[WN] Bemmetje trainen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Given

Bemmetje trainen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 20:11

Wat was het vandaag lekker weer!!!
Mooie gelegenheid om wat foto's te maken van het rijden :D
Heb super lekker gereden met mijn Paintje Bembem, Hier het resultaat!

Groetjes Rachelle

Inbuigen
Afbeelding

Even corrigeren
Afbeelding

Stap
Afbeelding

Jog
Afbeelding

Galop
Afbeelding

Lief hé!?
Afbeelding

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 20:19

Ziet er lekker ontspannen uit :j wat een leuk paard heb je daar!

hiphopje

Re: Bemmetje trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 20:21

mooi paard, is ook flink aan de maat (of ben jij zo klein, hihi)
Mooi zadel heb je ook!!

Given

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 20:32

hiphopje schreef:
mooi paard, is ook flink aan de maat (of ben jij zo klein, hihi)
Mooi zadel heb je ook!!

Haha ik ben idd ook niet zo groot ;) , maar Bembem is ook zeker niet klein! Hij is vorige week opgemeten op 1.62

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 20:34

waarom pak je hem zo op als ik vragen mag? Want op de foto te zien doe je dat niet in de walk en jog want ik zie hem daar helemaal uit elkaar vallen kan een moment opname zijn natuurlijk.

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 20:45

leuke foto´s! alleen waarom je handen zooo hoog haha
huh 1.62m?? is hij uiteindelijk nog zo groot geworden dan?

Given

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 20:59

EmmaK schreef:

Mijn handen zo hoog omdat mijn teugels zo lang zijn :P Dan zit je wel is wat hoger met je hand.. Ja Bembem is echt nog een stuk gegroeid!

Given

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 21:02

thillie schreef:
waarom pak je hem zo op als ik vragen mag? Want op de foto te zien doe je dat niet in de walk en jog want ik zie hem daar helemaal uit elkaar vallen kan een moment opname zijn natuurlijk.

Ik denk niet dat je dit op een foto kunt zien, hiervoor heb je echt een filmpje nodig. Bembem rijd pas sinds kort op 1 hand. Onze eerste prioriteit is dat hij constant met zijn hoofdje laag loopt. Daarna ga ik verder met zijn hoofdhouding enz.. Op de foto van de Galop kun je goed zien dat hij wel zijn schouders optilt en over zijn rug heen loopt.
De foto's die ik heb geplaatst zijn niet van de training waar ik hem hierin corrigeer.

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 22:16

oke duidelijk. Wel heb je een leuke paint onder jou.

Given

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 22:30

Dankje! Hij is ook super leuk <3

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 22:51

Hele mooi paint heb je daar! :j

Given

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 00:04

Ik zie door een goede tip :D Dat de Jog gewoon stap is op de foto.. Pardon! Verkeerd gezien

_sioux_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 07:46

hey rachelle leuke fotos! bembem ziet er goed uit! tis en blijft een lekker ding <3

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 12:19

Given schreef:
EmmaK schreef:

Mijn handen zo hoog omdat mijn teugels zo lang zijn :P Dan zit je wel is wat hoger met je hand.. Ja Bembem is echt nog een stuk gegroeid!

hihi ik keek ook even raar op van je eerste foto. jooooh handen boven je hoofd voor inbuiging. zou ze alles zo hoog sturen? maar nee hoor. ;)
je gebruikt nog wel hele grote hulpen bij de inbuiging. volgens mij kan je dan beter je teugels ietsje korter nemen, zo zit er gewoon teveel lengte in en dan is het logisch dat als je normaal je teugel iets optilt voor de inbuiging (wat ik ook doe) dit nu met een heeeele lange teugel ook wel heeel hoog opgetild moet worden.
heel makkelijk op te lossen door je teugels dan iets korter te nemen. totdat je de hulp veel kleiner kan maken en je nauwelijks je teugels meer op hoeft te tillen. dan maakt het niet meer uit hoelang ze zijn.

mooie paint mooi getekend :j

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 12:23

Given schreef:
thillie schreef:

Ik denk niet dat je dit op een foto kunt zien, hiervoor heb je echt een filmpje nodig. Bembem rijd pas sinds kort op 1 hand. Onze eerste prioriteit is dat hij constant met zijn hoofdje laag loopt. Daarna ga ik verder met zijn hoofdhouding enz.. Op de foto van de Galop kun je goed zien dat hij wel zijn schouders optilt en over zijn rug heen loopt.
De foto's die ik heb geplaatst zijn niet van de training waar ik hem hierin corrigeer.

in de galop heb je je paardje inderdaad mooi lopen, actieve achterhand, schouders eronder en over de rug. mooi zo! +:)+
Maar kijk ik naar de andere foto's dan ben ik het wel met de vorige schrijfster eens. Bij de walk zie ik niet dat de achterhand eronder komt, achterbeen hoort in het spoor van de voorbenen te komen, echt ver onder de buik. en dat is echt niet het geval. hier zie ik korte pasjes achter. Dus zorg dat het ook daar net zo mooi wordt als je dat in d lope voor elkaar hebt. lekker actief rijden, van achter naar voren.
Ze loopt idd mooi relaxed, maar wle iets te relaxed naar mijn bescheiden mening. mag wat wakkerder. succes!

