[WN] Alweer die beschuitjes... maar nu met roze muisjes!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

L_ola

Re: Alweer die beschuitjes... maar nu met roze muisjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:37

Prachtige kleur! Lachen
Ik hoop stiekem dat de kleur niet verrandert.
Veel plezier met je veulen.

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 21:34

wat een lieverd!
en ookal maakt de kleur niet uit, ik ben stiekem ook benieuwd Clown
vooral foto's blijven plaatsen!
je hebt iig al 2 hele toffe kleintjes daar Pling

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 21:39

@lindaH Hier weer een fotootje, ze is van kleur eerder donkerder roze geworden, en haar ogen dieper blauw dan wat anders...?
Met de geboorte had ze blauwe ogen, geen hele lichte blauwe, maar gewoon goed te zien blauw.
nu ziet ze er zo uit dusAfbeelding
Afbeelding

Het is nog steeds in mijn ogen geen palomino kleur die ik ken, nou wil dat ook weer niet al te veel zeggen, maar het is zo'n rozige gloed, over dat ondefinieerbare kleurtje heen komt... Maar goed, wat niet kan kan niet, een hele lieve kleur dinges hoor! Ze loopt zo makkelijk mee van mams weg, met een halster touw, zonder in paniek te raken (moeders vind dat minder, ik heb het over 5 meter trouwens hoor!)

Nogmaals iedereen leuk dat jullie zo meeleven, en ik blijf jullie op de hoogte houden!!!
Pling

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 12:04

Nou, ik geef het op. Ben wel heel benieuwd.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 22:00

Splash schreef:
Palomino's hebben toch altijd een grijze huid (behalve onder de witte aftekeningen) dus volgens mij is het geen palomino. Ook de blauwe ogen zijn vreemd als dit een palomino zou zijn omdat dit veulen geen witte aftekingen rondom de ogen heeft. Dit veulen heeft over haar hele lichaam een roze huid dus dan zijn de blauwe ogen wel weer mogelijk.
Aangezien er waarschijnlijk verkeerde kleur registraties hebben plaats gevonden bij ouders de voorouders kan het dus misschien toch een cremello of een perlino zijn. Verschil tussen die laatste twee weet ik verder ook niet precies en wil ik me wat verder in gaan verdiepen.
(Ik vind dit topic zeer interessant aangezien we dit weekend zelf naar een cremello/perlino gaan kijken!! Foto's volgen vanzelf als het zover is.)

Proficiat met je mooie gouden palomino merrietje!

Palomino veulens zijn toverballen ... ik ken - na 30 jaar fokken met de gen - palomino's die bij het geboorte zo wit waren met baby-blue ogen om foutief als cremello door het leven te gaan ... uiteindelijke zijn de ogen bruin geworden en de vacht kleur geel; ik ken er die bijna zo donker geboren zijn om als zwart beschreven te worden ... ook hier zijn de manen en staart na verschillende maanden wit geworden en uiteindelijk is het een chocolate-palomino geworden.

Aangezien de vader een palomino is en geen champagne EN de moeder een vos is ... kan het kind alleen palomino OF vos zijn! En een vos is het zeker niet!!! Een champagne of double-dilute (cremello enz) kan het ook absoluut niet zijn ... zit gewoon niet in de genetica van de ouders (champagne noch creme slaat een generatie over)!

De kleur van de ogen is geen indicatie van de vacht kleur ... tenminste niet bij enkel-verdunningen en niet bij veulens jonger dan 6 maanden! Alle veulens worden met blauwe ogen geboren (of tenminste een tint ervan) maar de meeste veranderen zeer snel naar bruin; soms duurt het een paar weken maar ook soms een paar maanden.
Ook wat het huid kleur betreft is tint geen indicatie van vacht kleur. Hierook zijn er uitzonderingen maar over het algemeen verandert ook de tint bij veulens van zeer licht bij het geboorte tot de normale tint na een paar maanden.

Je bent gezegend met een jonge dame die hoogst waarschijnlijk de gouden tint van de palomino kleur gaat krijgen. Dit is veelal te zien aan de tint van de wimpers.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 22:04