[WN] Wodan de AQ en ik boeken vooruitgang!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Wodan de AQ en ik boeken vooruitgang!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 12:08

Jaja we hebben hulp gehad van iemand die ons echt goed op weg heeft geholpen!

Eindelijk beginnen we de rust erin te krijgen en het rijden met losse teugel, want dat is moeilijk naar al die jaren engels..... ;)

Nu hebben we maandag van het rijden in de bak, voor het eerst weer sinds een week of 4, wat kliekjes genomen, hoop dat jullie ze net zo leuk vinden als ik :D

Wodan is nu net 4 jaar en 1 maand oud.

Mijn grote fout is dat ik mijn handen op mijn bovenbenen leg, dat word steeds beter nu ik me uit de voeten krijg met die lange teugels maar goed, perfect zijn we dus nog lang niet :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jon geleerd is oud gedaan haha +'!
Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:11

Ik ben geen westernruiter, maar heb wel al eens wat pogingen ondernomen en weet dus uit ervaring hoe moeilijk dat "loslaten" is :D :o !
Wat mij betreft ziet het er goed uit, idd alleen je handen, veel plezier!

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:13

Leuke foto's. Begint er zeker en vast goed uit te zien. Mooi haflinger trouwens en hij loopt echt relaxed.
Als ik jou was zou ik voorlopig goed letten op mijn zit. Probeer die bekken echt naar voren te kantelen. Desnoods laat je jezelf wat "in elkaar zakken" op je zadel zoals in de zetel doet ;) of op je broekzakken zitten zoals ze zeggen . Vanuit die houding recht je dan een beetje schouders en je rug, maar dus zeker niet met holle rug zitten. Ik zou ook je stijgbeugels een gaatje korter doen.
Zo zit je alvast dieper in je zadel en kan je je bekken veel beter bewegen. Ik weet het ... da's niet makkelijk ;) , zeker als je jaren hebt gehoord "borst vooruit!!!" ;) .

Achterom

Re: Wodan de AQ en ik boeken vooruitgang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:57

Het ziet er al leuk uit zo.
Wat betreft het zitten heeft bolieke wel een punt. Al vraag ik me af of je dat wel gaat kunnen met dit zadel? De zitting lijkt me namelijk aan de korte kant voor jou...

Veel plezier nog!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:06

Wodan lijkt al mooi in balans te zijn :j
Het ziet er super goed uit!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:15

ik vind hem echt mooi lopen, die achterhand er altijd goed bij, chapeau!!

Btw leuk he die kleine mannen op een paard. nichtje van 3 wil nu ook altijd maar op mijn paarden zitten.

Succes nog

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 13:22

Ja het is me idd opgevallen dat ik op de foto´s een beetje met een holle rug zit.
Normaal heb ik dat eigenlijk niet zo en ik denk dat het komt doordat we nog ontzettend aan het zoeken zijn naar de juiste zit en balans met westernrijden, het is toch allemaal wat anders dan engels haha.

Nou Noah die vind het toch nog wel heel eng, zo´n grote poownie maar ikzelf vind het ook zo schattig he haha!

Bedankt voor de leuek reacties!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:31

wat een leuke AQ!!! :D ziet er ooknetjes uit!! ik ben net overgestapt met mijn AQ en het is niet makkelijk!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 15:42

@VivaLaVida :

Ja ik was net naar jou AQ aan het kijken in je topic, maar die is ook vet mooi hoor!

Ach wodan en ik hebben momenteel ook een giga leider/vertrouwens probleem, we lopen tegen een boel verzet op maar met rijden in de bak gaat het echt met sprongen voorruit ;) !
Dus de rest komt dan ook wel.........maar het is idd niet makkelijk.
Ik ben gewend om rechtop te zitten en blabla en dat is lastig om af te leren maar het gaat echt steeds beter en Wodan vind het super die western manier van rijden want het is absoluut geen pony die je vast moet houden.

Oww @ Bulck: Wodan loopt idd altijd goed mee van achter, lekker sterk en actief.
Daarben ik erg blij mee!
Laatst bijgewerkt door Woody2015 op 16-07-09 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:45

het ziet er leuk uit, ik heb nog nooit western gereden maar vind het wel erop lijken... :o wil wel de overgang maken naar western omdat ik het erg leuk vind en een ontspannen manier voor mijn paardje.maar lijkt me wel erg moelijk om zo te leren rijden als je anders bent gewend.leuk paard heb je trouwens!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 15:47

@Bari,

bedankt ;) alles is mogelijk hoor!
De voornaamste reden dat ik de overstap heb gemaakt was omdat, naast dat ik het erg leuk vond, ik Wodan hier veel meer geschikt voor vond dan voor dressuur......en aangezien ik voornamelijk in het bos rijd kwam ik er achter dat deze troon toch echt een stuk lekkerder zat dan mijn dressuur kussentje haha !

