[WN] Rocky weer eens @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AstraGirlie

Rocky weer eens @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 17:12

Hier is Rocky weer, mijn 8 jarige solid Paint!

Nu hij al een serieus teddy-vachtje begint te krijgen, en de herfstzon hier 22 graden uitstraalde,
zweette hij iets sneller dan voorzien, maar de training must go on :-)

Halfuurtje gehobbeld, en daarna naar het bos gaan galloperen, want er is geen grotere beloning!
De training gaat goed, niet spectaculair want ik ben nog altijd op zoek naar een goeie lesgever hier...

Overgangen gaan allemaal goed, hij stopt netjes, spint goed (ik krijg er alleen nog geen snelheid in, maar ik forceer niets), en moet ik hem nog wat meer van hand af zien te rijden. Vooral bij het afwenden en het stoppen kan ik hem nog niet goed laten buigen zoals ik wil. Dat gaat beter naarmate ik meer met hem rijdt in de week, heb de laatste tijd niet veel meer kunnen oefenen door drukte op het werk. Maar nu weer meer tijd!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit waren ze weer!

Tot ziens!

:(:)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 21:12

Hij ziet er goed uit hoor!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:34

wat spinnen betreft, verplaats je gewicht eens naar de binnenkant, zal het waarschijnlijk een stuk sneller gaan
het paard moet spinnen op het binnen achterbeen en dat gaat ommogelijk als jij met je gewicht op de buitenkant hangt

neem verder liever je teugels iets korter als dat je ze zo hoog moet optillen bij het achterwaarts gaan

wel erg mooi paardje, hopelijk vind je iemand voor les!

Kirrr

Re: Rocky weer eens @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:45

Als je nog niet echt snelheid krijgt in de spin zou ik eerst toch met 2 handen gaan werken, want op deze manier zal je spin niet erg verbeteren. Paardje loopt leuk, maar let erop dat hij zijn rug goed blijft gebruiken. Maar echt super dat je hem zo los kunt rijden en dat hij toch netjes blijft lopen.
Veel plezier en succes nog samen

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 11:31

Bedankt voor de tips! Ik zal zeker eens proberen iets meer op mijn binnen zitbeenknobbel te gaan zitten, is idd logisch dat ze het gewicht sneller zullen volgen dan. Ik zal ook eens met snaffle werken met de openingsteugel erbij in de spin, dan begrijpt hij misschien beter wat vraag. Kirr, ik let erop dat hij in de spin laag blijft, juist omdat ik geen snelle spin wil maar dan met een holle rug zoals je wel eens ziet...

Teugels zal ik idd korter nemen, ik had ze hier iets te lang, klopt!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 11:44

AstraGirlie schreef:
Bedankt voor de tips! Ik zal zeker eens proberen iets meer op mijn binnen zitbeenknobbel te gaan zitten, is idd logisch dat ze het gewicht sneller zullen volgen dan. Ik zal ook eens met snaffle werken met de openingsteugel erbij in de spin, dan begrijpt hij misschien beter wat vraag. Kirr, ik let erop dat hij in de spin laag blijft, juist omdat ik geen snelle spin wil maar dan met een holle rug zoals je wel eens ziet...

Teugels zal ik idd korter nemen, ik had ze hier iets te lang, klopt!

Ik doelde meer op het ruggebruik bij de gangen en niet echt in de spin. In de spin gebruikt hij hier voor zover ik kan zien wel goed zijn rug, je zal even moeten uitzoeken wat voor jou en je paard het beste is om de combinatie snelheid en goed ruggebruik (dus hoofd laag) te krijgen. Ik denk dat dat snaffle idee misschien wel goed is, dan kan je hem inderdaad veel beter duidelijk maken dat hij zijn hoofd moet volgen met de openingteugel. Succes !

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 16:25

Ja, ik heb gisteren geprobeerd met de openingsteugel erbij, en dan ritmisch klikken met mijn tong, en dan gaat hij al met een stuk meer energie :-)