[WN] Twist N Freckles.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nonactive

Twist N Freckles.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 21:33

Hoihoi,
Zoals sommige weten, start ik meestal op de DRHA shows met Peponitas Starlight. Maar doordat ze niet meer te trainen valt ( stijgeren bokken etc. ) mag ik van papa er niet meer op. Ik ga het zondag toch nog proberen, omdat ik het niet zomaar op wil geven. Starlight is een heeeeeele felle merrie, en laat niet zomaar iemand op zn rug. Mn moeder durft er zeker niet op! En mijn vader ook niet. Ook Wendy heeft moeite met d'r. Ze is gewoon niet leuk te trainen. Maar nou hadden we ook nog een palomino staan bij Wendy die Wendy regelmatig uitbracht. { Twist N Freckles } En toen ik niet meer op Starlight mocht had papa gezegd dat ik wel Twister een rondje op de DRHA show mocht rondcrossen. Dit ging zo goed! Ik had 1 week van te voren er 2 keertjes op gezeten! We haalden een 68. Met een gedeelde 1ste plaats met Zoey kant. Toen we over gingen rijden, ging het eigenlijk nog beter! Maar toen ik als laatst hem alleen nog maar achteruit hoefde te zetten, ging hij de rollback in! Heeeel erg zonde, want ik was dik 1e geweest. ( 68,5 met ook nog een gallopwissel verkeerd. ) Zoey reed na mij een 63. Maar ik was toch dik tevreden met m'n 2de plek! Gefeliciteerd Zoey! Hieronder een aantal foto's van training thuis. :o

Whoa!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Me grote vrienddd. <3
Afbeelding

En de fotgraaf. :D
Afbeelding

Jennifuur

Re: Twist N Freckles.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:34

Ziet er goed uit :)
Maar ligt het aan mij, of houdt je paardje zijn hoofd een beetje vreemd of de eerste foto tijdens de stop?
En sorry, maar ik wil toch nog iets over de laatste foto zeggen.
Ik weet niet of de fotograaf zelf rij-ervaring heeft, maar als je op een shank rijdt moet je al voorzichtig zijn als je met 2 handen rijdt, en de fotograaf die trekt toch vrij goed aan de teugels, met de reactie van het paard duidelijk te zien op de foto.
Dus wel uitkijken als je een ander op je paardje laat :)

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:39

Jullie zijn harstikke leuk samen!!!
Je rijd hem ook echt heel netjes rond! Je hebt goede begeleiding dus dat gaat helemaal goed komen! :D :D

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:55

Mooi paard! Wel spijtig dat de fotograaf zo hard aan de teugels trekt. Bij jou ziet het er allemaal ontspannen uit.
Maar waarom valt het paard ineens niet meer te trainen? Paard medisch al laten nachecken, misschien heeft ze wel rugpijn of iets mis met de tanden...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:47

jammer van Starlight! Zag haar al te koop staan.

Nonactive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 21:07

Jennifuur schreef:
Ziet er goed uit :)
Maar ligt het aan mij, of houdt je paardje zijn hoofd een beetje vreemd of de eerste foto tijdens de stop?
En sorry, maar ik wil toch nog iets over de laatste foto zeggen.
Ik weet niet of de fotograaf zelf rij-ervaring heeft, maar als je op een shank rijdt moet je al voorzichtig zijn als je met 2 handen rijdt, en de fotograaf die trekt toch vrij goed aan de teugels, met de reactie van het paard duidelijk te zien op de foto.
Dus wel uitkijken als je een ander op je paardje laat :)

Twister hoofdje is een beetje schuin idd, weet ook niet hoe dat kwam. ;p
Over de fotograaf, Daphne heeft zeker rij ervaring! al 3 jaar rijd ze DRHa shows op dr paard yukatan, ik rijd niet op een shank? Gewoon op een correctional. ;)
( Ze had idd der teugels wat losser kunnen laten. )

Nonactive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 21:09

Kirr__ schreef:
Mooi paard! Wel spijtig dat de fotograaf zo hard aan de teugels trekt. Bij jou ziet het er allemaal ontspannen uit.
Maar waarom valt het paard ineens niet meer te trainen? Paard medisch al laten nachecken, misschien heeft ze wel rugpijn of iets mis met de tanden...

