simodi schreef:Een tijdje bitloos rijden misschien?
Gzien de leeftijd zal hij nog aan het wisselen zijn en dus daarom lastig in de mond zijn. Heeft de DA of paardentandarts er al naar gekeken, dat is een van de eerste dingen die je zou moeten doen ...
Als je zadel te wijd is los je dat eigenlijk niet op met zo'n extra dekje. De pasvorm moet gewoon goed zijn, het is dan jammer dat je misschien nu een ander zadel moet hebben en later weer inruilen als hij meer bespiering heeft gekregen, maar dat is beter dan met een te groot zadel rijden. Paarden in de groei kunnen nou eenmaal niet van jongs af aan met hetzelfde zadel toe als ze nog in ontwikkeling zijn. Ter groot zadel is net zo slecht als te klein ...
Verder wel leuk dat je met je haf western rijdt! Veel plezier zo samen. Al enig idee welk discipline je wilt gaan doen?
nou hij is heel zacht in de mond, alleen als hij even lekker eigenwijs is pakt ie het vast en doet wat hj wil..
even over mijn zadel. dit is in een half jaar tijd ook al mijn tweede. mijn eerste zadel heb ik maar 4 maanden mee gereden en toen was hij er uitgegroeit.
toen heb ik deze gekocht, ik moet alleen even een build up pad komen , dan ligt het wel goed..
maar heb nog geen tijd gehad om naar vorstenbosch tegaan
tandarts afspraak is onderweg. gaat helemaal goed komen, bedankt voor de reacties