[WN] Clinic Presteren onder druk, DPHC

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Clinic Presteren onder druk, DPHC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:06

Vandaag deden [naam] en ik mee aan de DPHC clinic van Paulette Zorn, genaamd Presteren onder druk. Na een fijne rustige rit samen met Mac en Pepsi kwamen we rond 10 uur aan in Koekange. Paulette kwam gelijk naar ons toe om kennis te maken en liet ons zien waar Peps en [naam] even lekker de benen konden strekken. Paarden lekker los gelaten in de roundpen en zelf de lesruimte opgezocht.
Afbeelding
Daar waren Petra en Carmen ook al. Het was gelijk al een gezellige boel. Onder het genot van een kopje thee en lekkere koekjes gingen we gelijk maar aan de slag! Paulette leidde de dag in met wat theorie. Daarna gingen we aan de slag met wat evenwichtsoefeningen en moesten we een oefening doen waarbij we met onze armen tegengestelde bewegingen moesten maken. We hebben erg gelachen! Maar…het lukte ons allemaal!
Afbeelding
Toen was het tijd de paarden te zadelen en de bak in te gaan. We werkten aan het ontspannen van het bekken en de bovenbeenspieren en voelen! Er werd goed gelet op waar je je spanning had zitten en hoe je je houding kon verbeteren om samen met je paard tot een betere samenwerking te komen. Dat is uiteindelijk het doel tenslotte!

Vervolgens kregen we een lekkere lunch en hebben we met zn allen supergezellig zitten kletsen en lol gehad. Regina was er inmiddels ook. Daarna deden we nog een 'samenwerk oefening' waaruit bleek dat je zowel met jezelf als met de ander en je doel bezig moet zijn om je doel te bereiken. Dit was overigens ook een gezamelijke slappe lach-oefening... :D
Afbeelding

Nu was het weer tijd voor het rijden. Paulette speelde jury bij de pleasure en ging ons bekijken en steeds aangeven waar we verbeterpunten hadden. Wat heel erg gaaf was om te zien, was dat iedereen aan het eind écht enorm vooruit was gegaan. Je zag direct resultaten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Daarna moesten we 1 voor 1 een jog-over doen. We keken goed naar elkaar en analyseerden elkaar, we keken wat beter kon om tot meer resultaat te komen. Wat begon als KLING KLONG BOINK KADONG BONG KEDING KLOTS KLONG eindigde bij iedereen in … … … … klong … …
Echt geweldig!!! Wat kun je toch ontzettend veel bereiken door meer te voelen! Echt één met je paard zijn is echt top en toch lastiger dan je denkt!

Afbeelding

Na nog een drankje en wat evaluatie was het tijd om weer naar huis te gaan. Voldaan van het geleerde, blij met het bereikte en vooral bevrijd door het goede gevoel zaten we in de auto terug. Absoluut voor herhaling vatbaar!!! Een aanrader voor íedereen die paard rijdt, wat je doel ook is, één worden met je paard is een rijk gevoel!

Paulette bedankt voor deze superleuke en zeer interessante dag! Het was top! DPHC bedankt voor het sponsoren van deze dag het was super!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jessica op 08-08-09 20:41, in het totaal 2 keer bewerkt

mehlika

Re: Clinic Presteren onder druk, DPHC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:33

Gaaf verslag en foto's :j

lovemyladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:43

Leuk die linkse vier met bredere blessen. *D

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:49

Leuk verslag zeg! +:)+ Super dat jullie zo genoten en gelachen hebben én vooruitgang zagen! :j

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:19

Heel erg leuk verslag met foto's :j

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:26

Leuk verslag ja!! En leuk om de foto's erbij te zien en jullie sfeer iets te proeven!

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:30

Gaaf verslag Skippy! Super dat jullie er wat aan gehad hebben en gelukkig was het vandaag nie zo warm nie......... Tja, die evenwichtsoefeningen zijn niets voor mij met al die Mümmelmann......... :o

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 22:46

Leuk zeg! ziet er super gezellig uit.

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 06:46

Gewelgige foto's van een geweldige dag, heb er van genoten en veel van geleerd.
Het was leuk om te merken hoe je een probleem aan pakte, dat was al te merken tijdens de evenwichtsoefening. Had je eindelijk je evenwicht dan ging Paulette aan je trekken en duwen. In mijn geval was het hard in de lach schieten. Met de oefening handen draaien in tegengestelde richting vol erin en we zien wel hoe het gaat, net zoals ik mijn trail parcours altijd in ga (en er lachend uit kom terwijl het een ramp was)....
Je leert veel over jezelf en dan krijg je de opdracht om 180 graden anders te gaan denken en doen, dat is erg lastig. Ik hoop dat ik het vast kan houden en tijdens de paint show in Wanroy ook toe kan passen.
Hoop dat Regina ook nog foto's plaats in dit topic. Die had ook hele mooe foto's er tussen. Ze liet mij een super ontspannen galop foto zijn van Zippo en mij.