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:49

oke...dan heb ik hoop :D ja echt leuk om te zien. ik heb zelf ook voor mijn paard een wat ontspannenere manier van rijden nodig, en wil ook eens iets anders proberen, dus lijkt me erg leuk om te leren.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:50

nou een vraag nog mschn ff offtopic maar...hoe krijg je op een breed paard een goede westernzadel want ben zoekende en die van jou lijkt ook wat ronder.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 15:52

Nou Wodan is idd niet de smalste hihi.
Ik ben toen naar Arthurs westernstore gereden in Vorstenbosch, en daar heb ik deze gekocht.
Al denk ik niet dat ik er nog 1 jaar mee vooruit kan, ben bang dat hij er dan is uitgegroied maar dat zien we dan wel......

Trouwens@Bollieke, voorlopig ga ik eens goed broekzakzitten haha!
Het valt me idd steeds meer op...

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:55

dankje wel voor de tip...zelfde pobleem hier straks, heb een jong paard en die word steeds meer bespierder...maar ik zal eens vragen bij arthur

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:57

ooooh leuk, nog meer alpenquarters.
en ik weet hoe moeilijk dat loslaten is, ik begin het nu door te krijgen na een half jaar. Maar ik heb dan ook een geweldige alpenquarter die het mij gewoon verteld als ik het fout doe. Loslaten, loslaten, loslaten, dat is het enigste wat ik onderhand hoorde de eerste paar lessen! Ze is nu zo gevoelig, dat ze al reagereert als ik mijn hand per ongeluk beweeg. Ze houd mij wel bij de les, hihi.
Ik heb ruim 25 jaar engels gereden, voor de fun een proeflesje western genomen en meteen besmet geraakt. Zelfs mijn stalgenootje gaat om!
Mag ik vragen van wie je nu les hebt?

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:59

ik heb ook zo'n brede rondgeribte maflinger zonder schoft. 2e hands kon ik echt niets passends vinden, dus de stoute schoenen maar aangetrokken en naar Arthur. Ik heb nu de continental equiflex met een extra full boom erin, speciaal voor brede paardjes.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 16:04

Ik heb momenteel geen les omdat ik in korte tijd door omstandigheden 2x moest verhuizen met Wodan.
Mijn vorige lesgever daar klikte het niet mee........

Ik heb toen via een keer hulp gehad van een goede westernruiter die me enkele tips heeft mee gegevan waarmee ik als een dolle aan de slag ben gegaan en nu merk ik dat het zijn vruchten begint te werpen.

Een nieuwe lesgever heb ik helaas nog niet gevonden, ik heb dan momenteel ook niet de beschikking over een auto voor voor de trailer, dat word wel gerealiseerd maar om iemand te vinden die aan huis komt izga onmogelijk.....dus tot die tijd gaan we nog lekker even door zo samen.
Hij is dan ook nog maar 4 jaar dus we hebben tijd haha!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:43

Ziet er leuk uit hoor :j

CQtie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:51

Bolieke en Wendy hebben goede tips gegeven. Probeer zeker de beugels 1 gaatje langer te zetten, dan ga je inderdaad dieper zitten en zal het makkelijker gaan in galop - ik heb nu de indruk dat je een beetje te verkrampt zit met de benen (het is een foto natuurlij), maar als je iets langer gaat zitten, kan je je benen langer maken tijdens de galop waardoor je ook meer relax kan zitten.....Ook bekken iets meer naar voren kantelen, gewoon iets relaxer zitten algemeen - ik weet hoe moeilijk het is, heb ook jaren klassiek gereden ...maar doe zo voort, je bent goed bezig....!!!!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:52

Voorlaatste rijfoto is echt schitterend, check dat achterbeentje! Hier zie je echt die rug loslaten en mooi bol worden. Alleen je ellebogen blijven buigen, desnoods je teugels iets korter nemen. Maar wat een leuke alpen quarter!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 18:36

Wat een leuke reacties allemaal, bedankt!

Ik ga zeker eens even met de beugels en het zakzitten werken, kijken wie of wat want ik heb idd problemen met de galop.
Ook het zitten in de galop gaat niet echt zoals het moet, heb daar wat moeite mee en ga idd steun op mijn bovenbenen zoeken........galop is ook nog ons moeilijke ding ;)

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 20:12

Ziet er leuk uit, hij begint op sommige foto's erg lekker te lopen :j Ik weet hoe moeilijk het is om na jaren van dresuur te rijden opeens je paard 'los' te laten :D In het begin nogal angstwekkend :+

Niet aanvallend bedoeld maar kan het zijn dat je zadel wat te ver naar voor ligt?

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 20:47

Ziet er al heel relaxed uit! Probeer dan zelf ook lekker relaxed te gaan zitten. Succes!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 22:18

@moonwalker,

helemaal niet erg want n je het zegt en ik kijk vind ik hem idd wat ver naar voren liggen!
Ik heb daar een handje van, dat is ook weer zo engels, bij die zadels vond ik de positie makkelijker te bepalen, zal er de volgende keer met rijden eens goed op letten, bedantk!
Laatst bijgewerkt door Woody2015 op 16-07-09 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt