[WN] reiningleske me james

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aquina

reiningleske me james

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 11:07

hey,

het is al een tijdje dat ik me echt wil toespitsen naar reining toe
dus sinds vrijdag les ik nu in llyda stables in destelbergen.

dankzij men vriendin kan ik jullie enkele filmpjes van men eerste les tonen (voor de filmpjes is er wel altijd reclame, maar kan dit niet uitzetten):

cirkel:
http://www.myvideo.be/watch/7346033

spin rechts:
http://www.myvideo.be/watch/7346036

spin links:
http://www.myvideo.be/watch/7346049

stop:
http://www.myvideo.be/watch/7346044

stop 2:
http://www.myvideo.be/watch/7346047

wat vinden jullie ervan?

grtz mel

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:21

Wat hatelijk die reclame, volgende keer misschien youtube?
Wat een prachtig paard. Filmpje 1, het lijkt alsof je je hielen (en sporen) constant tegen je paard zijn/haar buik zitten hebt, hielen uitdrukken dus
Spin rechts: liet je hem eruit lopen of deed hij het zelf?
indien hij het zelf deed, volgende keer veel sneller aanpakken, je liet hem maar even zelf wat cirkeltjes draaien.
De rest moet ik nog zien, maar het ziet er in elk geval leuk en ontspannen uit, leuk dat je voor reining gekozen hebt

In de spin links lijkt het alsof je paard erg tegen zijn zin spint... oren naar achter en dergerlijke, je leek ook veel strenger te zijn met je spoor/been, misschien volgende keer iets liever vragen... je dwingt hem er nogal in, zonder eerst even te 'vragen' of hij wil gaan spinnen.

Ik zie liever geen onnodig hand/teugel/bit gebruik in de stop, je trekt al voordat je zit en je stem gebruikt... Eerst stem en zit, geeen reactie dan pas die hand/dat bit erbij.

Dit zijn de dingetjes die mij opvallen in de filmpjes, maar ik veronderstel dat je wel genoeg uitleg krijgt van je lesgever, dat is althans de bedoeling. Ik weet niet altijd waarom je iets doet, misschien moet het bij dat paard zo wel.
Veel plezier verder ;)

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:30

Ziet er niet slecht uit! Als ik het goed begrijp was het je eerste les met dit paard? Dan is het normaal dat je de knopjes nog moet zoeken hé. Doe zo voort, je zal er veel leren!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:55

Ik heb serieus problemen met de filmpjes, maar als ik het goed zie rijd je op een paard met shanks? Ik blijf het heel apart vinden dat je daar tijdens de eerste les zo wordt opgezet en meteen mag spinnen, en dan ook nog op een hand...Goed reining leren rijden is meer dan alleen op een paard stappen dat de knopjes al kent....

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:11

Ze is geen beginnende ruiter hé, als je haar profiel ziet, zie je dat ze al even bezig is met reining. Als je al een goede basis hebt, dan kan je veel leren van paard met alle knopjes erop. Dan voel je hoe het moet, hoe een spin en stop werkelijk voelt en welke hulpen je moet gebruiken.
Wij volgen daar ook les met onze eigen paarden en onze trainer stelt dikwijls voor om eens een paard van hem te gebruiken, gewoon om het eens te voelen. Tot hiertoe is het er nog niet van gekomen maar ik kan me voorstellen dat als ik op één van zijn paarden rij, ik er niet zo netjes op zou zitten als Aquina.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:44

Mijn merrie met alle knoppen er op rijd ik ook met een gewone snaffel :j Ben ook een beginnend reining ruiter.

ToLkiNAdo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:23

James is paardje waar je veel kan leren, en die eens moet voelen dat je het meent! anders kan hij wel eens profiteren van de zaak!! hehe

kellyalischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:52

super leuk paard waar je op rijd zeg, staat je goed! ;)
vind wel dat je wat stiller mag zitten in de galop en je arm vind ik in het eerste filpje ook een beetje te beweeglijk. probeer die wat minder heen en weer te bewegen door bijv. je hand op je broek te leggen of je hand voor je buik houden dan valt je schouder ook niet zo naar achter.
succes!

aquina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 21:20

bedankt voor de reacties tot nu toe.