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 06:53

Wat een leuk verslag van iets wat klinkt als een super leuke en leerzame dag!!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 08:19

Hee, leuke foto's skippy!

Ook ik heb een geweldige dag gehad! Enorm veel geleerd en nog geweldig veel LOL gehad ook :D !

Ik kan het eigenlijk niet met een paar woorden beschrijven, maar voor mijzelf was het mn een stukje bewustwording van hoe je bent (in dit geval dan mn onder wedstrijdstress), hoe je (daardoor) in je lijf zit en hoe dat zijn uitwerking heeft op je paard. En dan natuurlijk: hoe ga ik daarmee om? Vwb het paardrijden zat 'm dat bij mij vooral in het loslaten (sowieso een thema) van mijn onderrug en het onafhankelijk maken van mijn beenhulpen ten opzichte van mijn zit.

Echt heel leerzaam, hoe je met ogenschijnlijk (!!) simpele oefeningen zoveel over jezelf te weten kunt komen en hoe hilarisch dat kan zijn :D .

Paulette, Petra, Carmen, Regina, Jessica en natuurlijk de 15-jarige DPHC BEDANKT voor het mogelijk maken van deze clinic!!

XXsmokeyXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 09:23

Jeetje wat baaaal ik dat ik niet mee kom doen. Leuke fotos Skippy!!!
Hoop dat ik een volgende keer wel mee kan doen.
Ik rij ondertussen wel weer voorzichtig maar mee doen was echt nog te veel.

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 09:26

Klinkt als een superleerzame clinic!
Hopelijk wordt ie nog es herhaald (in het noorden graag :D ) dan doe ik zeker mee!

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 09:32

Wat gaaf Skippy en Mac en de anderen dat jullie zo'n plezier hebben gehad en veel resultaat merkten! Hartstikke leuk! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 09:44

Ja het was echt gaaf! Veel vooruitgang bij iedereen. En heel grappig: sommige dingen waar ik achter kwam over mezelf, blijk ik in het dagelijks leven ook echt te doen, zonder dat ik het door had! Ik heb er dus ook buiten de paarden echt wat aan. Maar ook met het rijden...ik was echt zó onder de indruk dat [naam] zó scherp op mijn zit reageert, ook op dingen die ik zelf helemaal niet door had. Heel bijzonder! Maakte ook dat ik me de koning te rijk voelde op mijn paardje! Zo speciaal om te merken hoe je samen echt één kunt zijn, en nog meer dan je al dacht!

Ik ben er van overtuigd dat dit echt voor íedereen die paardrijdt erg nuttig is!

Jottum het was in Koekange, dus redelijk noord. ;)

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 10:06

jaaa heel herkenbaar! (ik heb meer dan 2 jaar toples gehad van p[aulette!)
wat een leuke blije foto's!
En idd. je leert vooral zoveel over jezelf tijdens haar lessen.
Want jouw invloed op het paard is zooo groot.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 10:07

Jottum het is letterlijk bij mij om de hoek, dus dat valt mee toch? :D

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 10:41

Wat een leuk verslag, ik hoop ook nog eens mee te kunnen doen bij Paulette....

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 10:44

Ja hoor, dat is best te doen, maar dit was alleen voor DPHC leden toch?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 11:47

Wow, dat klinkt als een super leerzame, eye-openende dag! Wat gaaf dat de DPHC deze dingen mogelijk maakt.
Ik ben erg benieuwd of jullie het geleerde onder wedstrijdspanning naar boven weten te halen, want idd.. thuis gaat het zo lekker maar dan met de wedstrijdstress d'r bij... Heel veel succes de volgende shows.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 13:23

Ja leuk!!!! ik heb ook bij Paulette gelest en ook een keer een clinic gedaan . Krijg er ook gewoon zin in! misschien een idee om nu een clinic voor alle western ruiters en rassen te doen? :D

RedKing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 14:32

Ook ik heb op Spark meegedaan. Wat iedereeen al zegt was het super gezellig, super leerzaam en ook heel confronterend met je zelf.......
Heel leuk was om te zien hoe iedereen anders met spanning omging.
De foto's zijn erg leuk geworden. Nu maar hopen dat ik het op de wedstrijden ook kan gaan toepassen. :D
echt voor herhaling vatvaar voor iedereen.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:34

Leuk verslag Skip! En het ziet er idd super leuk en relaxed uit +:)+

samba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:38

dat klinkt en ziet eruit als een hele leuke en leerzame clinic. Ik hoop dat paulette ook zoiets gaat doen in het westen van het land watn ik weet zeker dat ik er heel veel van kan leren

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:41

Wat een leuk foto verslag!! +:)+ Super leuk dat jullie een, zo te lezen, heel afwisselende, leerzame dag gehad hebben!

Heel herkenbaar ook wat de zit met je paard doet :j Mijn Centered Riding les van het voorjaar was ook zo;n eye-opener! :wow: