ziet er goed uit:D
ga je dit jaar nog starten?:)
en hoe is het met je kleintje?!:D

doe ze de groetjes thuis! :Y)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:01

Gaaf zeg!
De punten geef je zelf al aan :j

En die laatste foto <3

Liene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:01

Mooie foto's !
En het paardje trouwens ook.
Hebt er vast veel plezier mee. :D

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:56

Mooie foto's! Die stop wordt juist door het stof wel erg spectaculair! ;)

Door de titel verwachtte ik trouwens een schimmel te zien ...

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:59

wauw!
super gaaf!
ik rijd zelf ook western, maar zo goed, nee!! dat lukt nog niet ;)

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:59

Waarom heet dit paard in godsnaam Witje :))?

Erg gave foto's hoor! Mooi moment van de slidingstop!

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:03

Zo te lezen in de OP heet ze Whitney, dus een afkorting is wit/witje :D

Leuke foto's zeg, en wauw wat een droompaardje :9
Gave foto ook van de stop, zo met dat zand!

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 16:46

Horse_Driver schreef:
JAA *\o/*

ziet er goed uit:D
ga je dit jaar nog starten?:)
en hoe is het met je kleintje?!:D

doe ze de groetjes thuis! :Y)

Heey Nien!

Dankjewel :D Ik wil wel graag gaan starten en we zijn met lessen nu ook steeds meer bezig met proefjes rijden etc., weet niet of dit jaar nog gaat lukken, maar anders volgend jaar ;) Ik wil niet te overhaast doen en gewoon net zo lang blijven trainen tot ik echt zeker weet dat ik (Whitney kan het wel :P ) er klaar voor ben :)
En met Yutah gaat het super, die staat lekker in een grote groep, op een enorm stuk land 24/7 te vreten :Y) Die vermaakt zich wel, hihi
En ze heeft natuurlijk de dikste reet van allemaal, zo hoort het ook :=

Zal ik doen! Enne... nog veel succes met je eigen paardje natuurlijk! Maar dat zal vast wel lukken, toch? *D

ElCamino schreef:
Leuke foto's !!!!!

Cheetahfan schreef:
Gaaf zeg!
De punten geef je zelf al aan :j

En die laatste foto <3

fjordwendy schreef:
Mooie foto's !
En het paardje trouwens ook.
Hebt er vast veel plezier mee. :D

maritJ_e schreef:
wauw!
super gaaf!
ik rijd zelf ook western, maar zo goed, nee!! dat lukt nog niet ;)

Dankjulliewel voor de leuke reacties! :):) Het is inderdaad een heel leuk (maar niet altijd makkelijk :+ ) paardje en we doen ons best :D

simodi schreef:
Mooie foto's! Die stop wordt juist door het stof wel erg spectaculair! ;)

Door de titel verwachtte ik trouwens een schimmel te zien ...

Ezumii schreef:
Waarom heet dit paard in godsnaam Witje :))?

Erg gave foto's hoor! Mooi moment van de slidingstop!

Djulitaa schreef:
Zo te lezen in de OP heet ze Whitney, dus een afkorting is wit/witje :D

Leuke foto's zeg, en wauw wat een droompaardje :9
Gave foto ook van de stop, zo met dat zand!

Ze heet idd Whitney, maar we noemen d'r meestal Wit of Witje :') Kan er ook niks aan doen _O-

iig bedankt :D Ben ook heel blij met de foto(s) *\o/*

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 20:00

hoe is haar echte naam dan?

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 20:16

MissPippin schreef:
hoe is haar echte naam dan?

de afstamming weet ik niet, maar haar officiele naam is volgens mij Commanders Witney :j

bloesami

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 21:24

ik vind die laatste zooooooo VET! :D

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 21:25

Gaaaf!
DIE LAATSTE IS ECHT GEWELDIG <3
Nog veel plezier in de western!
Trouwens echt een leuk paardje *D

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 21:35

bloesami schreef:
ik vind die laatste zooooooo VET! :D

Hoi Shanie, mede (buckskin-loving) bokker :D wees gewaarschuwd, als je eenmaal met het bokt-virus bent geinfecteerd kom je er niet meer vanaf!!

Maaikee43 schreef:
Gaaaf!
DIE LAATSTE IS ECHT GEWELDIG <3
Nog veel plezier in de western!
Trouwens echt een leuk paardje *D

Thanks :)) Enne... dat gaat wel lukken denk ik, met zo'n lekker ding van een paard ;)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 21:41

Ik heb echt geen verstand van Western, maar vind het wel hele stoere foto's hoor! Vooral die stop is onwijs gaaf.
En nee, ik heb niet de gouden tip (helaas) om WHOW te bleren en te lachen, hahha.

Het enige wat me opvalt, weet niet of het hoort of niet, is dat je je arm constant zo stijf en ver naar voren hebt. Hoort dat of moet je 'm meer bij je houden en je teugels wat verlengen????

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 22:28

bo0tjeee schreef:
Ik heb echt geen verstand van Western, maar vind het wel hele stoere foto's hoor! Vooral die stop is onwijs gaaf.
En nee, ik heb niet de gouden tip (helaas) om WHOW te bleren en te lachen, hahha.

