[WN] Reining demo op Horse Event

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Westex

Reining demo op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 07:37

Afgelopen zondag 13 september verzorgde Ed Gosen Paints & Quarterhorses een reining demo in de hoodarena tijdens Horse Event 2009. De circa 5000 toeschouwers kregen met behulp van onze reining girls eerst een spoedcursus reining publiek om de ruiters op de goede reining manier aan te kunnen moedigen. Ed opende de demonstratie door met A Stylish Gallo en de Amerikaanse vlag binnen te galloperen en wat cirkels en spins te laten zien.

Daarna volgde een uitleg over reining en over de reining uitrusting door Herman van de Countrymill Horsesupport met Paula Holterman en Okies Te N Te als modellen. Eigenaar van de paarden Hein Pieter Okker kletste alles aan elkaar voor het publiek.

Paula en Ed lieten daarna alle reining onderdelen zien en onze reining girls zorgden er voor dat het publiek enthousiast mee bleef doen. Hoogtepunt was de bridleless demonstratie van Ed met A Stylish Gallo waarbij cirkels, speedcontrol en spins werden uitgevoerd zonder hoofdstel.

De belangstelling voor onze ruiters en paarden na afloop was zeer groot. Een fotoimpressie van dit event;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:28

Dat ziet er leuk uit! Ik denk wel dat het publiek enigzins het idee hebben gekregen wat reining is. +:)+

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:35

Demo was leuk en goed uitgelegd.
Wel héééél jammer dat het een hoog koiboi-gehalte kreeg door het publiek aan te zetten tot joelen, fluiten en 'Yeah' roepen, wat de presentator ook teveel deed. ^)
Zo blijft de sport altijd een fout imago houden en maak je het niet echt serieus.....

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:41

Ach,..er zijn ergere dingen in de wereld! :P 8-)

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:44

Vera schreef:
Demo was leuk en goed uitgelegd.
Wel héééél jammer dat het een hoog koiboi-gehalte kreeg door het publiek aan te zetten tot joelen, fluiten en 'Yeah' roepen, wat de presentator ook teveel deed. ^)
Zo blijft de sport altijd een fout imago houden en maak je het niet echt serieus.....

het juichen en fluiten maakt het juist zo leuk ben zo blij dat ik nuet meer tussen wiitehekjes rijd en 100x moet checken of ik mijn mobiel heb uitgezet.
want stel je voor dat door mijn mobieltje een paard schrikt :+

superpony

Re: Reining demo op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:51

Ik vind het joelen erbij horen. Dat maakt het juist zo leuk, dat maakt het juist zo anders....

Als je op een dressuur wedstrijd iets hoort vallen, maakt iedereen zich kwaad en gestressd. Western heeft dat relaxte imago en dat moet WEL blijven. gezellig, leuk, relaxed vanaf de inrijbak tot de tribune.

Leuke demo zo te zien! Ben benieuwd naar meer reacties van aanwezige publiek.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:12

De demo was zeker erg leuk, ik heb hem ook gezien en vond het wel erg jammer dat men door de bodem geen mooie stops kon laten zien, maar de speedcontrol en de spins maakten het zeker goed. Een stalgenootje (dressuurruiter) van mij was erg onder de indruk van de reining en erg enthousiast over de demo.

migo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:38

we waren zaterdag op de horse-event en ik vond dat er weinig western was die dag...jammer hoor....maar we hebben wel genoten van andere mooie dingen....

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:24

Demo was super grappig wij hebben echt ons best gedaan met juichen enkel werden de petjes alleen aan de andere kant uit gedeeld :+
Beetje jammer :D

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:24

Kido schreef:
Demo was super grappig wij hebben echt ons best gedaan met juichen enkel werden de petjes alleen aan de andere kant uit gedeeld :+
Beetje jammer :D

Kom je naar het FNW NK volgende week?

Er is vast wel een petje voor je te roggelen ;)

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:20

Leuk dat het geslaagd was. En zonder hoofdstel doet 't hem ook altijd wel bij de rest van de paardenliefhebbers :j

yerry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:31

HEEEJ HP... waar blijven de piccies van de cheerleaders nou????
Hebben we daarom zo hard gejoeld!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 12:05

Ow, Yerry was jij er ook? Nu snap ik dat er hard gejoeld is, hahahahahahahaha

Misschien tot het NK, hihihihihi

Jacqie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:29

coole foto's!
Ik vond ook dat er te weinig western was op HE. Misschien doen ze er volgend jaar wat meer mee.
En dat joelen vind ik er juist bij horen!

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:29

Ik vond de demo leuk opgezet en volgens mij was het publiek ook onder de indruk. Mensen achter me o.a. : "wauw moet je kijken die wissels, en ook nog eens op 1 hand!" En zonder hoofdstel was natuurlijk helemaal gaaf.
(Maar voor westerndeel hoef je inderdaad niet naar HE te gaan, het was ook dat ik vrijkaartjes had gekregen ;) .)

_Jenny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 22:17

De foto's zien er leuk uit. Ik had het wel willen zien. :D