Mooie gelegenheid om wat foto's te maken van het rijden

Heb super lekker gereden met mijn Paintje Bembem, Hier het resultaat!
Groetjes Rachelle
Inbuigen

Even corrigeren

Stap

Jog

Galop

Lief hé!?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

thillie schreef:waarom pak je hem zo op als ik vragen mag? Want op de foto te zien doe je dat niet in de walk en jog want ik zie hem daar helemaal uit elkaar vallen kan een moment opname zijn natuurlijk.
Dat de Jog gewoon stap is op de foto.. Pardon! Verkeerd gezien Given schreef:EmmaK schreef:leuke foto´s! alleen waarom je handen zooo hoog haha
huh 1.62m?? is hij uiteindelijk nog zo groot geworden dan?
Mijn handen zo hoog omdat mijn teugels zo lang zijnDan zit je wel is wat hoger met je hand.. Ja Bembem is echt nog een stuk gegroeid!

Given schreef:thillie schreef:waarom pak je hem zo op als ik vragen mag? Want op de foto te zien doe je dat niet in de walk en jog want ik zie hem daar helemaal uit elkaar vallen kan een moment opname zijn natuurlijk.
Ik denk niet dat je dit op een foto kunt zien, hiervoor heb je echt een filmpje nodig. Bembem rijd pas sinds kort op 1 hand. Onze eerste prioriteit is dat hij constant met zijn hoofdje laag loopt. Daarna ga ik verder met zijn hoofdhouding enz.. Op de foto van de Galop kun je goed zien dat hij wel zijn schouders optilt en over zijn rug heen loopt.
De foto's die ik heb geplaatst zijn niet van de training waar ik hem hierin corrigeer.
Stap is de meest ongunstige gang om een foto in te maken, paard loopt op de foto in stap eigenlijk nooit mooi.
Een hoog oppakken, is lekker los lopen als je je hand laat zakken en geen constante druk. Binky_Zephyr schreef:ziet er erg goed uit ! & wat een enorm mooi beest !
heb je nou zulke grote sporen om ?

Gewoon normaal. Misschien lijkt het zo omdat ik mijn sporen op me hak heb zitten in plaats van erboven. Dit doe ik omdat ze dan wat lager zitten, aangezien ik niet zo groot ben.. Anders tik ik heel makkelijk constant tegen de buik aan.
Aardig aan de maat ook trouwens
Ook met een wat kortere teugel kun je, als je je hand iets laat zakken en eventueel een beetje naar voren doet, een losse teugel geven. Maar als je hem dan oppakt, dan hoef je niet je teugels ergens voor je voorhoofd te houden
Vooral op een wedstrijd lijkt dat nogal heftig en een jury valt dat dan ook meteen op als je wel 20 cm je hand op moet tillen voor je contact hebt. Als je hem wilt oppakken, wil je dat zo onopvallend mogelijk doen toch?
Mayflower schreef:Bembem is een mooie Paint en lijkt erg op z'n vaderAardig aan de maat ook trouwens
![]()
Ik zou persoonlijk de teugels toch wat korter maken, je hebt wel érg lange waslijntjesOok met een wat kortere teugel kun je, als je je hand iets laat zakken en eventueel een beetje naar voren doet, een losse teugel geven. Maar als je hem dan oppakt, dan hoef je niet je teugels ergens voor je voorhoofd te houden
Vooral op een wedstrijd lijkt dat nogal heftig en een jury valt dat dan ook meteen op als je wel 20 cm je hand op moet tillen voor je contact hebt. Als je hem wilt oppakken, wil je dat zo onopvallend mogelijk doen toch?
![]()
Veel succes met je kanjer!