Maar, dit neemt niet weg dat het nog erg jong is om in te RIJDEN.. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar, dit neemt niet weg dat het nog erg jong is om in te RIJDEN.. DubbelDun schreef:TiaraBungy schreef:Gelukkig zijn er ook in de westernsport mensen die wijzer zijn, maar het overgrote deel weet niet beter c.q. wil niet beter weten en volgt het voorbeeld van 'grote broer' Amerika. Al het goede komt immers daar vandaanWaarom gelijk de westernsport zo negatief beoordelen..?
Ik zie dat je zelf ook western rijd.. En er zijn mensen in de westernsport die dit NIET doen.. Dus het verschilt per persoon..![]()

In Amerika heb je ook lieve mensen.. (denkend aan haar tante
) TiaraBungy schreef:Ik had wel gelijk over de knieeenMaar, dit neemt niet weg dat het nog erg jong is om in te RIJDEN..

Cheveyo schreef:TiaraBungy schreef:Ik had wel gelijk over de knieeenMaar, dit neemt niet weg dat het nog erg jong is om in te RIJDEN..
ook niet zelfs
Knee bones 1,5 - 2.5 years
verder is het ieder voor zich zelf dat is bij alles zo
Dinopino schreef:linda arnold wat heeft tempo met opbouw van botten te maken?? En wat heeft het voor zin om een paard 10 minuten te longeren. Dat is veel ste kort om iets van spieren en balans op te bouwen.
Dan kan je het net zo goed helemaal laten
Shyla25 schreef:10 min is misschien te kort voor opbouw enzo maar niet voor routine op te bouwen en een band met je dier
horse_girl schreef:Dit is echt te vroeg, waarom moet dat allemaal nu al? Laat het paard nog ff lekker paard zijn, tijd om te leren en te rijden is er nog genoeg! Om dan voorzichtig op te bouwen tot 9 jaar zoals Shyla25 is dan misschien wat naar het andere uiterste, maar je kan beter wat zuiniger zijn en lang plezier hebben van je paard dan je paard verslijten omdat je het geduld niet hebt.
Ariebren schreef:Tuurlijk wordt ze gelongeerd.
3 tot 4 keer per week.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AALBNNN6.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VLVJZSVJ.jpg
Het paard als disposable object!! 
Fietsen, ponying, wandelen, in hand trail: perfect! 
Wranglerbutt schreef:@Ariebren: zelden zulke nonsense gehoordHet paard als disposable object!!
Mijn persoonlijke mening: Niks mis met je (jonge) paardje laten kennismaken met allerlei zaken en/of situatiesFietsen, ponying, wandelen, in hand trail: perfect!
Ik ga er echter voor om mijn paardje over 20 jaar (nog steeds) gezond van lijf en leden te hebben, dus wacht ik met het 'echte' werk tot ze lichamelijk en geestelijk wat verder is uitgegroeid en is staat is te leren ipv van louter te accepteren
niks meer aan toe tevoegen! 
Of gaan die op latere leeftijd ook de hamburger in.
T is gewoon big business, alles draait om de centen, hoe eerder zo'n paardje zn geld opbrengt, hoe beter, dat ze dan al vrij jong kapot zijn telt niet mee... 
Martine123 schreef:nou snap ik het. ik zie inderdaad ook het probleem niet, zo'n jong paard moet nooit hard of lang bereden worden, maar in Amerika zitten ze er al veel jonger op, en wat denk je van die renpaarden? die worden vaak ook met hun 1 al ingereden