Zondag hadden Indy en ik onze eerste officiële wedstrijd op de Farmers Field Trail in Koekangerveld.
We hebben echt super genoten van deze onwijs leuke en gezellige dag! Indy heeft super goed haar best gedaan!
Ik deed samen met mijn zus Joyce (Bojangles) mee in een team: Foxmoore Appaloosa's.

Natuurlijk hadden we ook teamshirts besteld: klik voor de foto
We hebben alle hindernissen in het parcours geprobeerd. Sommige gingen beter dan de andere.
Hieronder zie je mijn verslagje van de Farmers Field Trail!

Hindernis 1; Cliff Hanger
We startte de wedstrijd tussen 2 tractor banden. Na een aantal teams te hebben gezien bij de start, was het onze beurt om te beginnen.
Bij de eerste hindernis moest je via de zijkant de opsprong op. Daarna moest je via de hoge afsprong eraf. Vervolgens liep je naar de andere kant en ging je omhoog en nam je als laatste de lage afsprong. Deze hindernis ging heel erg goed!

Hindernis 2; Working Horse Log Dragging
Hier moesten we een boomstam (met takken) van de eerste naar de tweede pion vooruit meetrekken.
Daarna moest je omkeren, en de boomstam naar de laatste pion achterwaarts meetrekken.

Hindernis 3; Back 'Em Round N Round
Bij deze hindernis moesten we achterwaarts in een cirkel rijden tussen strobalen. In het midden van deze strobalen zaten 2 kippen in een kooitje. Dit vond Indy maar vreemd. Uiteindelijk na veel moeite stond ik achterwaarts bij de ingang en hebben we het rondje gemaakt:klik
Hindernis 4; Sikko Goes To Pasture
Hier moest je afstappen, het kalf via een deurtje uit zijn hokje halen, over de rug heen leggen,
weer opstappen en dan in zijn weiland leggen. Indy vond het kalfje wel leuk, ze was heel de tijd aan het hinniken en kon haar ogen niet van het kalf afhouden.

Ik moest wel een beetje lachen om hoe Indy deed
Hindernis 5; Cowboy Polo
Er lagen 3 grote ballen klaar. Met een stok met daaraan een laars gevuld met cement (heel erg zwaar), moest je de bal binnen de tijd in een doel schieten. Indy mocht ook helpen.

Klik hier voor de foto
Hindernis 6; Farmers Field Bridge
Hier moest je met je paard over een brug heen lopen. Hier heb ik helaas geen foto van.
Hindernis 7; Jumping Ranch Horse
Hier moesten we 3 hindernissen achter elkaar springen. Hindernis 1 was een bos takken, hindernis 2 strobalen en hindernis 3 twee pijpleidingen.

Hindernis 2
Hindernis 3
Hindernis 8; Singing in the Rain
Bij deze hindernis moest je in stilstand een regenjas van een paal afpakken en deze aantrekken. Vervolgens liep je onder een hek door met daaraan een hooinet: Indy nam bijna een hap Als je er onderdoor was geweest, moest je terug lopen en de regenjas weer uittrekken.

Hindernis 9; The Rocking Horse
De wip! Voorzichtig te paard de wip oprijden. In het midden wachten, en vervolgens in een keer doorlopen naar beneden.

En weer naar beneden
Hindernis 10; Pony Express Pick Up
Bij deze hindernis moest je side pass over de strobalen heen. Dit was bij mij niet zo'n succes.

Indy vond het namelijk veel leuker om er over heen te springen: Oeps!
Ook kreeg je een pakketje mee. Deze moesten we later weer afgeven.
Hindernis 11; Challenge of Trust
Na een stukje gereden te hebben, kwamen we aan het in bos. Hier wachtte de volgende oefening op ons.
Het afzadelen van je paard. Daarna een geblindeerde vliegenkap op doen en aan de hand een slalom doen met je paard.
De vliegenkap weer af doen en je paard op de trailer laden. We hebben het geprobeerd, maar het lukte ons helaas niet binnen de tijd.

Vervolgens hadden we even PAUZE
Hindernis 12; Middle Of Nowhere Gate
Midden in het bos stond een hek. Deze moest je openen, er met je paard doorheen en weer sluiten.

Daarna mochten we in volle galop weg: klik
Hindernis 13; Spot the Beast
Na het stukje galop kwamen we aan bij hindernis 13. We moesten op een bepaalde plek gaan staan, en kregen een verrekijker.
Op de bomen hingen allemaal afbeeldingen van dieren. Je moest zeggen hoeveel roofdieren je zag.
Hindernis 14; Pony Express Delivery
Bij hindernis 10 hadden we een pakketje gekregen. Ik had deze aan mijn zadel geklikt, lekker handig! Je moest je pakketje te paard stempelen en deze in de brievenbus leggen.
Hindernis 15; What Goes Up Must Come Down
Een trap! Hier moest je te paard over de trap heen lopen.

Hindernis 16; Tunnel of Love
De tunnel was in een soort hoekvorm, met daarbinnen een pop en aan het einde een vliegengordijn. Indy vond hem spannend toen ze er voor stond, maar ze is er uiteindelijk rustig doorheen gelopen.

Hindernis 17; Trust your Neighbours, but brand your Cows
Met een stok met daaraan een spons moet je eerst krijt pakken, Indy vond dat wel interessant.

klik voor de foto
Daarna moest je naar een koe lopen en de koe op de kont brandmerken: klik hier
Hindernis 18; Dare To Get Wet
Hier moest je door de waterbak heen. Indy had een ander paadje gevonden. Gewoon langs de zijkant.

Foto 1
Foto 2
Hindernis 19; Rocky Mountain Trail
Dit was een zandpaadje met hoogteverschillen. Onderweg had je een aantal obstakels, zoals pionnetjes, balkjes en een afsprong.

Foto 2
Foto 3
En het einde
Hindernis 20; Dutch Cattle Drive
De laatste en tevens de gaafste hindernis: koeien drijven! Ik had niet gedacht dat deze zo makkelijk zou gaan. Indy vond de koeien wel interessant

"Ksssst, naar jullie hok!"

Jaaaa! Gelukt!
We hadden het echt niet verwacht, maar we zijn uiteindelijk nog 4e geworden van de +/-20 teams!
Ik kijk in ieder geval met een big smile terug naar deze dag

Bedankt voor het lezen!
Indy doet het ook allemaal maar met gemak hea?