[WN] Joy Starduster @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JoyRider

Joy Starduster @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 09:03

Na 6 jaar bijrijder te zijn geweest heb ik in januari Joy van mijn vriendin gekregen. Omdat we tegen aardig wat problemen opliepen met rijden, die met massage, fysio en behandelingen van een osteopaat niet opgelost waren en waarvoor we geen aanleiding hebben gevonden op foto's en een scan, heb ik bij Joy een thermoscan laten doen. Hier kwam uit naar voren dat ze enorm warme achterhoeven had en er waren enkele spots op haar rug te zien :(:) We hebben in januari de ijzers er onderuit gehaald omdat dit de oorzaak kon zijn van de warme hoeven. Ook is er een (andere) osteopaat bij geweest en die gaf aan dat haar rug flink vast zat. Vandaar ook de vele problemen met rijden. Een paar maanden later is er opnieuw een scan gemaakt en er was niks meer te vinden *\o/* Ook met rijden merken we ontzettend veel verschil. Ze valt nog wel op links naar binnen en op rechts naar buiten, maar dat zullen we er nu uit moeten gaan rijden.

Voorwaarts drafje

Ontspanning..

En voor wie er zin in heeft ;) voor de behandelingen zag het er zo uit:

Het is helaas op youtube niet zo goed te zien, maar ze beweegt zoveel meer :j

hennyvanamon

Re: Joy Starduster @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 09:09

ja hoor je ziet wel degelijk verschil wat goed zeg, op naar nog betere prestatie,s .

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 09:12

Ziet er ontspannender uit!!! Het orenspel is ook beter. Ik heb ook deze ervaringen met een GOEDE osteopaat. Ik merk ook zoveel duidelijk verschil met mijn paardje. Ik laat hem dan ook gewoon standaard 1x per half jaar komen voor een "APK".

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 09:13

Je ziet zeker wel verschil! Ze loopt minder kort en veel rustiger (op die oude filmpjes loopt ze onrustiger en met haar hoofd meer te bewegen). Leuk dat je zo'n verschil ziet! Toch heerlijk dat ze nu zo de goede kant op gaat!

Super!

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 09:26

Ik durf na vijf jaar tobben gewoon niet te geloven dat het echt een normaal paard is :o Het vervelendste vind ik nog dat we Joy wel hebben laten behandelen, alleen waarschijnlijk niet door de juiste mensen ....

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 10:38

Joy, maar je kan als 'leek' toch nooit zeker weten of je de juiste behandelaar hebt, dat blijft volgens mij altijd de ellende als paardenbezitter, die eeuwige zoektocht naar het juiste. :(:)

Ik vind vooral het tweede filmpje fijn, dar leek ze ook losser dan het eerste filmpje in haar lijf, maar ik moet zeggen dat het niet heel makkelijk te zien was omdat het beeld beetje vaag is :o

Hoe is haar gedrag verder tegenwoordig, geeft ze ook aan dat ze lekkerder in haar vel zit?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 10:43

JR er zijn maar weinig stuurse paarden, bijna altijd zit er ergens iets niet lekker, zo jammer dat ze dat niet even vertellen kunnen

je ziet goed verschil, het ziet er gewoon lekkerder uit, prettiger en volgens mij zit jij nu ook fijner, kun je haar makkelijker uitzitten
ze loopt inderdaad constanter en lekker ontspannen
ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de galop :P

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 10:44

Ja, ze is echt veeeeel relaxter :j Ze wordt ook minder heet, omdat ze geen pijn meer heeft :j

Maar inderdaad, je weet niet wat de juiste mensen zijn :n En over de osteopaat die ik eerst had zijn anderen weer wel te spreken. Onze eerdere smeden hebben altijd gezegd dat Joy nooit zonder ijzers kan, terwijl de smid die ik nu heb zegt dat het geen probleem is. En wat uiteindelijk de waarheid is zullen we pas weten als het fout gaat zonder ijzers, als dat gebeurt. Maar ja, als je paardje pijn in d'r voetjes heeft, dan moet je wat :(:)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 10:45

Ik ben het helemaal met Jottum eens :j . Als we zelf alle wijsheid in pacht hadden, dan hadden we geen DA, osteopaat e.d. nodig.

Super dat het nu zo goed met Joy gaat *\o/* !!
Je ziet wel degelijk verschil :))

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 10:47

Eehhh .. galop .. :P We werken eraan :D Ze springt ondertussen beide kanten goed aan en is na de overgang naar draf weer snel rustig: ze bleef altijd ontzettend heet...

