[WN] Tinker Sara bitloos en in westernoutfit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

Tinker Sara bitloos en in westernoutfit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-09 15:11

Sara is een 4 en 1/2 jarige tinkermerrie. Ze is nu iets van een half jaar onder het zadel, ik rij vnl. buiten met haar. Gisteren heb ik in de bak dressuur matig gereden, dus ik dacht laat ik vandaag een beetje rustig aandoen. Ik wil binnenkort een keer westernles nemen, dus heb ik vandaag met westernzadel gereden, en het leek me leuk een bijpassend hoofdstel aan te doen, ook in westernstijl. Achteraf was dit niet zo'n goed idee, want het waaide nogal hard en Sara was daardoor nogal fris. Gevolg was dat ik als een ongeleid projectiel door de bak heen ging, stuurloos en zonder rem.
Sara heeft zowiezo de neiging om in draf de nek erop te zetten en te gaan rennen, ook in galop is dit zo. Verder zit ze nogal vast op rechts. Ik ben nu dus vnl. bezig met ontspannen laten lopen en los maken.
Als ze zo hard gaat is de enige manier om flinke druk op de teugel te nemen, dit wil ik natuurlijk niet, dus ik probeer natuurlijk zoveel mogelijk los te laten, maar soms is de noodrem echt even nodig.

Stap
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Haar hoofdje
Afbeelding

Ik heb ook nog foto's van de galop, maar die krijg ik niet op hyves. Ik zie dat er aan mijn houding nog gewerkt moet worden, te veel in stoelzit en benen naar achteren houden. Vooral als ze zo hard gaat, dan ga ik me echt schrap zetten. Ik hoop binnenkort les te nemen.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 15:36

wat een leuk hoofdstel zeg!!
das zeker wennen met westernzadel :) Waar ga je lesnemen? Want dat is echt harstikke leuk!
Het ziet er in ieder geval al leuk uit, die ontspanning komt vast snel.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-09 16:01

Er komt iemand bij mij op stal, als je wil kan je ook mee doen, zijn we met z'n 3en, scheelt ook weer in de reiskostenvergoeding.
Normaal loopt ze veel relaxder hoor, kwam nu echt door de storm dat ze zo druk was.

Tellie

Re: Tinker Sara bitloos en in westernoutfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 16:04

RIJ-ITP > WN-ITP

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 21:29

Saraa :+:

Wat een lekker dier is het toch, het ziet er goed uit zeg, staat haar gaaf het western!

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 22:30

Wat een leuk beestje!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 22:32

Zou met deze neusriem de volgende keer een bontje er onder doen, dit ziet er zo dun uit? :)
Mooi paardje :j Leuk dat jullie helemaal into western gaan :D

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 11:44

Gaave outfit zeg :D

Staat der super!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:28

Ik zou lekker met bitje gaan trainen! Op deze manier bitloos met zo een dunne neusriem maatk je leuke tinker alleen maar `harder`
Heel erg goed dat je zelf al ziet dat je houdng niet optimaal is op de meeste foto`s. En mijn complimenten dat je als een niet westernruiter de teugels goed in een brug hebt!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 11:13

vind d,r zo stoer he, echt een gave knollie
en als je weer aan het lessen gaat, zullen de puntjes op de i ook wel weer komen.