[WN] Crystal@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BuckyLove__

Crystal@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 13:03

Hey,

Onze Crystal is nu al een goed 1,5 maand onder het zadel en het vordert echt heel goed.
We hoeven van te voren al niet meer te longeren en kan al los galoperen.
Het enigste probleem bij ons is dat ze nog niet recht kan lopen, maar hier word hard aan gewerkt.
Mijn probleem is, is dat mijn houding verkeerd is aangeleerd, ik moet dit dus weer afleren. (Ik heb een holle rug en ik moet een bolle rug hebben)

Nou ja, hier de foto's
Hou je commentaar positief en niet afkraken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier zie je heel goed mijn holle rug:
Afbeelding

Afbeelding

Hier proberen recht te houden
Afbeelding

Afbeelding

Whooo zie die manen
Afbeelding

Afbeelding

een stop vanuit een actieve draf
Afbeelding

Afbeelding

En terug naar huis
Afbeelding

En dan nog haar lekkere kont :9
Afbeelding

Doranne

Re: Crystal@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 13:08

Even voor de duidelijkheid, het is mijn pony, maar ik heb mijn zusje gevraagd om haar in te rijden.
Geen waanideën krijgen ofzo hoor :P

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 13:10

Ik denk dat jullie les nodig hebben...

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 13:10

Hij lijkt vrijwel op iedere foto contra te lopen, lijkt me niet de bedoeling. En ik vind je stopfoto niet direct vriendelijk overkomen, je hangt echt in die teugels zo kan iedereen natuurlijk een stop maken. Wel een leuk paardje :)

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 13:12

melissa_b schreef:
Ik denk dat jullie les nodig hebben...

Wij krijgen les hoor, wat denk je zelf?
Ik ga niet zomaar leuk een paardje inrijden

@theeglas: Ze loopt niet contra, is denk ik momentopname ofzo.
Ja, ik zie het, mijn zusje hangt in de teugels. Foei foei toch

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 13:17

Je geeft aan dat het paard niet recht loopt.. maar wat me opvalt is dat je het paard zelf naar buiten trekt!
Heb je les? Want een paard zonder begeleiding inrijden vind ik een beetje onverantwoordelijk..
Het ziet er best rommelig uit namelijk..

Edit: zie dat je les krijgt. Hoelang rijd diegene al western? ;)

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 13:18

hahah ik dacht van niet..
Anders laat je een 'groen' paard nog geen stop maken....

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 13:21

Onze trainster rijd al haar hele leven western.
Het paard trekt haar hoofd zelf naar buiten, maar mijn zusje moet een lichte druk op de teugels houden, daardoor lijkt dat.
Maar dan moet ze natuurlijk wel haar binnenbeen erbij houden.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 13:23

Maar wat ik zie op de foto is dat ze het paard zelf naar buiten trekt met haar buitenhand.

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 13:25

welke foto bedoel je?
dan kan ik even meekijken

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 13:30

4 lichtjes. 6,7,8,9 is ook nog lichtjes, maar het lijkt dus alsof het niet goed gecorrigeerd wordt snapje. ;) En op de laatste zie je het ook ;)

Edit: 4 niet sorry. Maar op de rest vd foto's zie je dat ze haar buitenhand omhoog tilt.
Laatst bijgewerkt door TiaraBungy op 24-05-09 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 13:31

Om te beginnen: erg leuk paardje, jullie zien er leuk uit samen. Helaas zijn er toch een paar puntjes die ik wat minder vindt.. De snaffle hangt veel te hoog, ze glimlacht erdoor, die moet minstens twee gaatjes lager hangen. Ook rijdt je haar naar mijn mening te weining, dwz het ziet er imo uit alsof je haar maar wat rondjes laat hobbelen zonder daadwerkelijk te werken met je paard. Ook bij een jong paard en ook in western is dit geen slechte zaak. Ik zie nergens aangegeven stelling, en zoals al is gezegd loopt het paardje veel te veel in contra, hierdoor wordt ze scheef op den duur. Dus werk aan de stelling, dit kan ook prima met losse teugel! Binnenteugel van de hals, buitenteugel tegen de hals en buitenbeen naar achteren en dat aanhouden. Laat haar veel op de tweede hoefslag lopen zodat ze geen steun heeft aan de wand, deze misbruikt ze nu namelijk behoorlijk. De 'stop' foto deed me slikken, ze is net ingereden, reageert nog niet op neckreining, zit of wat dan ook en dan probeer je er al een stop uit te persen, niet op zit maar op teugel? Dat is een beetje een rare zaak. Hebben jullie ook les samen? Dat lijkt me voor het corrigeren van jou houding goed en ook omdat je met een jong paard bezig bent is een objectieve derde nooit een slechte zaak. Kortom, er zijn nog wat puntjes om aan te werken maar met wat les en wat tijd gaat dat helemaal goed komen. Veel succes nog!

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 13:32

Dat stoppen vanuit een actieve draf snap ik ook niet.. Dat kan nog wel even wachten toch? verder vind ik het er wel goed uit zien hoor voor dat hij nog niet zo lang beleerd is.

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 13:36

ah ja, in de galop was het me nog niet opgevallen.
Maar dan wil Crystal naar binnen toen en dan moet mijn zusje haar naar buiten sturen.
Maar je ziet wel dat ze haar been er ook bij legt, dus ze is niet alleen met het bit bezig.

Foto 6 is van op een volte, dan moet ze iets naar binnen met haar hoofd.
Ze mag alleen haar hand wel wat hoger doen dan zie ik net.

@ Lara_silver: We werken met haar hoor, ook veel op de 2de hoefslag etc. maar daar zijn helaas geen foto's van.
We rijden ook veel voltes etc.
Het is ook helemaal niet de bedoeling dat ze zo stopt, dat doet ze vanzelf..

BuckyLove__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 13:41

dank je allemaal voor de tips,, ik zal er aan werken

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 13:43

shadomagic schreef:
Maar dan wil Crystal naar binnen toen en dan moet mijn zusje haar naar buiten sturen.
Maar je ziet wel dat ze haar been er ook bij legt, dus ze is niet alleen met het bit bezig.

@ Lara_silver: We werken met haar hoor, ook veel op de 2de hoefslag etc. maar daar zijn helaas geen foto's van.

Niet verkeerd bedoeld, maar de ts (jou zus lees ik net) hangt behoorlijk ferm aan de teugels op die foto. Vind het daarom ook moeilijk te geloven dat het paardje het zelf doet eerlijk gezegd...

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 13:45

Lara_Silver schreef:
shadomagic schreef:

Niet verkeerd bedoeld, maar de ts (jou zus lees ik net) hangt behoorlijk ferm aan de teugels op die foto. Vind het daarom ook moeilijk te geloven dat het paardje het zelf doet eerlijk gezegd...

Ja, het viel me zelf ook al op.
Is helaas de enigste foto die ik daarvan heb, want normaal hangt ze er niet zo heel fel in, ze trekt wel iets, maar nooit zo hard.
Misschien deed ze dat omdat ik een foto wilde trekken ofzo...
Maar ze gaat er wel op letten, daar ga ik voor zorgen

_sannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 13:47

Leuke pony, het lijkt alsof hij door je binnenbeen valt. En probeer je hakken uit te drukken.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 13:49

shadomagic schreef:
Is helaas de enigste foto die ik daarvan heb, want normaal hangt ze er niet zo heel fel in, ze trekt wel iets, maar nooit zo hard.

Ok.. Die stop die komt er namelijk wel, straks op de goede manier. Nu op dit moment is dat alleen maar nog forceren. Dus idd er op letten. :)

BuckyLove__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 13:50

_sannee_ schreef:
Leuke pony, het lijkt alsof hij door je binnenbeen valt. En probeer je hakken uit te drukken.

dank je . ik zal er aan werken:)

BuckyLove__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 13:51

Lara_Silver schreef:
shadomagic schreef:

Ok.. Die stop die komt er namelijk wel, straks op de goede manier. Nu op dit moment is dat alleen maar nog forceren. Dus idd er op letten. :)

ik zal er opletten

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 14:50

Hey meiden,
Het voornaamste lijkt mij nu (zoals al eerder is gemeld) het paardje recht te houden. En een rustige evenwichtige galop te ontwikkelen met je paard. Tot die tijd zou ik de stops achterwegen laten. En misschien is het slim om samen met je trainer te gaan rijden, zodat foutjes die erin sluipen meteen gecorrigeert worden.
alleen maar tips he, begrijp me niet verkeerd!

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 14:55

Je hebt nu van andere bokkers al hele goeie tips gekregen... Leer eerst maar met neckreining rijden en zorg dat ze recht word voordat je een stop maakt... ;)

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 15:45

Leuk paard! Wat voor bloed zit erachter?

Allereerst; Je hoeft echt niet met een bolle rug te rijden hoor, als je maar recht zit :)
Omdat het paard nog geen evenwicht/balans heeft en daarom zo loopt te zoeken, zou ik vooral rechte stukken gaan rijden, op de tweede hoefslag. Desnoods ga je op de A-C lijn heen en weer rijden of verticaal 'van hand veranderen'. Ook kun je natuurlijk, mits vertrouwd, naar buiten gaan met het paard, laat je paard maar evenwicht vinden! Op een volte krijgt het er daar geen kans voor. Om gelijk al met stops en galop bezig te zijn vind ik een beetje overbodig wanneer er nog geen balans is.

Verder een leuk paard, een combi die beide nog veel moeten leren. Veel succes ermee, enneuh, vaker foto's plaatsen hoor! :))

BuckyLove__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 16:07

Klaasje schreef:
Leuk paard! Wat voor bloed zit erachter?

Allereerst; Je hoeft echt niet met een bolle rug te rijden hoor, als je maar recht zit :)
Omdat het paard nog geen evenwicht/balans heeft en daarom zo loopt te zoeken, zou ik vooral rechte stukken gaan rijden, op de tweede hoefslag. Desnoods ga je op de A-C lijn heen en weer rijden of verticaal 'van hand veranderen'. Ook kun je natuurlijk, mits vertrouwd, naar buiten gaan met het paard, laat je paard maar evenwicht vinden! Op een volte krijgt het er daar geen kans voor. Om gelijk al met stops en galop bezig te zijn vind ik een beetje overbodig wanneer er nog geen balans is.

Verder een leuk paard, een combi die beide nog veel moeten leren. Veel succes ermee, enneuh, vaker foto's plaatsen hoor! :))

ja ik moet ook op de 2de hoefslag lopen, maar dan gaat ze meestal nog naar binnen, maar toch bedankt voor tips:) ik zal er aan werken
en ik zal zeker nog fotos maken als het wat beter gaat :)