Een prive-clinic nog wel. Oranje cowgirl-hoed op
en daar gingen we van start onder leiding van JanEerst zonder kalfjes warm-rijden en oefeningen gedaan waarbij Jan tips gaf over het rijden tijdens het werken met de kalfjes
Daarna ging hij de stiertjes halen.
Ik dacht even op het moment dat de kudde binnen kwam dat Scout via het dak van de binnenbak richting Waddenzee ging vertrekken zo spannend vond hij die bonte tijgers.
Maar tot mijn verbazing was hij binnen enkele tellen vol vertrouwen toen we samen rond gingen lopen om te wennen
Al snel liep hij door de binnenbak alsof hij nooit anders gedaan had ook tussen de koeien door en begon hij het zelfs leuk te vinden tussen het huppelende grut
Na een kwartier gaf Jan aan dat het een mooi moment was om op te stappen
Even zag ik mezelf in gedachten als vliegende Hollander tussen de bonte meute met mijn olijke schavuit, maar Scoutje gedroeg zich voorbeeldig ondanks dat de stiertjes af en toe jolig aan het bokken waren
Eerst wennen aan het rijden om de kudde heen en er tussendoor
Langzamerhand ging het van het leren bij elkaar houden van de kudde over naar het er uit halen van een kalfje
De 1e dag waren het de jongste boefjes, de 2e dag had Jan wat uitdagender oudere stiertjes uitgekozen
Het verschil was te merken..... Deze waren een stukje sneller en kenden al een beetje het spel.
Ze stonden soms heel tactisch stil om vervolgens een giga-spurt in te zetten en ze waren ons meerdere keren te snel af.
Scout was super-enthousiast
. Doet hij na een half uur les in de bak doorgaans alsof hij moe begint te worden, hier werd hij steeds energieker en kon hij eindeloos doorgaan als we gewild hadden.
Dat terwijl hij best snel moest starten, stoppen en draaien. Hard werken en veel gymnastische oefeningen. Hij vond het prachtig en ook ik vond het geweldig en zeker voor herhaling vatbaar.
Prima locatie ook het te leren en te oefenen.
Jan had heel veel geduld met mijn beginnelingen-status en vond het knap hoever we gekomen zijn.
Anne-Marie stond met de camera in de aanslag en heeft onderstaande foto's gemaakt.
Ik vond het erg gezellig en perfect verzorgd.
Ook leuk om daar kennis te maken met verschillende Bokkers die er hun paarden hebben staan en natuurlijk heb ik ook de ' laars' van Pannekoek mogen bewonderen
Hieronder het foto-verslag gemaakt door Anne Marie:
ALARM !!!

Vind je het leuk meer foto's te zien dan kun je kijken op: http://www.mijnalbum.nl/Album=KR7NBEEL
(even niet letten op de rijstijl he, das een beetje flauw, we zijn aan het oefenen. Op kalfjes letten, stoppen, draaien en ze weer inhalen is knap lastig genoeg

, en ik kan er NIKS mis mee vinden hoor
!
) deed je het erg goed.