Jij gaf bij het vorige filmpje aan iets te zien Spatter: bedankt nog daarvoor :* Wij dachten dat we er waren, maar zijn door onder andere die opmerking toch weer verder gaan zoeken :j

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 10:49

Wel aan Ricky laten zien he WD, kan hij trots zijn op zijn kind :D

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 10:50

Wat ik vooral erg goed vind is dat je bent door bent blijven zoeken +:)+ Want 5 jaar is erg lang en zal erg veel frustratie met zich meegebracht hebben.

En tja, die ijzers.. Das ook al zo'n discussie op zich. Maar ze is nu toch al een paar weken zonder? En jij merkt geen verschil/verslechtering, dan lijkt me duidelijk dat het goed voor haar is.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 10:52

ik ben vooral voor joy heel blij dat jullie zijn blijven zoeken :j

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 10:57

Soms moet je gewoon de juiste mensen even tegenkomen, want heel eerlijk gezeg heb ik er net nadat ik haar had gekregen over gedacht haar lekker in de wei te zetten en niks meer met haar te doen: zo rot liep ze |( Kon wel janken :o Maar na die thermoscan is het echt alleen maar beter gegaan :j Want bij de kliniek was dit euvel er niet uitgekomen :n Die rug was wel opgelost geworden, maar die voeten niet ..

Joy is eind maart van de ijzers af gehaald en tot op heden heeft ze geen dag kreupel gelopen. De temperatuur is ook weer normaal :j We kunnen gewoon over het harde als we buitenrijden en ze is niet gevoeliger op steentjes dan met ijzers. En ze is haar benen weer normaal gaan bewegen toen ze van ijzers kwam :j Volgens de smid had het te maken met het vast komen te staan van het hoefkatrol door de ijzers.

Maar ja, zonder ijzers kan ze haar reiningcarriere wel vergeten natuurlijk :(:)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:04

je hebt ook hoefschoenen met slidingijzers :P
of dat wat is, weet ik niet

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:04

JoyRider schreef:
Wel aan Ricky laten zien he WD, kan hij trots zijn op zijn kind :D

Uiteraard :))

JoyRider schreef:
Maar ja, zonder ijzers kan ze haar reiningcarriere wel vergeten natuurlijk :(:)

En ook dan is Ricky nog steeds trots op zijn dochter :D

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:05

Ze ziet er nu lekker evenwichtig uit JR!
Enne, voor je het weet hebben ze sliding-hoefschoenen op de markt, joh... kun je die reining weer oppakken. Oh, zie net dat spatter zegt dat die er al zijn..

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 11:17

_O- Joh, Joy is helemaal geen carrieretype :D Mijn vriendin vindt trail erg leuk om te doen en ik race graag door het bos: dus we hebben geen ijzers nodig :D

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:37

Joh JR dat ziet er hartstikke goed uit!! Ze loopt heerlijk ontspannen en is gewillig.
Wat fijn dat je de oorzaak te grazen genomen hebt en je paardje daar nu zoveel baat bij heeft!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:05

Zoo hee! Ik zie wel degelijk verschil, Joy loopt een stuk meer ontspannen, het hele plaatje is gewoon een stuk relaxter ! Super, wat moet het ook lekker zijn voor Joy :j

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:25

spatter schreef:
je hebt ook hoefschoenen met slidingijzers :P
of dat wat is, weet ik niet

Oh, dan is er ook nog hoop voor ons! _O-
Ik wil eigenlijk helemaal nooit ijzers onder Blue, maar ben nu wel begonnen met de reining wat op te pakken, kijken of hij (en ik) dat wat vinden.

Wel super dat Joy het zonder ijzers ook zo goed doet. Lijkt me als ze niet zonder ijzers zou kunnen, je dat snel merkt.

4pleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 13:02

wauw wat een verschil zeg! Wat fijn dat je eindelijk de oorzaak hebt gevonden en vooral dus dat je bent blijven zoeken!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 13:06

Je ziet zeker wel verschil, kan me voorstellen dat je het vooral ook goed voelt.

Super hoor! +:)+

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 13:17

Wat ziet het er lekker relax uit JR!! :j
Héél duidelijk verschil met de onderste 2 filmpjes!!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:25

Het ziet er super uit!
Ze loopt echt lekker nu :j

Fijn om te kunnen vergelijken of niet?