[WN] 6e western rijles van Lynda! foto's en filmpjes!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

trickywonder

6e western rijles van Lynda! foto's en filmpjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 06:41

Jaaa Susan bood aan om te komen kijken en foto's te gaan maken van onze 6e westernles!
Lynda wordt 18 april 18 en heeft vroeger vooral beginnerslessen gelopen op de manege, later werd ze gekocht als gezinspaard en reed ze buitenritten, later zelfs endurance en voor de kar. en nu volgt ze sinds kort een cursus western haha
Lynda leek zich dat ineens te realiseren en had niet zoveel zin. Ik moest er erg aan rijden om haar netjes over de hoefslag te krijgen, stelling en aanleuning te houden en bij iets moeilijks als de sidepasses ging ze lekker in staking.

en toch zijn de foto's wel erg mooi geworden!
Vol trots laat ik ze dan ook zien!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
op de cirkel
Afbeelding

Toen gaf ik aan dat ik moeite had met de sidepasses... Ze neemt haar achterhand slecht mee. Dus moesten we eerst maar eens kijken hoe een wending om de voorhand ging. Juf legt het uit. (koppie naar binnen vragen, stelling, achterhand wegrollen)
Afbeelding
http://i87.photobucket.com/albums/k124/ ... 009045.jpg

aaah wat een lieve mooie pony!
Afbeelding

Nadat we de sidepasses (poging tot) hebben laten zien luisteren we naar de juf. Wat ging hier mis????
Afbeelding
Ik bleek haar te krap op de balken te parkeren en de voorhand wel erg los te laten waardoor ze ook zo over haar schouder weg kon lopen, daarbij zit ik alvast scheef zodat ik haar haast aanspoor om scheef tegaan... Lynda luisterde dus perfect naar mijn hulpen! mijn hulpen moeten anders.

Dus opnieuw! Met de juf erbij!
Klaarstaan, recht gaan zitten.
Afbeelding
Afbeelding
en weer terug!
Afbeelding
Toen kwam het... naar rechts. AAAH dat is mijn moeilijke kant! Staking!
Afbeelding
tja... zoals het een échte fjrod betaamd natuurlijk... ::roll:
http://i87.photobucket.com/albums/k124/ ... 009069.jpg
juf helpt duwen... :eeeek:
Afbeelding
En dan lukt het tóch! knap paard!
Afbeelding

ook nog wat filmpjes!
De walk op een cirkel. sjonge jonge dan moet je letten op aanleuning en stelling, kijken waar je heen wilt. en dan heb je 1 ding goed en dan verslapt de rest... haha Ik vind het nog best lastig hoor.
http://www.youtube.com/watch?v=9ijUVk9YQc8

En dan in jog.. nóg een graadje moeilijker, nu ook nog letten op constant tempo.. en dus aanleuning, stelling, kijken waar je heen gaat, bumpen, loslaten enz.
http://www.youtube.com/watch?v=0PZnE0-b0Fg

ons huiswerk is:
allereerst een lekkere bosrit gaan maken! Om Lynda weer wat te motiveren.
En dan de sidepasses, cirkels en een wending om de voorhand proberen.
Genoeg te doen!

Susan bedankt voor de mooie foto's! :j

be kind! we zijn beide nog beginners wat westernrijden betreft. ;)

garny95

Re: 6e western rijles van Lynda! foto's en filmpjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 06:50

heel leuk om een een westernles te zien, vooral dat duwen, leuk opgelost evenals de manier om je paard weer wat te motiveren.
Ligt je zadel verder wel goed, jij lijkt erg op voor te zitten ?
succes met je fjord en de westernlessen !

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 08:49

Leuke foto's, zo te zien heb je veel plezier. Ook ik denk dat je zadel zeker een handbreedte teveel naar voren ligt. De boom, dus niet perse het leer daarvoor, moet achter de schouder liggen. Succses!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 11:47

Leuke Fjord!
Het zadel lijkt me ook aan de kleine kant voor jou, je benen komen daarom niet goed te liggen..

