[WN] mijn wedstrijd plaatjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paris20

mijn wedstrijd plaatjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 19:01

laatste tijd heb ik weer wat wedstrijdjes gereden, helaas niet met mijn eigen paardje maar wel met 2 andere toppertjes!
Ik moet nog heel veel leren en mijn houding is lang niet altijd netjes, maar goed hier leren we alleen maar van tog?
Hier wat plaatjes van mij met she's a comander.

(nee hoor ik ben niet nerfeus) hihi
Afbeelding
Afbeelding

En hier met golden machine, helaas geen arena rijfoto's.
Afbeelding

Beetje rommelig inrijden. (wat een houding :S)
Afbeelding

Wel een mooie close up.
Afbeelding
Comentaar is altijd welkom, mits normaal haha, ik rijd pas L5.
groetjes

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:25

Leuke fotos! Mooi truitje heb je trouwens!

paris20

Re: mijn wedstrijd plaatjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 20:15

tnks! die zwart witte? of die zwart oranje?

wgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 08:24

Ik vind dat je er netjes op zit (vooral die wedstrijdfoto)!
Ik vind je zwart/witte shirt het mooist.

paris20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 08:40

hoi hoi bedankt, ja ik kijk alleen soms een betje vreemt. zenuwen denk ik haha, ik heb nu genoeg punten voor de L4 maar ik zit nog niet mooi in de galop, mijn rechterheup komt teveel omhoog. iemand een iedee om dit op te lossen?

CQtie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:42

In de rechter- of de linkergalop ? Of in beide ?

paris20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 21:45

in bijde, ik dacht zelf mischien teveel spaning op mijn rechterbeen?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 07:12

paris20 schreef:
tnks! die zwart witte? of die zwart oranje?

Die zwart witte! ;)

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:45

Je houding komt erg geforceerd over, probeer jezelf iets meer los te laten in met name je rug en heupen...

paris20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 21:18

Nickas schreef:
Je houding komt erg geforceerd over, probeer jezelf iets meer los te laten in met name je rug en heupen...

hoi hoi bedankt ik ga er wat mee doen ;)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:52

leuke plaatjes. zeker dat eerste paard. is het een merrie? ( te zien aan de naam wel)
doet me erg aan een oud paard van een kennis van mij denken. misschien zus van dat paard..

je zit inderdaad wat stijfjes maar dat zouden de wedstrijdspanningen zijn. dat geeft helemaal niets.

paris20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 10:09

haha ja ik probeer altijd zo recht mogelijk te zitten, vooral omdat ik de neiging heb mijn schouders te laten hangen.
Ik heb nu genoeg punten behaald om naar de L4 te mogen maar ik ga nog niet omdat mijn galop niet netjes genoeg is, vind t dan niet goed genoeg voor de L4 haha dan laggen ze me uit.
Op stal noemen we het al mijn jostiebeen haha. groetjes

CQtie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 14:16

Hallo,

Wat je vooral goed moet doen is recht boven het zwaartepunt van je paard te gaan zitten en probeer dan altijd om op beide zitbeenknobbels te gaan zitten.
Schouders, bekken en enkels op één lijn boven het zwaartepunt van je paard. Als je goed zit dan zou je eigenlijk nog net de punt van je schoen moeten zien.
Relaxe houding, diep in het zadel en lange benen.
In Western gaat het paard altijd het gewicht van de ruiter volgen, dus het minste dat jij je balans verzet krijg je een reactie bij je paard.Probeer te denken aan lange benen en probeer je in gedachten te houden dat je op een rechtgesteld paard je ook op beide zitbeenknobbels of broekzakken zit.
Hou je rug recht, iets doorgezakt,bekken licht naar voor gekanteld, schouders naar achter en kin omhoog - ga nooit gaan leunen naar de kant waar je heen wil, want dan gaat je schouder ook zakken, zal de overstaande heup ook meekomen en valt je paard mee naar binnen.
In principe blijft je lichaam altijd recht op het paard bij de meeste oefeningen (body-control) - je stuurt met je benen en teugels en je rijdt met je zit.
Bij het aanspringen in galop niet naar voren duikelen, blijf recht zitten - vraag lichtjes stelling met je binnenbeen (effe bumpen) en vraag dan de galop door je buitenbeen naar achter te leggen en een kusje te geven. Je binnenbeen hou je weg van je paard en je gewicht ligt meer op de binnenzitbeenknobbel.De buitenteugel is altijd begrenzend en bij de hals van je paard, met je binnenteugel vraag je wat stelling en wijs je de weg (als je op 2 handen rijdt) - laat je binnenteugel nooit lager dan de buitenteugel zakken.
Maar vooral - denk aan de 2 zitbeenknobbels bij het rijden en probeer relax te blijven zitten, benen lang en zonder spanning.Eén maal je paard in galop moet je in principe enkel waakzaam blijven en druk geven wanneer nodig - voor de rest gewoon diep gaan zitten, schuif mee in het zadel en hou je benen lang.
Alvast veel succes - en je weet - oefening baart kunst en zij die lachen vergeten één ding : ze hebben ook ooit in jouw schoenen gestaan ;) Laat ze maar lachen en blijf gewoon verder werken op die body-control !!

paris20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 16:53

tnks ik ga jullie tips zeker gebruiken! haha hopelijk gaat t me snel wat beter af

wups81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 23:35

ik vind je truitje helemaal geweldig
geniet echt om dit soort mooie foto's te zien