Aan starlight hebben we al alles gedaan!
We hebben er helemaal na laten kijken, we hebben er nu een masseur bijgehaalt en heel misschien dat dit geholpen heeft? Ik mag van papa het toch nog een keertje proberen zondag. ( na heeeeel lang zeuren )
p.s tandarts is toevallig vorige week nog geweest, was netjes zei die.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 21:11

Mooi paardje! Jammer dat die van jou moeilijk doet. Zoals al gezegd, eens helemaal laten onderzoeken, waarschijnlijk komt er iets lichamelijks uit. Je foto's zien er netjes uit, dan vind ik die van de fotograaf weer barslecht, zeker omdat ze ervaring heeft. Maargoed veel succes verder!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 08:43

Een correctional is een soort shank; van het heftige soort waar je zeker niet met 2 handen aan mag sjorren.
Lijkt me stukje western basis kennis; als je het ding al gebruikt zou je het paard in kwestie op 1 hand met puur gewichts hulpen moeten kunnen rondsturen.
Zo zie je dus dat wedstrijd ervaring ook niet alles zegt over Rijkunstige ervaring!

Andere paard zou ik eens even helemaal laten nakijken; lichamelijke of geestelijke problemen kunnen dit soort gedrag veroorzaken en zijn niet altijd even makkelijk op te sporen, zeker niet door de reguliere DA's.
Overtraind zijn kan een oorzaak zijn maar ook diepliggende rug/ spierproblemen of tekorten aan vitamines/ mineralen, etc. Het is vaak zoeken naar een naald in een hooiberg!

Nonactive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 18:37

ElCid schreef:
Een correctional is een soort shank; van het heftige soort waar je zeker niet met 2 handen aan mag sjorren.
Lijkt me stukje western basis kennis; als je het ding al gebruikt zou je het paard in kwestie op 1 hand met puur gewichts hulpen moeten kunnen rondsturen.
Zo zie je dus dat wedstrijd ervaring ook niet alles zegt over Rijkunstige ervaring!

Andere paard zou ik eens even helemaal laten nakijken; lichamelijke of geestelijke problemen kunnen dit soort gedrag veroorzaken en zijn niet altijd even makkelijk op te sporen, zeker niet door de reguliere DA's.
Overtraind zijn kan een oorzaak zijn maar ook diepliggende rug/ spierproblemen of tekorten aan vitamines/ mineralen, etc. Het is vaak zoeken naar een naald in een hooiberg!

Ik ben een jeugdruitertje van 13, en natuurlijk weet ik ook niet alles!
Maar wat voor bit je ook in hebt, ik vind zoiezo dat je niet aan de teugels hoeft lopen te trekken, snukken etc. Zoals ik al zei we hebben al alles aan d'r laten doen. We hebben haar helemaal na laten kijken, maar misschien ligt het wel gewoon aan haar karakter? Na zolang na laten kijken, zou er ook iets tussen d'r oren kunnen zitten. Vanmiddag ging mama Starlight binnen zetten, en kwam ze stijl overeind op der af. Dus het zal vast ook wel aan haar karakter liggen. ( Ze komt van Ton de rooij af. )

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:47

Dat laatste kan een verklaring zijn ;) :( en ik zeg hier ook niet dat het aan jou ligt dat je merrie zich zo gedraagt.
Trauma's uit het verleden kunnen nu een probleem gaan geven en dan zou je haar eigenlijk een hele tijd op rust moeten zetten met alleen wat rustige ontspanning als bijv. bosritjes!

Maar het is wel handig om te weten wat voor bit je gebruikt en de benaming; een shank is elk bit met scharen of het nou een gebroken of een recht mondstuk heeft; met of zonder tongboog!
Een correctional is een scherp bit waar je niet aan zou mogen komen met rijden, alleen signalen geven. Door o.a. de tongboog en de scharen werkt het vrij snel hard in, dus zeker op de laatste foto waar de ruiter er toch echt met 2 handen aan trekt. Het is eigenlijk gemaakt om paarden met problemen te corrigeren

Je hoeft niet alles te weten, ik ben iets ouder dan jij ;) en weet ook niet alles, maar nu weet je weer wat meer *D .
Ik hoop dat het toch nog goed zal komen met je paard en anders zou je eens op zoek kunnen gaan naar iemand die niet wedstrijdgericht traint maar puur paarden in een heel rustig tempo weer corrigeert; een eenmaal opgelopen trauma kan jaren de tijd nodig hebben voordat het beter wordt! *D

Nonactive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 20:45

ElCid schreef:
Dat laatste kan een verklaring zijn ;) :( en ik zeg hier ook niet dat het aan jou ligt dat je merrie zich zo gedraagt.
Trauma's uit het verleden kunnen nu een probleem gaan geven en dan zou je haar eigenlijk een hele tijd op rust moeten zetten met alleen wat rustige ontspanning als bijv. bosritjes!