@kirr = ik krijg normaal gezien de opmerking dat ik te weinig mijn been gebruik, nuja ik wil er wel opletten. uit de rechter spin liep hij inderdaad zelf weg, ik moest eerst eens tonen want ik al kon van spin. waardoor ik plots wat evenwicht verloor ging hij er uit. de spins die daar op volgde hebben ik hem en me zelf rapper gecorrigeerd.

@dana82 = ja dit was de eerste keer op dit paardje, dus was wel eventjes zoeken en aanpassen. naar einde toe liep alles ook al een stuk vlotter

@ cassidy = sorry maar ik rij al langer dan gisteren ze. ik ben al een tijdje met reining bezig maar bij een andere lesgever. ik weet dus gerust al de basis van reining.
ik heb trouwens ook mijn eigen paard en rij haar zowel met snaffle als shanks, zelfs bitloos ook. dus ik zie het probleem niet. en oké james is paardje die het kan, maar als ik iets verkeerd doe hoe klein ook zal hij het me direct aangeven. en volgens mij da juist goed om van te leren.

@ kellyalischa = ja inderdaad, is me ook opgevallen in de filmpjes. nuja met er een aantal keer mee te rijden zal dit wel beteren :)

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:05

aquina; ik volg toch enigzins kirsten wat betreft die hielen tegen het paard. Als je je benen iets verder van het paard houdt gaat het geheel er nog beter uitzien :-) en misschien je lichaam iets stiller proberen te houden tijdens de galop?

Kirrr

Re: reiningleske me james

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 13:03

Je been gebruiken is anders dan er gewoon constan tegen zitten met je benen....
Je lichaam mag voor mij ook wel wat stiller, het 'lijkt' alsof je elk galoppasje even uit je zadel komt en dan terug neervalt/neer gaat zitten ....
Hoe gaat het trouwens met jou paardje?

aquina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 20:08

Kirr__ schreef:
Je been gebruiken is anders dan er gewoon constan tegen zitten met je benen....
Je lichaam mag voor mij ook wel wat stiller, het 'lijkt' alsof je elk galoppasje even uit je zadel komt en dan terug neervalt/neer gaat zitten ....
Hoe gaat het trouwens met jou paardje?

ja inderdaad, moet hem nog wat aanvoelen.
met mijn paardje gaat het goed, ik krijg er meer en meer uit :)

_Evelyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:25

Dit is een paard van de Llyda zelf dat je kan gebruiken ?
Ik herinner me dat die erg goed opgeleid zijn, ga je enorm goed van kunnen leren !
Voor een eerste keer ziet het er goed uit vind ik!

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:15

ToLkiNAdo schreef:
James is paardje waar je veel kan leren, en die eens moet voelen dat je het meent! anders kan hij wel eens profiteren van de zaak!! hehe

Volgens mij ben jij het meisje dat ik per ongeluk voor iemand anders aanzag deze vrijdag op de Llyda stables :D . Op die fora komen er zoveel mensen voorbij en als ze dan nog eens dezelfde naam hebben, haha, dan is een vergissing vlug gemaakt ;) . En als ik me nu weer vergis, durf ik niet meer buitenkomen :o .

ToLkiNAdo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:36

Dana82 schreef:
ToLkiNAdo schreef:

Volgens mij ben jij het meisje dat ik per ongeluk voor iemand anders aanzag deze vrijdag op de Llyda stables :D . Op die fora komen er zoveel mensen voorbij en als ze dan nog eens dezelfde naam hebben, haha, dan is een vergissing vlug gemaakt ;) . En als ik me nu weer vergis, durf ik niet meer buitenkomen :o .

Nee volledig juist!!
Ge zijt mij vrijdag tegengekomen en dan heb je gevraagd of ik me had aangemeld op een forum!
je kan dus gerust nog buitenkomen! hehe

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:40

Wat leuk die filmpjes.
Ik vind het er erg relaxt uitzien.

Het lijkt wel of je door Smiths chips wordt gesponserd ;)