Het enige wat me opvalt, weet niet of het hoort of niet, is dat je je arm constant zo stijf en ver naar voren hebt. Hoort dat of moet je 'm meer bij je houden en je teugels wat verlengen????

Mijn instructrice stelt steeds voor dat ik de teugels juist wat korter pak zodat ik sneller doorkom met de hulpen, en mijn handen in de galop bij de manenkam houd, zodat ik haar niet in de weg zit. Sowieso houd je bij de reining, tijdens de grote cirkels je hand verder naar voren om sneller te gaan, en bij de langzame galop breng je je hand en arm weer wat terug naast je zij. Voor 'het mooi' vind ik zelf ook dat m'n arm iets minder stijf/recht moet zijn, maar omdat ik de teugels iets korter had wilde ik m'n hand dus zo ver mogelijk naar voren houden.
Maar zoals ik al zei zijn de foto's voornamelijk van de snelle galopcirkels, waarbij ik dus meer voorover zit en m'n hand(en) verder naar voren houd om mee te geven. Het grootste gedeelte van de tijd (bij andere oefeningen) houd ik m'n armen meer naast m'n 'bij me'

Ik vind het trouwens wel een goede vraag moet ik zeggen! Begon nou eigenlijk zelf ook te twijfelen hoe het 'officieel' moet, maar als je op youtube kijkt naar filmpjes van reining zie je wel veel mensen die dit ook zo doen:

http://www.youtube.com/watch?v=UZoDJUVz ... re=related

Ik snap wel dat als je het vergelijkt met 'engels' rijden dat het natuurlijk not done is := Maar bij western wordt dit blijkbaar meer geaccepteerd, hoewel mijn eigen mening is dat een kleine knik in de arm het eindplaatje mooier maakt ;) En volgens mij hoort het ook zo, maar dat weet ik dus niet zeker

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 22:34

Ja, ik vroeg het me echt af. En ik snap inderdaad dat als je gaat versnellen dat je je arm naar voren brengt. Dan waren deze foto's echt precies Die momentopname's dat je harder gaat.

Die kleine knik in de arm maar het ook mooier vind ik. Dan lijkt het wat meer ontspannen enzo.

Vind het wel onwijs gaaf!

birdybirdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 06:26

Toffe foto's hoor! Je houding is idd niet overal even mooi, maar dat komt vast goed!
Gaaf paardje ook!

Misschien is het een idee om ipv van Whooo, Whieeee te zeggen, hahahaha daar kun je tenminste bij lachen :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 06:34

Wat gaaf dat je op zo'n mooi paard mag rijden. Ze ziet er fijn rijdbaar uit. Je houding is nog niet altijd even goed, maar ik weet dat het lastig is. Lekker blijven lessen en het komt vast helemaal goed. Stopfoto ziet er stoer uit, mss is de tip van birdybirdy wel wat, ik heb het even uitgeprobeerd. Bij whieee gaan je mondhoeken idd omhoog :D

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 08:39

Dat stof geeft wel een mooi effect :D
Mooie poown btw 8-)

Nadoesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 09:22

wat een power! en wat een mooi paardje, echt een westernpaard !! leuke combi

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 09:36

birdybirdy schreef:
Toffe foto's hoor! Je houding is idd niet overal even mooi, maar dat komt vast goed!
Gaaf paardje ook!

Misschien is het een idee om ipv van Whooo, Whieeee te zeggen, hahahaha daar kun je tenminste bij lachen :D

capopjekop schreef:
Wat gaaf dat je op zo'n mooi paard mag rijden. Ze ziet er fijn rijdbaar uit. Je houding is nog niet altijd even goed, maar ik weet dat het lastig is. Lekker blijven lessen en het komt vast helemaal goed. Stopfoto ziet er stoer uit, mss is de tip van birdybirdy wel wat, ik heb het even uitgeprobeerd. Bij whieee gaan je mondhoeken idd omhoog :D

Het zou misschien ook wel handig zijn om uit te leggen waar ik dan precies (qua houding) aan kan werken :) of bedoelen jullie hetzelfde als bo0tjeee?
Ik vroeg het me gewoon af aangezien ik meestal juist de opmerking krijg dat ik 'te' netjes zit, zeg maar (rechte, soms naar 'hol' neigende rug, tenen naar binnen, hakken uitdrukken etc) :') En ik heb het nou eindelijk voor elkaar gekregen om bijvoorbeeld bij het spinnen, op aanraden van mijn instructrice, veel 'boller/dieper' te gaan zitten (ik weet niet of jullie dit o.a. bedoelen?) en dat gaat nu een stuk beter dan eerst :P
Vandaar dat ik alleen even benieuwd was.. tijdens les krijg ik er niet veel commentaar over namelijk :n

Enne.. bij 'whiieee' kijk je inderdaad een stuk leuker, ik vraag je af of Wit daar ook naar luistert := Kan het altijd proberen :D

Iig (alvast) bedankt ;)