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 12:24

ziet er erg goed uit ! & wat een enorm mooi beest !

heb je nou zulke grote sporen om ?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 13:43

Knap dat jullie dat allemaal vanaf een foto kunnen zien :roll: Stap is de meest ongunstige gang om een foto in te maken, paard loopt op de foto in stap eigenlijk nooit mooi.

Ziet er goed uit Rachelle, je bent lekker aan de klus zo :Y) Een hoog oppakken, is lekker los lopen als je je hand laat zakken en geen constante druk.

Given

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 18:54

@ Trickywonder : Over training valt heel erg veel te twisten, Hier ga ik verder ook niet op in. Ik heb zelf een prima trainer waar ik veel aan heb en waar ik veel verbetering met mij en mijn paard zie.
En nog steeds ben ik van mening dat je dit niet op een foto kan zien.. Maar goed, Wel leuk dat je de tekeningen van Bembem opvallen:D Ben er zelf ook verliefd op !
Laatst bijgewerkt door Given op 24-04-10 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Given

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 18:57

Binky_Zephyr schreef:
ziet er erg goed uit ! & wat een enorm mooi beest !

heb je nou zulke grote sporen om ?

Dankje :D

Nou nee eigenlijk niet :P Gewoon normaal. Misschien lijkt het zo omdat ik mijn sporen op me hak heb zitten in plaats van erboven. Dit doe ik omdat ze dan wat lager zitten, aangezien ik niet zo groot ben.. Anders tik ik heel makkelijk constant tegen de buik aan.

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 19:00

Wauw wat een knapperd is dat paard van je! ziet er heel relaxed uit :D

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 19:22

Zo die is idd behoorlijk aan de maat, gaaf dier hoor! *D

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 19:53

Wat een gave paint heb je daar seg!

Ben nog maar een leek op vlak van western, maar ik vind het er best netjes uitzien :) Het belangrijkste is dat je er samen plezier in hebt en aan de foto's te zien, lijkt dit wel het geval te zijn!

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 22:55

Bembem is een mooie Paint en lijkt erg op z'n vader ;) Aardig aan de maat ook trouwens :D

Ik zou persoonlijk de teugels toch wat korter maken, je hebt wel érg lange waslijntjes :D Ook met een wat kortere teugel kun je, als je je hand iets laat zakken en eventueel een beetje naar voren doet, een losse teugel geven. Maar als je hem dan oppakt, dan hoef je niet je teugels ergens voor je voorhoofd te houden ;) Vooral op een wedstrijd lijkt dat nogal heftig en een jury valt dat dan ook meteen op als je wel 20 cm je hand op moet tillen voor je contact hebt. Als je hem wilt oppakken, wil je dat zo onopvallend mogelijk doen toch? ;)
Veel succes met je kanjer!

Given

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 07:41

Mayflower schreef:
Bembem is een mooie Paint en lijkt erg op z'n vader ;) Aardig aan de maat ook trouwens :D

Ik zou persoonlijk de teugels toch wat korter maken, je hebt wel érg lange waslijntjes :D Ook met een wat kortere teugel kun je, als je je hand iets laat zakken en eventueel een beetje naar voren doet, een losse teugel geven. Maar als je hem dan oppakt, dan hoef je niet je teugels ergens voor je voorhoofd te houden ;) Vooral op een wedstrijd lijkt dat nogal heftig en een jury valt dat dan ook meteen op als je wel 20 cm je hand op moet tillen voor je contact hebt. Als je hem wilt oppakken, wil je dat zo onopvallend mogelijk doen toch? ;)
Veel succes met je kanjer!

Bembem lijkt op een bepaalde manier erg veel op zijn vader dat klopt ja!

Over de training ga ik verder niet in heb zelf een prima trainer. Zie reactie XoNo

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 07:43

Ik vind dat je een heel leuk paard heb zeg. En dat hij zo groot is. Ik ben zelf ook klein dus begrijp je goed hoor met je spoor niks raars aan! :D