Maar het is wel handig om te weten wat voor bit je gebruikt en de benaming; een shank is elk bit met scharen of het nou een gebroken of een recht mondstuk heeft; met of zonder tongboog!
Een correctional is een scherp bit waar je niet aan zou mogen komen met rijden, alleen signalen geven. Door o.a. de tongboog en de scharen werkt het vrij snel hard in, dus zeker op de laatste foto waar de ruiter er toch echt met 2 handen aan trekt. Het is eigenlijk gemaakt om paarden met problemen te corrigeren

Je hoeft niet alles te weten, ik ben iets ouder dan jij ;) en weet ook niet alles, maar nu weet je weer wat meer *D .
Ik hoop dat het toch nog goed zal komen met je paard en anders zou je eens op zoek kunnen gaan naar iemand die niet wedstrijdgericht traint maar puur paarden in een heel rustig tempo weer corrigeert; een eenmaal opgelopen trauma kan jaren de tijd nodig hebben voordat het beter wordt! *D

Ja, we hebben van een aantal mensen gehoord dat ze om is gevallen tijdens een spin met Ton. En daarna als fokmerrie in de wei is gezet. Maar echt, we hebben haar helemaal na laten kijken. Bedankt voor de informatie! Ik wist natuurlijk wel dat je met een correctional heel rustig in je hand moet zijn enzo. Maar wist eerlijk gezegd dan weer niet dat het onder een shank viel. Ik krijg trouwens wat pbjes van mensen die zeggen; is het wel slim dat je zo over Starlight praat als je der tekoop zet? Bedankt voor de steun. ;p Maar ze gaat niet zomaar naar iedereen weg. Moet een zeer ervare ruiter zijn. Maar als fokmerrie is ze top! We hebben al mensen uit Italïe en ik geloof Zweden die geintresseert waren, maar ik heb liever niet dat ze zo ver weg gaat. Toch veel met haar meegemaakt etc. Er zit nog hoop in Starlight! We hebben al 3x een masseur erbij gehaald en ze is stukken ontspannender! Maandag mag ik het weer proberen. Laatste hoop dus!

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:27

Ziet er goed uit hoor ;)
Hoe is het vandaag gegaan met je andere paardje? Zag haar op marktplaats staan, wel zonde. Ze heeft het al die tijd zo leuk gedaan..
Wel lekker dat je nu zo'n paard onder je kont hebt! :D

Nonactive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 21:47

TiaraBungy schreef:
Ziet er goed uit hoor ;)
Hoe is het vandaag gegaan met je andere paardje? Zag haar op marktplaats staan, wel zonde. Ze heeft het al die tijd zo leuk gedaan..
Wel lekker dat je nu zo'n paard onder je kont hebt! :D

Mocht er vandaag toch weeer niet op van papa...
Wim vervecken wil haar graag een keertje uitproberen.
Misschien laat ze een ervare ruiter er wel op?
Papa zegt als Wim hem goed rond krijgt en braaf rond laat lopen dat ik het nog een keer mag proberen, papa wil het risico niet nemen. starlight is heus wel te berijden door een prof ruiter. Maar ik ben gewoon nog niet sterk genoeg om dit op te kunnen lossen. Ik ben ook maar een jeugdruiter. Ik zal vertellen hoe het ging met wim!

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:14

En als ze een tijdje bij Wim in training gaat en dat jij er over een maandje weer op gaat..?
Het is een leuke merrie.. :)

Hou ons op de hoogte! :)

Maar dan alsnog, heerlijk paard, die Twist N Freckles :)

esther96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:25

Twistertje en trudy zijn gewoon de beste.(L)

Nonactive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 17:57

esther96 schreef:
Twistertje en trudy zijn gewoon de beste.(L)

dankje esther. ;p

Nonactive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 14:49

op starlight word weer gereden! :D:D

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:59

Ja! top zeg! gaat het goed?

Nonactive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 13:00

essiedepessie schreef:
Ja! top zeg! gaat het goed?

Ja ! Af en toe nog een bok, maargoed 't is en blijft starlight.