[WN] Pebbles voor het eerst op bokt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

El_vis

Pebbles voor het eerst op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 15:51

Afgelopen week was er iemand mee om foto's te maken van mij met Pebbles die ik nu sinds enkele maanden bijrijd (vanwege stage heeft ze echter 2 maanden stil gestaan, en ze is behoorlijk dik geworden :7 ) en Tara met Doris (tara_doris @ bokt)

Dit was de eerste keer dat ik met wielspoortjes reed, dus het was voor mij nog erg wennen, en Peb had haar pet een beetje verkeerd op staan. ;)
Ze heeft overigens nog erge moeite met de galop, en buigen is niet het makkelijkst met haar bouw (welshcob X fries) daar komt dan nog bij dat ze ongelooflijk stijf is (eigenlijk zou de ostheopaat eens langs moeten komen, maar dat is aan de eigenaar). dus verwacht niet te veel.

Afbeelding
Afbeelding
bokje: :o Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

troi

Re: Pebbles voor het eerst op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:59

Niet zeurderig bedoelt, maar waarom heb je er een scharenbitje inhangen? Ik vindt namelijk dat je met fikse teugeldruk rijdt voor zo'n scherp bitje (die hoor je pas te gebruiken als je paard al zo goed reageerd op je balans en been dat je de teugels eigenlijk niet meer nodig hebt). Verder leuk dier!

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 16:06

troi schreef:
Niet zeurderig bedoelt, maar waarom heb je er een scharenbitje inhangen? Ik vindt namelijk dat je met fikse teugeldruk rijdt voor zo'n scherp bitje (die hoor je pas te gebruiken als je paard al zo goed reageerd op je balans en been dat je de teugels eigenlijk niet meer nodig hebt). Verder leuk dier!

Ik begrijp wat je bedoeld hoor. Ik heb daar alleen weinig over te zeggen: het is niet mijn paard. ;) Ik probeer dat goed te maken door met een hele lichte hand te rijden, en wanneer mogelijk haar meer teugel te geven, maar dat zie je niet op de foto's.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:17

Ok, als je je er van bewust bent ben je vaak al een heel eind!

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 16:21

troi schreef:
Ok, als je je er van bewust bent ben je vaak al een heel eind!

absoluut. En ik ben blij te merken dat er meer mensen zijn die er zich hier goed van bewust zijn. Ik ben zelf helemaal niet van de scherpe bitten en sporen namelijk.

lovemyladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:06

Haha je zou bijna zeggen dat ze drachtig is! Leuk beestje hoor..

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 10:22

El_vis schreef:
troi schreef:

Ik begrijp wat je bedoeld hoor. Ik heb daar alleen weinig over te zeggen: het is niet mijn paard. ;) Ik probeer dat goed te maken door met een hele lichte hand te rijden, en wanneer mogelijk haar meer teugel te geven, maar dat zie je niet op de foto's.

Niet rot bedoeld, maar ook al heb je dit bit gekregen en deze sporen, dan is het toch nog aan jou hoe je het gebruikt?
Het lijtk nu net of je met constante teugeldruk rijd. alsof je engels rijdt met westernharnachement, pony in de krul trekt.
dat in combi met dit bit vind ik geen fijn beeld geven eerlijk gezegd...
in je profiel zag ik dat je bezig bent met parelli, nh, natuurlijk paardrijden. Dat beeld krijg ik niet van deze foto's. :n
(Wat dat betreft is het dus niet zo'n goeie reclame voor je dit topic denk ik..)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:52

@ Trickywonder:
Ze geeft toch duidelijk aan dat dit niet haar paard is en dat ze het dus niet te kiezen heeft wat voor bit er in hangt.
Dat ze in jou ogen misschien wel daar verkeerd mee omgaat is dan weer een ander verhaal.

Erg l*llig om te zeggendat dit geen goede reclame is.
Want met haar eigen paarden rijd ze wel op die stijl.
Ik ken El_vis persoonlijk.
En als er iemand is die met een zachte hand rijd, dan is het Elvira wel.
Jij kan toch helemaal niet van een foto zien wat zij met haar teugels doet. Sommige paarden lopen al zo bij de minste teugeldruk.

Ik vind het een leuk paardje Elvira, ik wist niet eens dat je een bijrijdpaard had!

gambler09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:55

troi schreef:

hoe kan je nou de teugeldruk bepalen op een foto? een foto is altijd een moment opname, toch??

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:34

gambler09 schreef:
troi schreef:

hoe kan je nou de teugeldruk bepalen op een foto? een foto is altijd een moment opname, toch??

Het is niet 1 foto, het zijn 6 foto's. En als dit geen goed beeld is van hoe zij met dit paard rijdt en alle 6 foto's NET op een verkeerd moment gemaakt zijn, zou ze misschien er over moeten denken om andere foto's te plaatsen of ze niet te plaatsen.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:39

Dus ze mag alleen maar perfecte foto's plaatsen?
Ik dacht dat het juist o.a. voor tips was dat je foto's op bokt plaatst.
Maar blijkbaar mag dat alleen als je perfect bent, want dan alleen zijn je foto's geschikt voor op bokt.

