[WN] Gave ' koeien ' -dagen op de AOK-ranch

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Papaya

Gave ' koeien ' -dagen op de AOK-ranch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 06:38

Afgelopen zondag-ochtend ben ik vroeg op weg gegaan naar Friesland. Al tijden leek het me vreselijk leuk een keer met koeien te werken en nu eindelijk kwam het er van
Een prive-clinic nog wel. Oranje cowgirl-hoed op 8-) en daar gingen we van start onder leiding van Jan

Eerst zonder kalfjes warm-rijden en oefeningen gedaan waarbij Jan tips gaf over het rijden tijdens het werken met de kalfjes
Daarna ging hij de stiertjes halen.
Ik dacht even op het moment dat de kudde binnen kwam dat Scout via het dak van de binnenbak richting Waddenzee ging vertrekken zo spannend vond hij die bonte tijgers.
Maar tot mijn verbazing was hij binnen enkele tellen vol vertrouwen toen we samen rond gingen lopen om te wennen
Al snel liep hij door de binnenbak alsof hij nooit anders gedaan had ook tussen de koeien door en begon hij het zelfs leuk te vinden tussen het huppelende grut

Na een kwartier gaf Jan aan dat het een mooi moment was om op te stappen
Even zag ik mezelf in gedachten als vliegende Hollander tussen de bonte meute met mijn olijke schavuit, maar Scoutje gedroeg zich voorbeeldig ondanks dat de stiertjes af en toe jolig aan het bokken waren

Eerst wennen aan het rijden om de kudde heen en er tussendoor
Langzamerhand ging het van het leren bij elkaar houden van de kudde over naar het er uit halen van een kalfje
De 1e dag waren het de jongste boefjes, de 2e dag had Jan wat uitdagender oudere stiertjes uitgekozen
Het verschil was te merken..... Deze waren een stukje sneller en kenden al een beetje het spel.
Ze stonden soms heel tactisch stil om vervolgens een giga-spurt in te zetten en ze waren ons meerdere keren te snel af.
Scout was super-enthousiast <3 .
Doet hij na een half uur les in de bak doorgaans alsof hij moe begint te worden, hier werd hij steeds energieker en kon hij eindeloos doorgaan als we gewild hadden.
Dat terwijl hij best snel moest starten, stoppen en draaien. Hard werken en veel gymnastische oefeningen. Hij vond het prachtig en ook ik vond het geweldig en zeker voor herhaling vatbaar.
Prima locatie ook het te leren en te oefenen.
Jan had heel veel geduld met mijn beginnelingen-status en vond het knap hoever we gekomen zijn.
Anne-Marie stond met de camera in de aanslag en heeft onderstaande foto's gemaakt.
Ik vond het erg gezellig en perfect verzorgd.
Ook leuk om daar kennis te maken met verschillende Bokkers die er hun paarden hebben staan en natuurlijk heb ik ook de ' laars' van Pannekoek mogen bewonderen *-:)

Hieronder het foto-verslag gemaakt door Anne Marie:

Afbeelding }:0 }:0 }:0 ALARM !!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vind je het leuk meer foto's te zien dan kun je kijken op: http://www.mijnalbum.nl/Album=KR7NBEEL
(even niet letten op de rijstijl he, das een beetje flauw, we zijn aan het oefenen. Op kalfjes letten, stoppen, draaien en ze weer inhalen is knap lastig genoeg :-)

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 06:51

Zie ik daar nu een Roan??????????????????????
Koetjes zijn super leuk en op de AOK ben je in goede handen
Beetje weinig foto`s *D

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 07:02

Backup schreef:
Zie ik daar nu een Roan??????????????????????
Koetjes zijn super leuk en op de AOK ben je in goede handen
Beetje weinig foto`s *D

:+

Paintlinger

Re: Gave ' koeien ' -dagen op de AOK-ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 08:14

Super leuk!!
Wat wordt ie fanatiek zeg!! :D

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 08:51

Hey Papaya! :wave:

Wat gaaf dat jij & Scout je 'op de koeien' hebben gestort! }:0 Prachtig peerd heb je toch! <3 het is duidelijk waar Meissie haar good looks vandaan heeft :))
Echt tof dat je op de AOK-ranch dergelijke trainingen kan volgen, Jan kan het heel goed overbrengen +:)+

Vorig jaar hebben Daint & ik kennis gemaakt met het koeienstoeien, mijn topic is vergelijkbaar met de jouwe :D [WN-ITP] Dainty mag met koeien stoeien!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 09:02

Dát is lang geleden dat ik Scout gezien heb! Eén van mijn all-time favoriete Quarters!! :+:
Wat heerlijk dat de kennis making zo goed gegaan is! :wow:

Enne, juist door je opmerking heb ik EXTRA op je rijstijl zitten letten >;) , en ik kan er NIKS mis mee vinden hoor _O- !
Ziet er allemaal goed uit, je gaat lekker mee met Scout! Complimenten! +:)+

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 09:15

+:)+ voor iemand die nog nooit met koeien gewerkt had ( via haar paard ;) ) deed je het erg goed.
je weet de punten waar je in je rijstijl nog verder aan moet werken om het nog meer te perfectioneren.
maar voor de eerste keer zag het er cool 8-) uit.
en we hebben toch een lol met je gehad..... _O- je bleef maar lachen...

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 09:23

Papaya schreef:
................ en natuurlijk heb ik ook de ' laars' van Pannekoek mogen bewonderen *-:)
Dat zullen gelukkig niet veel mensen snappen (hoewel.....er zijn meelezers zat! :D )

Tof dat je zo'n fijn weekend hebt gehad met je mooie knol Papaya en gave foto's PJ!

Banditos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 09:26

Lijkt me geweldig om een keer te doen, je ziet dat je paard er schik in heeft en lekker fanatiek wordt, leuke foto's !

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 09:51

Ja!!!!! Geweldige foto`s!
De 2e foto vind ik hilarisch. _O-
Mooie, prachtige Papa Scout! <3 <3

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 15:44

Wat gaaf dat je je zo vermaakt hebt met en bij de koeien!! Je hebt een prachtig paard ook! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:12

Hee...daar is die mooie rooie!!! :):) ;)
Wat maken jullie toch een lol samen! Geweldig! Scouteman en jij zijn echt een gaaf team! :j

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:03

Wat leuk zeg, zeker als paardlief er ook lekker fanatiek van wordt. Zijn hoofd op de eerste foto is echt geweldig.

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:35

Jullie hebben duidelijk lol en wat wordt Scout heerlijk enthousiast :):)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 19:36

Papaya schreef:
Ik dacht even op het moment dat de kudde binnen kwam dat Scout via het dak van de binnenbak richting Waddenzee ging vertrekken zo spannend vond hij die bonte tijgers.

:D Geweldig, wat een omschrijving! Vind je paard toch wel stoer zo!

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 00:02

Wat zijn het toch mooie paardjes, die red roan's :D :D :D :D .... ziet er erg leuk uit, vooral dat fanatieke hoofdje op die koe...geweldig

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 07:33

Leuk zeg! Ik heb de foto's in het linkje ook bekeken, volgens mij houdt je paard ook wel van biefstuk ha ha ha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:47

Die eerste foto _O- en dan die tweede, geweldig!!!
Maar wat werd 'ie fanatiek zeg, aan dat koppie te zien. Gaaf!

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:29

En dit voor de 1e keer? Knap hoor! +:)+
Maar daarvoor was je ook wel op de goeie plaats, bij de AOK weten ze precies hoe je dat moet aanpakken +:)+

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:33

Wat een stoere fotos zeg !