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 17:15

Ja dat duwen hahah alsof je tegen een blok beton staat te leunen hoor hahaha Ik ben ook blij dat we zorgen dat L:ynda gemotiveerd blijft. Ze is toch al wat ouder en heeft al heel hard gewerkt in haar leven. Het moet wel leuk blijven voor alle partijen! :j

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 18:30

Leuke Fjord +:)+ Jullie zijn leuk bezig :j
Ik vind ook dat je zadel te ver naar voren ligt, komt misschien ook door de rigging? Als je het zadel zo'n 10 cm naar achter legt, kan Lynda haar schouders beter gebruiken en kan jij je benen waarschijnlijk wat beter onder je houden. :)

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 19:41

Wat een leuke foto's van jullie weer! :) Lynda is lief!! :*
Wat het zadel betreft ga ik mee met wat er al gezegt is hier maar verder erg plezierig om te zien en te lezen allemaal hoeveel lol jullie samen hebben!! +:)+

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:28

TW Je bent lekker bezig zeg. Evelien van Eurohorse is er toch op de NTR dus je kan altijd bij haar even om raad vragen wat betreft je zadel. Wat! Susan als fotografe, zeg eens.........met welk apparaat?

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 21:02

Bedankt voor de racties!
nou dat is wel een goeie tip Rob. zal eens kijken! :j

En voor alle anderen: Naar mijn idee ligt het namelijk wel goed, heb er meerdere instructrices en ook een zadelhandelaar naar laten kijken.
Meerdere zadels op gehad. Lynda heeft 1 onderontwikkelde schouder. Andere zadels vallen daar overheen en gaan dus scheef liggen. buildups geprobeerd maar die pakken meteen 2 schouders aan wat het probleem dus niet oplost. Dit is een flexibel zadel met losse panelen van heel soepel leer. het vouwt om het paard heen. Er zit geen druk onder. Alleen bij de pommel die dus netjes bij haar goeie schouder in het kuiltje valt achter de schouder. Verder gebruik ik nu pads met verwisselbare hoezen. Aan de kant van haar onderontwikkelde schouder ligt nu een extra shabrakje ter opvulling. Dit is echt de beste oplossing voor ons. Het zadel schuift niet. Lynda toont geen pijn of druk tijdens en na het rijden.

Daarnaast is het een erg klein zadeltje en roundskirt. Pony zonder schoft en lange rug. (rastypisch)
Dit toont ook anders natuurlijk.

Nou ja, vind het jammer dat ik altijd commentaar krijg op mijn zadel en veel minder op het rijden...
Ik handel naar eer en geweten. Let erg op wat zadels betreft en ik weet wat ik voel als ik mijn hand onder het zadel en bij de schouders leg .
Ik ga mij verder niet meer verdedigen. I rest my case ;)
Laatst bijgewerkt door trickywonder op 03-04-09 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 21:05

oh ja! het apparaat! mijn apparaat heeft ze gebruikt! een compact camera: panasonic DMC-TZ4 Lumix.
Zitten mooie standjes op ;) en 10x zoom.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:15

oke dan nog even over je rijden....de eerste foto's zien er relaxed uit al vind ik dat hij van voor te zwaar belast wordt door het gewicht ( zadel ligt wat naar voren, al over gehad ) op de andere foto's komen je hulpen erg grof over, dan kan veel minder en subtieler en dan doel ik op het verplaatsen van je gewicht en het bit op de stakingsfoto, verder denk ik dat de sporen af mogen en gewoon een zweepje gebruiken als het nodig is.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 11:11

Ik vind jullie een hartstikke leuke combinatie! Je bent leuk met haar bezig en ik hoop dat je tijdens het rijden haar ook beter door laat draven en niet altijd de langzame draf laat doen. Dit gaat haar zeker ten goede komen in haar bewegingen.

Afbeelding
Geweldige foto, hoe ze hier om kijkt is smeltend mooi! Haar uitstraling is helemaal goed! Kan me helemaal voorstellen hoe gek je op haar bent!

Deze foto laat ook heel mooi zien dat je zadel te ver naar voren ligt. Ik begrijp uit je reactie dat ze een onderontwikkelde schouder heeft, nog meer reden om er voor te zorgen dat het zadel goed komt te liggen. Zoals het zadel er nu bij ligt belemmert het haar schouders juist meer om goed/vrij te kunnen bewegen. Je zou Mac eens moeten vragen, die heeft van die Correctorpads, daarmee kan je de pad opvullen op plaatsen waar het nodig zou zijn. Naar mijn idee voor jullie een hele goeie oplossing! Plus dat als je zadel op de juiste plek ligt (verder naar achter) het gewicht van de ruiter beter verdeelt wordt.