Nou ik heb wel ergere dingen gezien!

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:08

Femke_L schreef:
@ Trickywonder:
Ze geeft toch duidelijk aan dat dit niet haar paard is en dat ze het dus niet te kiezen heeft wat voor bit er in hangt.
Dat ze in jou ogen misschien wel daar verkeerd mee omgaat is dan weer een ander verhaal.

idd dat schreef ik en dat bedoel ik. :)

Femke_L schreef:
Erg l*llig om te zeggendat dit geen goede reclame is.
Want met haar eigen paarden rijd ze wel op die stijl.

idd dit zag ik ook op haar profiel. in haar profiel ziet het er erg natuurlijk ontspannen vriendelijk NH uit.
Heel anders dan dit topic in mijn ogen...
Aangezien ze ook lesgeeft geeft haar profiel dus een veel positiever en beter beeld voor mij als ik les zou willen dan dit topic. door dit topic zou ik toch gaan twijfelen.
Het was puur om haar dit duidelijk te maken. misschien goed om over na te denken als je lesgeeft.

Femke_L schreef:
Ik ken El_vis persoonlijk.
En als er iemand is die met een zachte hand rijd, dan is het Elvira wel.
Jij kan toch helemaal niet van een foto zien wat zij met haar teugels doet. Sommige paarden lopen al zo bij de minste teugeldruk.

ik zie op elke foto aangenomen teugels. iets wat we in de westernwereld niet gewend zijn. Zeker niet als met rijdt met een scharenbit.
de scharen worden helemaal naar achteren getrokken, hard of zacht dat maakt niet uit. die scharen horen verticaal te hangen en hier zitten ze bijna horizontaal.

het is puur wat ik zie vanuit dit fototopic.
zoals gezegd het geeft een heel ander beeld dan haar profiel.
jammer, dit geeft een negatiever beeld.
Als ik haar was, zou ik dat niet willen bereiken met dit topic.

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 08:44

Femke_L schreef:
Dus ze mag alleen maar perfecte foto's plaatsen?
Ik dacht dat het juist o.a. voor tips was dat je foto's op bokt plaatst.
Maar blijkbaar mag dat alleen als je perfect bent, want dan alleen zijn je foto's geschikt voor op bokt.

Nou ik heb wel ergere dingen gezien!

Ik zeg niet dat ze alleen maar perfecte foto's moet/mag plaatsen maar als ze deze foto's plaatst omdat ze tips wil dan moet ze wel een realistisch beeld geven van hoe ze rijdt. En dus niet met 6 foto's aankomen waarop de teugels aangenomen zijn en dan vervolgens zeggen dat ze normaal niet zo rijdt. Dan hebben we dus helemaal geen klap aan deze foto's, en zij dus ook niet als zij ze plaatst om tips te krijgen. Maar ik snap dat t je vriendinnetje is en dat je in de verdediging schiet. Maar ik zeg helemaal niet dat ze slecht of verkeerd rijdt of dat ik deze foto's niet geschikt vindt voor bokt omdat ze niet "perfect" zijn. Maar als ze tips wil dan moet ze een foto selectie erop zetten waarop een accuraat beeld van haar training te zien is. Maar das mijn mening.

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:23

mooie pony!!!! goed gelukte kruising!!!
heb weinig verstand van western verder dus kan geen commentaar geven

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:15

Super leuke schimmel!!

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:22

Wat een leukerd Elvira! :D Het gaat zo te zien best goed :j

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:30

Leuk paardje hoor, ben gek op lichte schimmels! :D Hoe groot is ze?

carmenierola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:38

Wouw wat een mooi paard!

Radegonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:36

Dit is een halve Fries? Mooi; zo een heb nog nooit gezien!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:41

El_vis schreef:
Afgelopen week was er iemand mee om foto's te maken van mij met Pebbles die ik nu sinds enkele maanden bijrijd (vanwege stage heeft ze echter 2 maanden stil gestaan, en ze is behoorlijk dik geworden :7 ) en Tara met Doris (tara_doris @ bokt)

Dit was de eerste keer dat ik met wielspoortjes reed, dus het was voor mij nog erg wennen, en Peb had haar pet een beetje verkeerd op staan. ;)
Ze heeft overigens nog erge moeite met de galop, en buigen is niet het makkelijkst met haar bouw (welshcob X fries) daar komt dan nog bij dat ze ongelooflijk stijf is (eigenlijk zou de ostheopaat eens langs moeten komen, maar dat is aan de eigenaar). dus verwacht niet te veel.

Zou ze niet moeite met de galop hebben en de buiging omdat ze zo dik is als een gehaktbal? Dat dit van 2 maanden is lijkt me ook wel sterk of er moet de hele dag een kruiwagen voederbieten voor de stal gestaan hebben :D Als ik niet beter zou weten zou ik denken dat ze drachtig is. Wat dan ook weer de lastige galop en moeizame buiging verklaard ;)

Edit: Erg onvriendelijk bit trouwens.

Miss_Minnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 21:12

wat een leuke pony!