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 13:37

Ja prachtige foto he? dan ben ik ook echt verliefd hoor!
In het bos zet ze echt de turbo erop. dus daar maken we graag gebruik van op buitenrit! :j (vadaar dat het ook als huiswerk opgegeven werd haha)
In de bak is ze uit zichzelf al veel slomer. ik moest haar juist meer voorwaarts rijden. ze was niet vooruit te branden.. ik had deze les dus zelf ook het gevoel dat ik er erg aan moest rijden. voor en achter. tempo en aanleuning en stelling. ik had mijn handen vol.. Maar toch geeft het wel al een mooi plaatje zeker als je bedenkt dat dit dus na 6 lessen is!

ok die correctorpads kan je dan ook echt aan 1 schouder dikker maken? Verkoopt zij die?
Ik zie zo geen speciale site bij haar profiel
zou een goeie tip kunnen zijn!

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 21:27

Nou zeker hoor, ik vond het er fijn uit zien, af en toe is ze wat Fjords zo op de foto :+ Maar ik geniet met je mee als ik jullie zo bezig zie, jullie zijn een leuke combi!

Nee hoor Mac verkoopt ze niet maar weet er wel een hoop van en heeft ze zelf. Ik stuur haar wel een PBtje met een link naar je topic ;) Er zijn er vast meer die bekend zijn met die pad maar weet het van Mac.

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 21:44

.........en ook Mac is op de NTR! Eén groot feest........... *\o/*

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:18

Volgens mij is het deze website trickywonder en op bokt zijn er ook wat topics over....

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 16:36

Nou, Mac kan zelfs de Corrector Pad meenemen naar de NTR zodat trickywonder hem kan proberen ;-) .
Dan kun je ook meteen voelen of hij doet wat hij moet doen of dat hij kan gaan doen wat hij moet doen :P .
Geen probleem hoor!

Marije87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:03

Jaaa Lynda! Ze ziet er goed uit, en die ene foto is inderdaad een *smelt* foto!

Wat je zadel betreft; ik weet zeker dat je inderdaad naar eer en geweten handelt :), maar ik denk ook dat het te ver naar voren ligt. Gil heeft ook 1 onderontwikkelde schouder, maar mijn zadel ligt er wel achter, juist om die schouder de ruimte te geven om te ontwikkelen. In mijn ogen hoeft dat niet de reden te zijn om een zadel dus verder naar voren te leggen. Maar goed, ik denk dat er nu wel genoeg woorden aan vuil zijn gemaakt niet? :)

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 06:17

Mac schreef:
Nou, Mac kan zelfs de Corrector Pad meenemen naar de NTR zodat trickywonder hem kan proberen ;-) .
Dan kun je ook meteen voelen of hij doet wat hij moet doen of dat hij kan gaan doen wat hij moet doen :P .
Geen probleem hoor!

graaag!
(Ods/Rob wijs jij Mac dan aan voor mij? of mij aan Mac? hahah)

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 08:32

Dan weet ik meteen waarom er zo ongegeneerd naar mij wordt gewezen die dag >;) :D

Verder heb ik een best-wel-herkenbaar paard denk ik: Pepsi uit mijn profiel ;-)

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 09:18

Zullen we langs de route een stuk of 100 "Mac Wanted" posters ophangen? 8-)

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:22

whoehahah een mac is zeker wanted in omgeving appelscha maar dan wel die met die gele M

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 11:27

hahaha goed idee! zowel van Rob als susan!
mmm samen met lynda door de drive! dat lijkt mij een mooie opdracht! :P

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:31

Woei! Nou je leest het: gewoon de gouden M volgen trickywonder, dan komt het vanzelf goed met die pad :P

sabjehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:15

Wat vind ik dit leuk om te zien!
Ik wil namelijk ook westernlessen gaan nemen met mn fjordje,en dan is dit wel heel erg leuk om te zien!

Echt een heel leuk team jullie 2!